49. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 49. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
7,62 High Calibre
Strategiczne 24 sierpnia 2007
Taktyczna gra akcji, w której ważną rolę pełnią elementy cRPG. Produkcja ta jest sequelem pozycji, znanej w Polsce pod tytułem Brygada E5: New Jagged Union. Całość stanowi gratkę dla fanów Jagged Alliance i podobnych gier.
Scorched Earth
Strategiczne 20 marca 1991
Scorched Earth to prosta gra strategiczna, w której gracz obejmie dowództwo nad jednostką artylerii i spróbuje wyeliminować wszystkich znajdujących się na planszy konkurentów z pomocą kilkudziesięciu rodzajów pocisków.
Kozacy: Antologia
Strategiczne 31 października 2003
Cossacks Anthology Collector's Edition to specjalne wydanie gry Cossacks: European Wars, w skład którego poza standardową, podstawową edycją tego tytułu wchodzą także dwa dodatki do niego Cossacks: Back To War oraz Cossacks: The Art of War.
I Wojna Światowa
Strategiczne 17 czerwca 2005
World War I to klasyczna strategia czasu rzeczywistego. Za jej produkcję odpowiedzialne jest niewielkie studio developerskie o nazwie Dark Fox. Warto jednocześnie dodać, iż WW I działa na zmodyfikowanym silniku graficznym gry Blitzkrieg autorstwa Nival Interactive.
Evil Islands: Forgotten in Astrale
Strategiczne 27 stycznia 2006
Forgotten in Astrale to podtytuł samodzielnego dodatku do Evil Islands: Curse of the Lost Soul, dobrze przyjętej przez graczy pozycji z gatunku cRPG z elementami strategii. Za stworzeniem dodatku stoi grupa zapaleńców-fanów oryginalnej wersji gry, skupionych w studiu developerskim Matilda Entertainment, którzy w końcowej fazie projektu otrzymali wsparcie ze strony Nival Interactive, producentów Evil Islands.
Seven Kingdoms II: The Fryhtan Wars
Strategiczne 15 października 1999
Tytuł ten przenosi nas do magicznego świata, w którym bierzemy w panowanie jedną z kilkunastu nacji. Naszym zadaniem jest dbanie o interesy naszych obywateli oraz zapewnienie zwycięstwa w każdej walce.
The Settlers: Narodziny Imperium - Wschodnie Królestwa
Strategiczne 27 marca 2008
Oficjalny dodatek do szóstej części popularnego cyklu strategii ekonomicznych studia Blue Byte Software pt. The Settlers: Narodziny Imperium. Akcja rozszerzenia zatytułowanego Wschodnie Królestwa (ang. The Eastern Realm) rozgrywa się po wydarzeniach z podstawowej części gry, kiedy kluczowy dla gospodarki naszego państwa szlak handlowy zostaje zablokowany.
Zoo Tycoon: Complete Collection
Strategiczne 5 sierpnia 2003
Jak wskazuje sam tytuł, jest to zestaw gier ze strategiczno-ekonomicznej serii Zoo Tycoon. W jego skład wchodzi podstawowa gra Zoo Tycoon oraz dwa oficjalne dodatki do niej: Dinosaur Digs i Marine Mania. Ponadto w pakiecie tym znajdziemy bonusowe rozszerzenie Endangered Species Theme Pack.
Cities XL
Strategiczne 8 października 2009
Strategia, w której budujemy i zarządzamy miastami (tzw. „city builder”). Produkcja zawiera kilka scenariusz - najwięcej frajdy sprawia zbudowanie własnej metropolii od podstaw. Podczas tego procesu określamy układ ulic, stawiamy budynki i organizujemy komunikację, a później dbamy o zadowolenie mieszkańców. W dniu premiery atrakcją gry był także tryb online, dzięki któremu mogliśmy odwiedzać miasta innych graczy.
