Rascal PS1
Rascal to trójwymiarowa platformówka wykorzystująca motyw podróży w czasie. Gracze przejmują kontrolę nad nastolatkiem, który wyrusza na ratunek uprowadzonemu ojcu. Gra jest dziełem studia Traveller’s Tales.
Rascal Premiera PS1
30marca1998
producent: Traveller’s Tales / TT Games wydawca: Psygnosis
Angielskie napisy
Przygotowana przez studio Traveller’s Tales platformówka 3D, w której gracze sterują młodym chłopcem wyposażonym w pistolet strzelający bańkami. W ramach gry odwiedzają kilka światów wypełnionych wyzwaniami zręcznościowymi i przeciwnikami.
Fabuła
Profesor Clockwise opracowuje urządzenie do podróży w czasie. Jego laboratorium zostaje zaatakowane przez przebiegłego Chronona, który chce wykorzystać wynalazek do własnych celów. Niespodziewanie obaj mężczyźni zostają wessani przez tajemniczy portal i trafiają do zamierzchłych czasów. Świadkiem całego zdarzenia jest syn naukowca, Callum „Rascal”. Chłopiec wyrusza na ratunek rodzicowi. W trakcie podróży odwiedza m.in. średniowieczny zamek, świątynię Azteków i Atlantydę.
Mechanika
Rascal to trójwymiarowa platformówka, w której gracze obserwują akcję zza pleców postaci, a ich zadaniem jest zebrać określoną liczbę przedmiotów. Na każdej z plansz autorzy umieścili szereg wyzwań zręcznościowych, a także wrogów, z którymi tytułowy heros może radzić sobie za pomocą wystrzeliwującego bańki pistoletu. Tym, co odróżnia produkcję Travellers’s Tales od licznej konkurencji, jest motyw podróży w czasie. Każdy ze światów został zaprojektowany w kilku wersjach, przeszłej, teraźniejszej i przyszłej – różniących się od siebie nie tylko stylem graficznym, ale też układem.
Kwestie techniczne
Rascal wyróżnia się pod względem oprawy graficznej, m.in. za sprawą szczegółowych animacji postaci i efektownie zaprojektowanych scenerii wykonanych w 3D. Projekty głównego bohatera i niektórych przeciwników zostały opracowane przez firmę Jim Henson's Creature Shop.
Ostatnia modyfikacja 19 kwietnia 2018
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe Rascal: 12+