9. Gry PlayStation 1
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 9. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
C-12: Final Resistance
Akcji 6 kwietnia 2001
Futurystyczna gra akcji, w której gracz wciela się w wyposażonego w cybernetyczne implanty żołnierza, broniącego planetę przed inwazją obcych. Zadanie to protagonista wykonuje początkowo za pomocą laserowego miecza, później zaś także przy użyciu broni palnej. Produkcja była jednym z ostatnich wysokobudżetowych tytułów wydanych na pierwszą konsolę firmy Sony.
Time Crisis
Akcji 31 października 1997
Strzelanina na szynach wydana przez firmę Namco. Time Crisis umożliwia graczom wcielenie się w tajnego agenta, który stara się uratować porwaną córkę prezydenta fikcyjnego państwa. Tytuł wprowadził rewolucyjny dla gatunku koncept chowania się za osłonami.
TOCA Touring Car Championship
Wyścigi 15 października 1997
Symulacyjna gra wyścigowa przygotowana przez Codemasters, studio odpowiedzialne też m.in. za słynną serię Colin McRae Rally. Produkcja stara się jak najwierniej odwzorowywać realia zmagań samochodów turystycznych.
Little Big Adventure
Przygodowe 19 lipca 1996
Rewolucyjna gra przygodowa z 1994 roku, zrobiona przez zespół Adeline Software International i wydana przez firmę Electronic Arts. Gracz staje się młodym Quetchu zwanym Twinsen, który staje do walki z tyranią Funfrocka.
Crusader: No Remorse
Akcji 1 marca 1997
Osadzona w przyszłości, izometryczna gra akcji stworzona przez twórców cyberpunkowego System Shock’a. Jako komandos i członek Światowego Konsorcjum Ekonomicznego (WEC), nasz bohater zostaje zdradzony, po czym postanawia przyłączyć się do wcześniej wrogiego Ruchu Oporu by pomścić swoją krzywdę.
Die Hard Trilogy 2: Viva Las Vegas
Akcji 29 lutego 2000
Kontynuacja ciepło przyjętej produkcji z 1996 roku, która łączy trzy różne gatunki i pozwala graczom sprawdzić swoje umiejętności w trzeciosoobowej grze akcji, celowniczku oraz grze wyścigowej. Ponownie głównym bohaterem jest znany z kinowego ekranu John McClane. Tym razem jednak opowiedziana historia nie bazuje na żadnym z hollywoodzkich dzieł.
Donald Duck: Quack Attack
Zręcznościowe 15 grudnia 2000
Wciel się w znaną postać kaczora Donalda, który musi wyruszyć w niebezpieczną podróż przez cztery krainy, aby uratować Daisy porwaną przez złego czarnoksiężnika.
Exhumed
Akcji 1 marca 1997
Akcja gry Powerslave (znanej w Europie pod nazwą Exhumed) przenosi nas do Egiptu, a konkretnie do starożytnego miasta Karnak, które zostało opanowane przez tajemnicze siły zła. Wielu śmiałków wkroczyło do zapomnianej przez ludzkość doliny, aby ustalić co jest przyczyną przerażających wydarzeń, które rozegrały się wkrótce po ingerencji sił nadprzyrodzonych, żaden z nich jednak nie powrócił...
Pandemonium!
Zręcznościowe 31 października 1996
Trójwymiarowa platformówka opracowana we współpracy studia Toys for Bob z firmą Crystal Dynamics. W grze wcielamy się w rolę jednego z dwóch bohaterów, którzy odpowiadają za przywołanie straszliwego monstrum, zagrażającego pewnej fantastycznej krainie. Chcąc naprawić popełniony błąd, czarodziejka Nikki oraz błazen Fargus postanawiają raz na zawsze pozbyć się uciążliwego stwora.
Syndicate Wars
Akcji 31 lipca 1997
Utrzymana w klimatach science fiction produkcja łącząca elementy gier akcji i strategii. Syndicate Wars od studia Bullfrog Productions pozwala wcielić się w dowódcę doskonale wyszkolonych futurystycznych żołnierzy.
Star Wars: Jedi Power Battles (2000)
Zręcznościowe 4 kwietnia 2000
Star Wars: Jedi Power Battles to wyprodukowana w 2000 roku przez firmę HotGen Studios gra zręcznościowa, której fabuła nawiązuje do pierwszego epizodu filmowego sagi Gwiezdnych Wojen.
GEX 3D: Enter the Gecko
Zręcznościowe 31 stycznia 1998
Utrzymana w humorystycznym tonie trójwymiarowa platformówka, w której tytułowy gekon zostaje agentem do zadań specjalnych i wyrusza w niebezpieczną misję.
