Roguelike - Gry PlayStation Vita po premierze
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Najpopularniejsze gry po premierze o tematyce roguelike na platformę PS Vita.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Darkest Dungeon
RPG 27 września 2016
Opracowana przez debiutujące studio Red Hook gra cRPG utrzymana w stylistyce dark fantasy. Jej akcja przenosi nas do mrocznego świata wzorowanego na epoce średniowiecza. Eksplorując ruiny starego zamku oraz ukryty pod nim system lochów, stawimy czoła siłom ciemności, które opanowały te ziemie w wyniku lekkomyślności ich ostatniego władcy. Zagłębiając się w przygodzie, odkryjemy ponurą przeszłość całego rodu, który sprowadził na ten świat zło.
Spelunky
Zręcznościowe 20 sierpnia 2013
Spelunky to stworzona przez Dereka Yu i jego firmę Mossmouth gra logiczna, której głównym bohaterem jest grotołaz. Kierując jego poczynaniami gracze odwiedzają losowo generowane podziemia pełne skarbów, ale także wymyślnych pułapek i niebezpiecznych przeciwników. Rozgrywka polega na zebraniu kosztowności, odkrywaniu sekretów poszczególnych plansz i unikaniu zagrożeń.
Terraria
Zręcznościowe 11 grudnia 2013
Opracowana przez niezależne studio Re-Logic sandboksowa gra platformowa, określana jako dwuwymiarowa wersja popularnego Minecrafta. Terraria nie ma określonego celu, a zadaniem graczy jest dowolne kształtowanie otaczającego ich, losowo generowanego świata. Przystępując do zabawy, dysponujemy jedynie kilkoma prostymi narzędziami, które pozwalają nam na kopanie i pozyskiwanie surowców, ścinanie drzew i wznoszenie prostych budowli.
The Binding of Isaac: Rebirth
Zręcznościowe 4 listopada 2014
Rozszerzona wersja The Binding of Isaac, która ukazała się w 2011 roku staraniem niezależnego studia Team Meat. Stworzeniem The Binding of Isaac: Rebirth we współpracy z twórcami oryginału zajęła się bardziej doświadczona ekipa Nicalis. Pod względem mechaniki rozgrywka nie uległa większym zmianom, oferując losowo generowane poziomy, które przemierza tytułowy Isaac, rozwiązując proste zagadki i eliminując potwory oraz bardziej wymagających bossów.
Risk of Rain
Akcji 12 kwietnia 2016
Risk of Rain to platformowa gra akcji z elementami cRPG, stworzona przez niezależne studio Hopoo Games. Bohaterowie kontrolowani przez graczy usiłują przeżyć na odległej planecie zamieszkanej przez wiele złowrogo nastawionych istot. Produkcja odznacza się stylistyką retro i wysokim poziomem trudności.
ScourgeBringer
Akcji 22 kwietnia 2021
ScourgeBringer to klasyczna dwuwymiarowa platformówka z elementami rougelike, odznaczająca się szybkim systemem akcji oraz losowo generowanymi poziomami. Gracze wcielają się w wojowniczkę przemierzającą groźne podziemia spustoszonej tajemniczą katastrofą planety.
Darkest Dungeon: The Color of Madness
RPG 15 listopada 2018
The Color of Madness to opracowane z myślą o pecetach rozszerzenie do turowego RPG-a Darkest Dungeon. DLC wprowadza dodatkowy typ przygody, w której walczymy z niekończącymi się falami wrogów, próbując dotrzeć do celu oraz nową frakcję przeciwników. Nie zabrakło także niedostępnych wcześniej przedmiotów.
Nuclear Throne
Akcji 5 grudnia 2015
Utrzymana w postapokaliptycznych klimatach dwuwymiarowa strzelanina typu roguelike, opracowana przez niezależne holenderskie studio Vlambeer. Fabuła Nuclear Throne inspirowana jest filmami science-fiction z lat 60-70. ubiegłego wieku i opowiada historię mutantów walczących o przejęcie kontroli nad postnuklearnymi pustkowiami. Podczas zabawy wcielamy się w reprezentanta jednej z ras mutantów i pokonujemy kolejne skażone promieniowaniem lokacje, eliminując pojawiające się fale rywali.
