2D - Gry PlayStation 1 po premierze
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Najpopularniejsze gry po premierze o tematyce 2D na platformę PS1.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Grand Theft Auto
Akcji 12 grudnia 1997
Pierwsza odsłona popularnej serii i jednocześnie jedna z najbardziej kontrowersyjnych produkcji lat 90. XX wieku. W GTA gracze wcielają się w kryminalistę, który pnie się powoli po szczeblach kariery, łamiąc prawo na rozmaite sposoby.
Chrono Trigger
RPG 2 listopada 1999
Odświeżona wersja klasycznej gry jRPG, wydanej pierwotnie w wersji na konsolę SNES. Konwersja przygotowana została przez ekipę deweloperską firmy Square Enix. Gracze kierują poczynaniami chłopca o imieniu Crono, który przemierza fantastyczne krainy w poszukiwaniu zaginionej ukochanej.
Rayman
Zręcznościowe 1 września 1995
Kolorowa platformówka, która dała początek popularnej serii z Raymanem w roli głównej. Nasz sympatyczny bohater wyrusza na pomoc mieszkańcom Krainy Snów, uwięzionym przez podstępnego Mr. Darka. Aby go pokonać musi przemierzyć sześć zróżnicowanych i pełnych niebezpieczeństw światów.
Oddworld: Abe's Oddysee
Zręcznościowe 18 września 1997
Dwuwymiarowa platformówka wzbogacona o elementy gry logicznej i skradanki. Dzieło studia Oddworld Inhabitants przenosi gracza na nieznaną planetę zamieszkaną przez rasę Mudokonów, reprezentowaną przez tytułowego bohatera, Abe'a.
Worms: Armageddon
Strategiczne 30 listopada 1999
Kolejna odsłona popularnej serii strategii turowych, w których oddziały uzbrojonych robaków toczą zacięte potyczki na dwuwymiarowych arenach. Armageddon pozostaje wierny założeniom cyklu, ale dodaje nowe tryby, bronie i akcesoria dla walczących stron.
Castlevania: Symphony of the Night
Akcji 20 marca 1997
Kolejna odsłona popularnej serii o losach łowców wampirów. Castlevania: Symphony of the Night reprezentuje gatunek metroidvania i jest rozbudowaną dwuwymiarową grą akcji z licznymi elementami platformowymi i wyzwaniami zręcznościowymi.
Suikoden II
RPG 17 grudnia 1998
Druga część serii japońskich RPG, która wyróżnia się liczbą dostępnych bohaterów do przyłączenia oraz trudną, poruszającą m.in. problemy niewolnictwa i tyranii, historią. Suikoden II jest uznawany za jeden najlepszych reprezentantów gatunku wszech czasów.
Heart of Darkness
Akcji 4 lipca 1998
Wyróżniająca się oprawą audiowizualną i specyficznym, nieco mrocznym klimatem gra platformowa z elementami logicznymi. Za projekt odpowiada francuskie Amazing Studio pod wodzą Erica Chahiego, autora kultowego Another World.
Lunar: Silver Star Story Complete
RPG 28 maja 1999
Odnowiona wersja gry Lunar: The Silver Star, ciepło przyjętego jRPG-a wydanego w 1992 roku na platformę Sega CD. Produkcja opowiada o młodym chłopcu, który wyrusza w niebezpieczną podróż, by stać się nowym obrońcą bogini oraz odkryć sekret tragicznych wydarzeń, jakie miały miejsce piętnaście lat wcześniej. Ulepszona edycja oferuje liczne zmiany w mechanice oraz oprawie wizualnej, w tym dodatkowe sekwencje przerywnikowe.
Tombi! 2
Zręcznościowe 31 grudnia 1999
Side-scrollowa platformówka będąca kontynuacją Tombi!, ciepło przyjętej platformówki. Gracz ponownie wciela się w rolę tytułowego chłopca, który stara się odnaleźć swoją zaginioną dziewczynę oraz raz jeszcze rozprawić się ze złymi świnkami. Zabawa polega głównie na wykonywaniu przeszło setki zadań zlecanych przez postacie niezależne. Główny bohater w trakcie rozgrywki zbiera specjalne stroje, które dają mu unikalne możliwości, takie jak szybowanie.
Suikoden
RPG 15 grudnia 1995
Japoński RPG stworzony przez Konami, w którym charakterystyczne mechaniki gatunku zostały wymieszane z nowatorskimi elementami. Produkcja opowiada o losach młodego chłopaka, który na skutek zbiegu okoliczności dołącza do rebeliantów i wkrótce staje na czele sił mogących oswobodzić imperium z rąk tyranów.
Mortal Kombat Trilogy
Bijatyki 10 października 1996
Kolejna odsłona brutalnej serii dwuwymiarowych bijatyk, w których starcia na śmierć i życie toczą digitalizowane modele aktorów.