Mortal Kombat 3
Bijatyki 6 października 1995
Mortal Kombat 3 to trzecia część jednej z najpopularniejszych serii zręcznościowych bijatyk, za której powstanie odpowiada zespół deweloperski firmy Midway Games. Twórcy pozostali wierni zasadom rozgrywki znanym z wcześniejszych odsłon cyklu, zwiększając liczbę dostępnych wojowników, aren, specjalnych ataków i ciosów kończących walkę.
Fade to Black
Przygodowe 28 czerwca 1996
Fade to Black to kontynuacja futurystycznej gry przygodowo-zręcznościowej zatytułowanej Flashback: The Quest for Identity, która w połowie 1993 roku przyniosła sławę francuskiemu zespołowi Delphine Software.
Tony Hawk's Pro Skater 3
Sportowe 30 października 2001
Trzecia odsłona popularnego cyklu gier sportowych traktujących o niesamowitych ewolucjach wykonywanych przy użyciu deskorolki. Tony Hawk's Pro Skater 3 przynosi kilka nowości w mechanice i znacznie usprawnioną oprawę audiowizualną.
Amerzone: The Explorer's Legacy (1999)
Przygodowe 13 grudnia 1999
Przygodówka, w której przenosimy się do tytułowej krainy Amerzone. Produkcja przypomina klasycznego Mysta – przemierzamy w niej kolejne statyczne lokacje, szukamy przedmiotów i rozwiązujemy zagadki. W ten sposób ratujemy mistyczny świat od zagłady. Na uwagę zasługują ciekawe projekty fantastycznych lokacji.
Discworld
Przygodowe 1 października 1995
Discworld jest klasyczną, dwuwymiarową grą przygodową, której fabuła nawiązuje do stworzonej przez Terry’ego Pratchetta książkowej sagi o Świecie Dysku. W tytule wcielamy się w postać nieudolnego maga o imieniu Rincewind, który otrzymuje zadanie przepędzenia straszliwego smoka przyzwanego przez tajemniczy kult z innego wymiaru.
Mickey's Wild Adventure
Zręcznościowe 1 marca 1996
Platformówka 2D z kultową Myszką Miki w roli głównej, symbolem wytwórni Disneya. Tytuł jest lekko zmodyfikowaną konwersją gry, która ukazała się w 1994 roku, jako Mickey Mania: The Timeless Adventures of Mickey Mouse, na konsolach 16-bitowych.
Armored Core: Master of Arena
Akcji 4 lutego 1999
Trzecia gra z serii Armored Core, w której posiadacze konsoli toczą dynamiczne potyczki za sterami nowoczesnych robotów. Kontynuacja oferuje nowe tryby zabawy i działa na zmodyfikowanym silniku graficznym.
Wu-Tang: Taste the Pain
Bijatyki 30 listopada 1999
Trójwymiarowa bijatyka, w którą grać może równocześnie do czterech graczy. Produkcja korzysta z wizerunku popularnej grupy muzycznej Wu-Tang, której członkowie pojawiają się jako grywalne postacie. Oprócz typowych dla gier tego gatunku opcji zabawy dla wielu osób, tytuł posiada mocno rozbudowany tryb fabularny.
Bloody Roar 2: Bringer of the New Age
Bijatyki 30 kwietnia 1999
Druga odsłona serii bijatyk, w których uczestnicy starć potrafią transformować się w swoje zwierzęce alter ega. Po przemianie postacie stają się znacznie silniejsze, ale po otrzymaniu określonej ilości obrażeń następuje przymuszony powrót do ludzkiej formy, co nadaje starciom dodatkowej taktycznej głębi. Bloody Roar 2 wprowadza do cyklu kilkoro nowych zawodników, którzy potrafią się zmieniać m. in. w nietoperza, insekta i kameleona.
Fear Effect 2: Retro Helix
Przygodowe 21 lutego 2001
Niezwykły miks wielu różnych gatunków, który stanowi prequel do wydanego w 2000 roku Fear Effect. Produkcja łączy w sobie elementy survival horroru i gry akcji, udanie wplatając w nie mechaniki znane z RPG-ów i gier logicznych.
Knockout Kings 2000
Sportowe 3 października 1999
Przygotowana przez Electronic Arts druga odsłona serii gier bokserskich. Produkcja stawia na jak najbliższe realizmowi odtworzenie zasad dyscypliny i pozwala stoczyć pojedynki z udziałem jednego z kilkudziesięciu słynnych pięściarzy, jak i poprowadzić do sukcesów własnoręcznie stworzonego sportowca.
Novastorm
Akcji 29 września 1995
Strzelanka na szynach, w której gracz zasiada za sterami myśliwca, a jego zadaniem jest eliminacja tak zwanych Scarab-X – zbuntowanych maszyn dążących do zniszczenia ludzkości. W toku zmagań nie mamy pełnej kontroli nad wehikułem; możemy jedynie manewrować nim w pionie i poziomie oraz wykonywać uniki.