Selenwald PC
Polskie RPG akcji w rzucie izometrycznym, wzbogacone o elementy roguelike i osadzone w alternatywnym XVIII wieku w Europie. Selenwald utrzymano w mrocznym klimacie, a jego historia opowiada o dążeniu do zdobycia zakazanej wiedzy, przerażającej zarówno naukowców, jak i kapłanów.
Selenwald Premiera PC
wczesny dostęp
2025
data nieogłoszona
producent: Unnamable Arts wydawca: Unnamable Arts Strona oficjalna
Polskie napisyAngielskie napisy i dialogi
Selenwald to RPG akcji z elementami roguelike ukazane z rzutu izometrycznego. Tytuł jest debiutanckim projektem polskiego studia Unnamable Arts, którego szeregi zasilają osoby pracujące wcześniej przy takich tytułach jak Metro: Exodus, Arktika.1 czy 60 Parsecs!.
Fabuła
Historia gry przenosi nas do uniwersytetu Selenwald w XVIII-wiecznej Europie. W jego murach znajduje się przejście do zaświatów, badane przez pracowników ośrodka w celu zdobycia odpowiedzi na wiele nurtujących ludzkość pytań. Odkrywają jednak przy tym sekrety przerażające zarówno dla nich samych, jak i kapłanów próbujących wytłumaczyć te same zjawiska przy pomocy religii.
Fabuła gry jest mroczna i przedstawiona w sposób filozoficzny oraz skłaniający do refleksji. W trakcie przygód spotykamy wiele postaci o tragicznej przeszłości i mierzymy się z odkryciami, od których nawet najtęższe umysły popadają w szaleństwo.
Mechanika
Całość rozgrywki obserwujemy z rzutu izometrycznego. Z napotykanymi przeciwnikami da się walczyć na trzy sposoby: w zwarciu, na dystans przy pomocy magii oraz eliminując ich po cichu. System walki jest dynamiczny i pozwala nam na wykonywanie szybkich ataków oraz uników przed ciosami wrogów. Swoje wypady mieczem możemy uzupełniać ostrzałem z pistoletu skałkowego, zadającego spore obrażenia, lecz wymagającego długiego przeładowania. W przypadku magii mamy do dyspozycji wiele zaklęć, m.in. klasyczną kulę ognia czy też samonaprowadzające się pociski. Czarując musimy uważać: tylko precyzyjnie wymierzony strzał jest w stanie uszkodzić wroga, a każdy błąd może nas kosztować życie.
Większość zdolności naszej postaci jest zależna od zdobywanych przez nas przedmiotów. Z racji tego, że ekwipunek jest limitowany, musimy ostrożnie nim zarządzać, by jak najlepiej współgrał z aktualnym buildem. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, byśmy omijali co większe zagrożenia, z którymi nie chcemy się mierzyć. Wiele pomieszczeń w grze jest ciemnych i wymaga od nas oświetlenia lampionem. Chociaż jest to pomocne, to przyciąga uwagę wrogów, utrudniając pozostanie niewykrytym.
Śmierć naszej postaci jest integralnym elementem zabawy. Gdy protagonista zginie, nie mamy możliwości wczytania gry, ale poczynione przez nas działania mają konsekwencje w następnej rozgrywce. Za każdym razem, gdy zaczniemy kolejne podejście, gra wygeneruje losowo dostępne lokacje, czyniąc nowe doświadczenie innym od poprzedniego.
Tworząc bohatera wybieramy jego klasę. Każda klasa posiada swoje silne i słabe strony, inne przedmioty startowe oraz różną ilość wolnych slotów w ekwipunku. Podejmując odpowiednie wybory jesteśmy w stanie zdobywać dodatkowe premie wzmacniające którąś ze statystyk protagonisty.
Kwestie techniczne
Selenwald w momencie premiery posiadał przyjemną dla oka oprawę graficzną, zwracającą uwagę szczegółowością oraz oświetleniem pomimo przyjętej konwencji rzutu izometrycznego.
Ostatnia modyfikacja 4 stycznia 2024
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe Selenwald: 16+