Valhalla Hills
Strategiczne 19 listopada 2015
Opracowana przez studio Funatics strategia ekonomiczna. Fabuła Valhalla Hills opowiada o losach pewnego plemienia Wikingów, które po śmierci zastało bramy Valhalli zamknięte na cztery spusty. Powodem takiego stanu rzeczy jest konflikt pomiędzy Odynem a jego synem Leko.
SteamWorld Heist
Strategiczne 7 czerwca 2016
Kolejna propozycja niezależnego szwedzkiego studia Image & Form, osadzona w wykreowanym przez nie uniwersum SteamWorld, łączącym cechy nurtu steampunk z elementami westernu. Akcja gry toczy się w odległej przyszłości, kiedy na skutek potężnego kataklizmu ludzkość zmuszona została do ucieczki w kosmos na pokładzie napędzanych parą statków kosmicznych.
Age of Wonders III: Eternal Lords
Strategiczne 14 kwietnia 2015
Drugi oficjalny dodatek do turowej gry stategicznej Age of Wonders III studia Triumph Software z 2014 roku. W rozszerzeniu odwiedzamy ponownie fantastyczną krainę Evermore, w której poszczególne rasy rywalizują ze sobą o dominację. W trakcie zupełnie nowej kampanii fabularnej, wcielamy się w postać Avika – dziedzica królestwa Frostlingów, który pragnie odzyskać swoją krainę dzięki zakazanym mocom nekromancji.
Dead Island: Epidemic
Strategiczne prace wstrzymane
Spin-offowa odsłona cyklu Dead Island, zrealizowana w konwencji gry typu MOBA (Multiplayer Online Battle Arena). Dewelopingiem Dead Island: Epidemic zajęło się szwedzkie studio Stunlock, które wcześniej stworzyło Bloodline Champions. Rozgrywka zaprojektowana została z myślą o rywalizacji trzech 4-osobowych drużyn, które poza zmaganiami między sobą muszą również stawiać czoła hordom zombie. Starcia toczą się m.in. w tropikalnej dżungli i na słonecznej plaży.
Civil War II
Strategiczne 17 września 2013
Civil War II to sequel wydanej w 2007 roku strategii turowej AGEOD’s American Civil War: The Blue and the Gray. Ambicją deweloperów ze studia AGEOD było niezwykle staranne odwzorowanie historycznych realiów amerykańskiej wojny secesyjnej (1861-1865). Gracze mogą spróbować swoich sił w dowodzeniu oddziałami walczącymi m.in. pod Bull Run i Shiloh.
Command: Modern Air/Naval Operations
Strategiczne 24 września 2013
Niezwykle rozbudowana gra strategiczna, opracowana we współpracy studia Warfare Sims z uznanym wydawcą – firmą Slitherine. Command: Modern Air/Naval Operations pozwala graczom przejąć dowodzenie nad flotą złożoną z lotniskowców i okrętów wsparcia, a także samolotów szturmowych oraz transportowych. Podczas zabawy możemy wziąć udział w kilkudziesięciu scenariuszach, odnoszących się zarówno do wydarzeń historycznych, jak i całkowicie fikcyjnych, rozgrywających się w niedalekiej przyszłości.
Worlds of Magic
Strategiczne 19 marca 2015
Wyprodukowana przez rodzime studio Wastelands Interactive gra strategiczna z gatunku 4X osadzona w realiach fantasy. Tytuł został zainspirowany kultową grą Master of Magic z 1994 r. i w zamyśle autorów stanowi jej duchową kontynuację. Akcja toczy się w wielowymiarowym, losowo generowanym uniwersum, w którym toczy się zaciekła walka o dominację przy użyciu magii i miecza. Rozgrywka koncentruje się na 4 klasycznych aspektach: eksploracji, ekspansji, eksploatacji i eksterminacji.