Omega Labyrinth Z
RPG 6 lipca 2017
Kontynuacja gry Omega Labyrinth, w której gracze po raz kolejny wcielają się w dziewczynę próbującą odnaleźć mitycznego Świętego Graala Piękności – starożytny artefakt spełniający życzenia. Rozgrywka polega na przemierzaniu generowanych losowo podziemi, rozwoju umiejętności bojowych protagonistek oraz na walce z napotkanymi przeciwnikami.
Neon Chrome
Akcji 29 listopada 2016
Opracowana przez twórców gry Crimsonland ze studia 10tons cyberpunkowa strzelanina top-down z elementami roguelike. Akcja Neon Chrome toczy się w niedalekiej przyszłości, a gracze wcielają się w postać wyposażonego w cyberwszczepy najemnika, którego zadaniem jest zabicie Nadzorcy potężnego wieżowca jednej z najpotężniejszych korporacji na świecie.
Rogue Legacy
Zręcznościowe 29 lipca 2014
Oldskulowa dwuwymiarowa gra zręcznościowa z elementami RPG, nawiązująca do popularnych w czasach komputerów 8-bitowych gier roguelike. Przemierzamy losowo generowane komnaty zamku, eliminując czyhających na nas przeciwników oraz rozmaite pułapki. W przypadku śmierci kontynuujemy grę od nowa, wybierając jednego z trzech naszych potomków.
Vertical Drop Heroes HD
RPG 14 lutego 2017
Platformowa gra RPG typu roguelike, opracowana przez niewielkie, niezależne studio Nerdook Productions. Gracz przemierza zróżnicowane, generowane losowo etapy i stawia czoła hordom adwersarzy. Odnoszone na placu boju zwycięstwa owocują awansami na wyższe poziomy doświadczenia i odblokowaniem coraz potężniejszych zdolności bojowych.
Mystery Chronicle: One Way Heroics
RPG 13 września 2016
Opracowana przez studio Spike Chunsoft turowa gra jRPG z elementami roguelike, będąca spin-offem cyklu Mystery Dungeon, bazującym na popularnej w Japonii grze niezależnej One Way Heroics. W grze do naszej dyspozycji oddano 20 grywalnych postaci, wśród których znaleźli się m.in. bohaterowie takich serii, jak Danganronpa czy Shiren the Wanderer.
Trillion: God of Destruction
RPG 23 lipca 2015
Gra RPG z elementami zapożyczonymi z gatunku roguelike, stworzona przez japońskie studio Compile Heart. Gracz przenosi się do fantastycznego świata, gdzie tysiąc lat wcześniej rozegrała się wielka wojna Piekieł z Niebiosami. Spokojny żywot zamieszkujących Podziemie demonów zakłóciło pojawienie się Trilliona – legendarnego boga zniszczenia, którego celem jest zapoczątkowanie apokalipsy. Wielki król – Zeabolos – zostaje przez niego pokonany, lecz powraca do życia dzięki dziewczynie imieniem Faust.
Downwell
Akcji 24 maja 2016
Arcade’owa strzelanka typu roguelike w dwuwymiarowej, oldskulowej stylistyce. Pomimo tej prostoty Downwell cechuje się nietuzinkową mechaniką i wysokim poziomem trudności. W grze przejmujemy kontrolę nad bohaterem wyposażonym w specjalne obuwie bojowe, dzięki któremu może ostrzeliwać wrogów, kruszyć skały i wykonywać powietrzne akrobacje. Akcja gry osadzona została w wąskiej, bezdennej studni, pełnej pilnie strzeżonych skarbów.
Paranautical Activity
Akcji 22 marca 2016
Pierwszoosobowa strzelanina z elementami roguelike w wokselowej oprawie graficznej. W grze zajmujemy się eliminacją ponad 40 rodzajów przeciwników oraz bossów, stopniowo zdobywając coraz lepsze pancerze i bronie. Rozgrywka toczy się na generowanych proceduralnie mapach, a każda śmierć bohatera jest ostateczna i oznacza konieczność rozpoczynania zabawy od początku.