Darkstalkers 3
Bijatyki 18 listopada 1998
Trzecia odsłona cyklu dwuwymiarowych bijatyk produkowanych przez firmę Capcom. Podobnie jak w poprzednich częściach serii, gra przedstawia pojedynki między potworami rodem z horrorów, podań i legend. Pośród grywalnych postaci znajdziemy więc wampiry, sukuby, wilkołaki, a nawet łowczynię nagród wyglądem przypominającą Czerwonego Kapturka. Tytuł wprowadza też odważne zmiany w mechanice rozgrywki, rezygnując z klasycznego podziału na rundy.
Lunar 2: Eternal Blue Complete
RPG 15 grudnia 2000
Ulepszona wersja gry Lunar: Eternal Blue. Produkcja jest rasowym jRPG-iem, w którym rozgrywka polega głównie na wykonywaniu zadań fabularnych, eksploracji oraz toczeniu licznych walk. Akcja tytułu rozgrywa się tysiąc lat po wydarzeniach przedstawionych w Lunar: The Silver Star i opowiada o losach poszukiwaczy przygód, którzy mierzą się z potężnym złem zagrażającym całemu światu.
Marvel vs. Capcom: Clash of Super Heroes
Bijatyki 11 listopada 1999
Trzecia odsłona cyklu bijatyk, w których postacie wykreowane przez firmę Capcom stają do walki z superbohaterami z komiksowego uniwersum Marvela. Oprócz trybu Arcade i treningowego, w Marvel vs. Capcom: Clash of Super Heroes pojawia się między innymi wariant Crossover, w którym w trakcie pojedynku możemy przełączać się pomiędzy dwoma zawodnikami.
GEX
Zręcznościowe 18 grudnia 1995
Klasyczna side-scrollowa platformówka, w której wcielamy się w postać sympatycznej jaszczurki z rodziny gekonów. Nasz bohater zostaje wciągnięty do telewizora przez złowrogiego Reza, który opanował świat mediów i za jego pomocą pragnie osiągnąć władzę nad światem. Aby uwolnić się z pułapki, Gex musi przemierzyć szereg zróżnicowanych światów, inspirowanych różnymi gatunkami filmowymi.
Marvel Super Heroes
Bijatyki 25 września 1997
Dwuwymiarowa bijatyka opracowana przez firmę Capcom. W Marvel Super Heroes gracze stają do walki o tak zwane Kamienie Nieskończoności, które zapewniają swojemu posiadaczowi niewyobrażalną potęgę. Tytuł zadebiutował na automatach arcade, a po niespełna dwóch latach doczekał się premiery między innymi na konsoli PlayStation 1.
X-Men: Children of the Atom
Bijatyki 1 lutego 1998
X-Men: Children of the Atom to zręcznościowa bijatyka 2D z udziałem bohaterów popularnego cyklu komiksów wydawnictwa Marvel. Pierwotnie tytuł ukazał się w 1994 roku wersji na automaty do gier firmy Capcom (CP System II). Pecetowy port przygotowany został przez studio Probe Entertainment.
Vandal Hearts
RPG 25 października 1996
Turowy japoński RPG przygotowany przez Konami. Jeden z pierwszych reprezentantów gatunku wydany na PlayStation 1. Produkcja bazuje na sprawdzonych mechanikach i stara się wyróżniać poruszającą trudne tematy historią.
Grandia
RPG 24 czerwca 1999
Konwersja japońskiej gry RPG wydanej wcześniej na Segę Saturn. Produkcja wyróżnia się autorskim systemem rozwoju postaci i wprowadzającą nieco świeżości do tradycyjnego turowego modelu mechaniką prowadzenia starć.
Darkstalkers: The Night Warriors
Bijatyki 28 marca 1996
Darkstalkers: The Night Warriors to pierwsza odsłona serii dwuwymiarowych bijatyk, w których wojownikami są inspirowane przez legendy, horrory i podania potwory, takie jak wampiry, wilkołaki, mumie i duchy. Tytuł został stworzony przy użyciu silnika z gry Street Fighter II, twórcy wprowadzili jednak do niego sporo ulepszeń. Pośród nich znajdziemy możliwość wykonywania bloków w powietrzu oraz specjalnych sekwencji ataków.
Discworld II: Mortality Bytes!
Przygodowe 24 września 1997
Druga część przygód czarodzieja Rincewinda, jednego z głównych bohaterów słynnej książkowej sagi Świat dysku Terry’ego Pratchetta.
Metal Slug
Zręcznościowe 1 stycznia 1997
Pierwsza odsłona popularnego cyklu Metal Slug, która zadebiutowała w 1996 roku na automatach arcade. W miarę upływu czasu produkcja trafiała na kolejne platformy, pozwalając ich użytkownikom stawić czoła żołnierzom dowodzonym przez złowrogiego Generała Mordena.
Theme Hospital
Strategiczne 20 lutego 1998
Utrzymana w humorystycznym tonie gra strategiczna, w której zostajemy właścicielem szpitala. Celem zabawy jest umiejętne prowadzenie placówki medycznej i dbanie o jej rozwój.