Divinity: Dragon Commander
Strategiczne 6 sierpnia 2013
Osadzona w realiach fantasy strategia z elementami gry akcji oraz cRPG, stanowiąca spin-offową odsłonę cyklu Divinity. Fabuła Divinity: Dragon Commander przedstawia losy młodego spadkobiercy tronu, który jako smoczy rycerz walczy o przetrwanie królestwa Rivellon po śmierci swego ojca. Zabawa skupia się na trzech elementach: zarządzaniu krajem, wydawaniu rozkazów strategicznych (np. przesuwanie podległych oddziałów na mapie) oraz dowodzeniu w trakcie bitew.
Space Rangers HD: A War Apart
Strategiczne 15 marca 2013
Space Rangers HD: A War Apart to przygotowana przez studio SNK-Games odświeżona wersja gry Space Rangers 2: Dominators oraz jej rozszerzenia - Space Rangers 2: Reboot. Gracz wciela się w rolę pilota statku kosmicznego, który wplątany zostaje w konflikt pomiędzy koalicją pięciu cywilizacji oraz frakcją zbuntowanych robotów. Rozgrywka łącze elementy wielu gatunków, w tym zręcznościówki, strzelaniny, strategii czasu rzeczywistego i tekstowej przygodówki.
Imperium Galactica
Strategiczne 1 marca 1997
Strategia kosmiczna łącząca w sobie elementy gier z gatunku RTS oraz turowego rozwoju imperium. Początkowo otrzymujemy do dyspozycji flotę składającą się z kilku statków oraz zwierzchnictwo nad trzema koloniami. Eksplorujemy kosmos, rozwijamy technologie, handlujemy i pertraktujemy z przedstawicielami obcych ras, a wszystko po to, aby zapewnić dominującą rolę ludzkości.
People's General
Strategiczne 31 sierpnia 1998
Klasyczna strategia turowa, w której uczestniczymy w fikcyjnym konflikcie pomiędzy Chinami, a oddziałami NATO. Do rozegrania mamy dziewięć głównych kampanii oraz ponad 30 pojedynczych scenariuszy.
Restaurant Empire 2
Strategiczne 7 kwietnia 2009
Kontynuacja popularnej gry ekonomicznej, w której zadaniem gracza jest zarządzanie restauracją, a później całą ich siecią. Do wyboru mamy trzy typy lokali gastonowmicznych oraz całe setki przepisów i najrózniejszych obiektów dekoracyjnych.
The Settlers 7: Paths to a Kingdom - DLC 3
Strategiczne 7 grudnia 2010
The Settlers 7: Paths to a Kingdom - DLC 3 to dodatek do wydanej w 2010 roku strategii czasu rzeczywistego The The Settlers 7: Paths to a Kingdom autorstwa studia Blue Byte. Rozszerzenie wzbogaca rozgrywkę w trybie dla jednego gracza o 2 nowe kampanie i 7 map, zapewniając około 20 godzin zabawy. Twórcy dodatku zdecydowali się wprowadzić kilka modyfikacji w rozgrywce, w tym nowe opcje handlu i rozwoju technologicznego.
S.W.I.N.E. HD Remaster
Strategiczne 23 maja 2019
Odświeżona wersja strategii czasu rzeczywistego (RTS) z 2001 roku, w której bierzemy udział w wojnie pomiędzy państwami świń i królików. Stworzeniem remastera SWINE zajęła się firma Kite Games, założona przez kilku byłych pracowników studia StormRegion, odpowiedzialnego za oryginalne wydanie.
Per Aspera
Strategiczne 3 grudnia 2020
Produkcja z pogranicza strategii i symulacji. W Per Aspera w ramach bezzałogowej misji budujemy infrastrukturę na Marsie i stopniowo terroformujemy planetę tak, by przygotować ją na przybycie kolonizatorów z Ziemi. Całość oparto na koncepcjach i wynikach badań prawdziwych agencji kosmicznych oraz zgromadzonych przez NASA danych dotyczących Czerwonej Planety.