EarthNight
Zręcznościowe prace wstrzymane
Dwuwymiarowa gra zręcznościowa z elementami roguelike, należąca do gatunku tzw. endless runnerów. Jej akcja toczy się w przyszłości, w której ogromne smoki zaatakowały Ziemię, zmuszając ludzi do ucieczki w kosmos. Dwójka bohaterów, 14-latka i bezrobotny fotograf, postanawia wrócić na rodzimą planetę, aby rozprawić się z potężnymi gadami.
Don't Starve: Giant Edition
Akcji 2 września 2014
Don't Starve to przygodowa gra akcji z domieszką elementów cRPG i strategii, za której powstanie odpowiada studio Klei Entertainment. Gra zawiera zarówno podstawową wersję gry jak i jej rozszerzenie. Dodatkowo twórcy wprowadzili szereg usprawnień w interfejsie, przystosowując go do współpracy z PS Vitą.
Crypt of the NecroDancer
RPG 2 lutego 2016
Przygotowana przez jednoosobowe, kanadyjskie studio Brace Yourself Games oryginalna produkcja niezależna, łącząca z pozoru niepasujące do siebie elementy roguelike’owego RPG-a oraz gry tanecznej. W grze Crypt of the NecroDancer wcielamy się w postać dziewczyny imieniem Cadence, poszukującej swego zaginionego ojca. Trop wiedzie do wnętrza tajemniczej krypty, którą włada demon znany jako NecroDancer.
Road Not Taken
Logiczne 5 sierpnia 2014
Nietypowe połączenie klasycznej produkcji roguelike z elementami gier przygodowych i logicznych. Gra została opracowana przez znane dotąd głównie z gier społecznościowych, niezależne studio Spry Fox. Inspiracją do jej powstania był poemat Roberta Frosta o tym samym tytule. Akcja gry toczy się w pełnym niebezpieczeństw, mistycznym lesie, a gracz wciela się strażnika, którego zadaniem jest odnalezienie zagubionych dzieci.
Sorcery Saga: The Curse of the Great Curry God
RPG 28 marca 2013
Sorcery Saga: The Curse of the Great Curry God to opracowana zespół Compile Heart komediowa gra jRPG wzbogacona elementami roguelike. Zabawa polega głównie na eksplorowaniu podziemi i toczeniu turowych bitew. Istotną rolę odgrywa również szukanie składników i przepisów pozwalających na gotowanie nowych rodzajów curry.
Flame Over
Zręcznościowe 10 marca 2015
Opracowana przez studio Laughing Jackal gra zręcznościowa z elementami roguelike. Podczas zabawy wcielamy się w rolę Blaze’a Carruthersa – londyńskiego strażaka, którego zadaniem jest powstrzymanie pożaru szalejącego w jednym z wieżowców. W tym celu musi on pokonać szesnaście kondygnacji budynku i wyeliminować napotykane zagrożenia przy pomocy gaśnicy oraz strażackiego toporka.
Hand of Fate
RPG 17 lutego 2015
Oryginalne połączenie gry karcianej, planszówki i RPG-a, osadzone w realiach fantasy. W Hand of Fate gracz przemierza lochy, walczy z potworami i zbiera skarby – jednak nie odbywa się to w taki sposób, jak w typowych grach fabularnych. Zabawa toczy się na wirtualnym stole, przy którym trwa gra w karty – po jednej stronie zasiada gracz, zaś naprzeciw niego znajduje się Rozdający.
The Hero Trap
Zręcznościowe prace wstrzymane
The Hero Trap to niezależna gra typu dungeon crawler w realiach fantasy. Przemierzamy coraz głębsze poziomy podziemi, walcząc z potworami i szukając skarbów. Produkcję charakteryzuje losowe generowanie lokacji oraz możliwość błyskawicznego przełączania się między różnymi postaciami, wyposażonymi w odmienne cechy i zdolności.