Kosmiczne - Gry PlayStation 1 po premierze
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Najpopularniejsze gry po premierze o tematyce kosmiczne na platformę PS1.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Terracon
Akcji 25 sierpnia 2000
Trójwymiarowa gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby, której akcji toczy się na kilku planetach Układu Słonecznego. Przedstawiona historia opowiada o kosmicznym wojowniku, który próbuje powstrzymać zbuntowaną sztuczną inteligencję.

Wing Commander III: Heart of the Tiger
Symulacje 28 marca 1996
Kosmiczna strzelanina osadzona w słynnym uniwersum Wing Commandera, którą jednocześnie może kwalifikować jako interaktywny film z prawdziwymi aktorami. To trzecia odsłona serii zapoczątkowanej w 1990 roku na komputerach osobistych.

Wing Commander IV: The Price of Freedom
Symulacje 14 maja 1997
Czwarta odsłona słynnej kosmicznej sagi, która łączy elementy typowe dla strzelanin FPP i przygodówek. Tytuł ponownie wyróżniają efektownie zrealizowane scenki przerywnikowe z udziałem prawdziwych aktorów.

Blasto
Akcji 31 marca 1998
Strzelanina z widokiem z trzeciej osoby, w której głównym bohaterem jest muskularny, zamaskowany superbohater walczący ze złymi kosmitami. Produkcja ma wiele elementów humorystycznych i nawiązań do popularnych filmów.

Philosoma
Zręcznościowe 28 lipca 1995
Zręcznościowa strzelanka wydana ekskluzywnie na PlayStation 1. Unikalną cechą produkcji studia Epics Inc. jest zmieniająca się podczas zabawy perspektywa. W efekcie Philosoma momentami jest strzelanką z widoku z lotu ptaka lub z rzutu izometrycznego, a niekiedy side-scrollowanym shoot’em upem.

Star Gladiator
Bijatyki 25 października 1996
Trójwymiarowa bijatyka w stylistyce science fiction, w której wojownicy wyposażeni są w różne typy broni białej. Star Gladiator początkowo ukazał się na automatach, a dopiero później został skonwertowany na PlayStation 1.

G-Police: Weapons of Justice
Akcji 31 sierpnia 1999
Wydana ekskluzywnie na PlayStation 1 trójwymiarowa gra akcji, w której posiadacze konsoli wcielają się w pilota futurystycznych pojazdów i strzegą porządku w kosmicznej kolonii. Produkcja rozwija elementy wydanego dwa lata wcześniej oryginału, dodając m.in. nowe maszyny bojowe.

Galaxy Fight: Universal Warriors
Bijatyki 3 maja 1996
Konwersja wydanej w 1995 roku na automatach bijatyki 2D, w której herosi z różnych planet stają do walki o prawo spotkania z potężnym bóstwem, pojawiającym się we wszechświecie raz na tysiąc lat.

Thunder Force V
Zręcznościowe 21 maja 1998
Zręcznościowa, side-scrollowana strzelanka 2D, w której posiadacze konsoli przejmują kontrolę nad bojowym statkiem kosmicznym. Produkcja jest konwersją z Segi Saturn i jednocześnie piątą odsłoną cyklu Thunder Force.

Solar Eclipse
Zręcznościowe 30 listopada 1996
Stworzona przez Crystal Dynamics kosmiczna strzelanina TPP o zręcznościowym charakterze. Tytuł bazuje na założeniach znanych choćby ze słynnej serii Star Fox i stanowi kontynuację gry wydanej na 3DO w 1993 roku o tytule Total Eclipse.

R-Type Delta
Zręcznościowe 19 listopada 1998
Czwarta odsłona popularnej serii shoot'em upów i jednocześnie pierwsza, w której zastosowano grafikę 3D. Produkcja standardowo cechuje się wysokim poziomem trudności i pozwala sprawdzić swój refleks jako pilot bojowego statku kosmicznego.

RayStorm
Akcji 10 stycznia 1997
Futurystyczna strzelanka 3D z widokiem izometrycznym. Gracze przejmują kontrolę nad lecącym ku górnej krawędzi ekranu statkiem, a ich celem jest wyeliminowanie pojawiających się oponentów i przetrwanie ich ataków.

Star Wars: Rebel Assault II - The Hidden Empire
Akcji 7 lipca 1995
Kontynuacja hitu z 1993 roku na licencji jednej z najpopularniejszych filmowych franczyz. Podobnie jak poprzednik, tytuł jest interaktywnym filmem, w którym gracz co pewien czas jest stawiany przed różnymi wyzwaniami zręcznościowymi.

Space Debris
Akcji 1 stycznia 2000
Trójwymiarowa gra akcji, w której gracze wcielają się w rolę młodego pilota statku kosmicznego, ostatniej nadziei ludzkości na przetrwanie. Gra oferuje dziesięć misji, sześć różnych statków kosmicznych oraz power-upy zwiększające możliwości bojowe pojazdu.

Blast Radius
Akcji 30 lipca 1998
Przygotowana przez studio Psygnosis, autorów serii Colony Wars, kosmiczna strzelanka o wysokim stopniu trudności. Produkcja stawia na zręcznościowy model zabawy, sprawdzając umiejętności gracza w szeregu dynamicznych misji.