33. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 33. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Panzer General
Strategiczne 20 marca 1994
Panzer General to gra strategiczna z podziałem na tury, która rzuca nas w wir wydarzeń, znanych z historii jako II Wojna Światowa. Produkt SSI jest w pewnym sensie unikatowy, bowiem w całości poświęcono go nazistom, a to w grach komputerowych zdarza się wyjątkowo rzadko.
Transport Tycoon
Strategiczne 21 stycznia 1994
Gra ekonomiczna, będąca znakomitym rozszerzeniem pomysłu zapoczątkowanego w Railroad Tycoon. Tym razem jednak, będziemy się zajmować nie tylko transportem kolejowym, ale także morskim, samochodowym i lotniczym.
American Conquest: Północ-Południe
Strategiczne 8 lutego 2006
Kolejna odsłona z serii American Conquest, za której stworzenie ponownie odpowiadają panowie z ukraińskiego studia GSC GameWorld. Tym razem twórcy umożliwili nam wzięcie udziału w amerykańskiej Wojnie Secesyjnej. Gra oferuje okazję pokierowania nie tylko armiami Unii oraz Konfederacji, ale również objęcie dowództwa nad teksańską milicją oraz piratami.
Age of Empires II: The Conquerors
Strategiczne 25 sierpnia 2000
Pierwsze rozszerzenie do gry strategicznej czasu rzeczywistego pod tytułem Age of Empires II: The Age of Kings, opracowane przez zespół Ensemble Studios. Do dyspozycji graczy oddano pięć nowych cywilizacji (Hunowie, Majowie, Aztekowie, Koreańczycy, Hiszpanie), na potrzeby których przygotowano specjalne, historyczne kampanie. W grze pojawiają się znani z kart historii bohaterowie, pokroju Attylli, El Cida i Montezumy.
Three Kingdoms: Fate of the Dragon
Strategiczne 14 marca 2001
Three Kingdoms: Fate of the Dragon jest strategią czasu rzeczywistego stworzoną przez studio Overmax Studio. Akcja gry osadzona została w II wieku naszej ery. Gracze wcielają się we władców jednego z trzech królestw walczących o przejęcie kontroli nad Chinami. Zgodnie z konwencję gatunkową, rozgrywka skupia się na budowaniu zaplecza gospodarczego oraz tworzeniu armii, która pokona przeciwników.
Sid Meier's Civilization
Strategiczne 21 kwietnia 1991
Pierwsza odsłona kultowej serii gier strategiczno-ekonomicznych, pozwalającej dowolnie pokierować rozwojem wybranej cywilizacji przez całe tysiąclecia. W Sid Meier's Civilization rozpoczynamy zabawę w roku 4000 przed naszą erą i prowadzimy naszą nację aż do futurystycznych czasów kolonizacji kosmosu.
Airline Tycoon Evolution
Strategiczne 5 lipca 2002
Nowe wydanie klasycznej już strategii ekonomicznej, w której zarządzaliśmy własnymi liniami lotniczymi. Oprócz nowych dziesięciu misji i szesnastu przerobionych, doszła możliwość budowy własnych samolotów i stosowania zabezpieczeń antyterrorystycznych.
Act of Aggression
Strategiczne 2 września 2015
Strategia czasu rzeczywistego, będąca duchowym spadkobiercą wydanej w 2005 roku gry Act of War. Za jej powstanie odpowiada francuskie studio Eugen Systems, znane także z takich produkcji, jak R.U.S.E. czy seria Wargame. Akcja gry toczy się w niedalekiej przyszłości, a gracz przejmuje kontrolę nad tajną jednostką specjalną, powołaną przez ONZ celem zakulisowego zwalczania zagrożeń dla pokoju na świecie.
Sid Meier's Civilization V: Bogowie i Królowie
Strategiczne 19 czerwca 2012
Pierwsze pełnoprawne rozszerzenie do wydanej w 2010 roku gry strategicznej studia Firaxis Games. Dodatek Sid Meier’s Civilization V: Bogowie i Królowie oferuje całą masę nowych atrakcji, z których bodaj najważniejszą stanowi rozwinięty moduł religii. Wprowadza on w grze dodatkowy czynnik, czyli wiarę, dzięki któremu możemy założyć i rozwijać własne wyznanie.
Helldorado
Strategiczne 1 czerwca 2007
Nieformalna kontynuacja cyklu taktycznych strategii z elementami akcji Desperados studia Spellbound Entertainment. Fabuła Helldorado przenosi nas ponownie w realia Dzikiego Zachodu, gdzie przejmujemy kontrolę nad drużyną sześciu bohaterów pod wodzą znanego z poprzednich części serii Johna Coopera. Wraz z nowym wątkiem fabularnym, produkcja oferuje nam serię scenariuszy i zadań, wśród których znalazły się m.in.
Worms 2
Strategiczne 18 stycznia 1997
Worms 2 to druga odsłona cyklu strategii turowych, rozwijanego przez studio Team 17 Software. Gracz kieruje poczynaniami tytułowych robali uzbrojonych w różnego rodzaju broń, a jego zadaniem jest wyeliminowanie wszystkich jednostek przeciwnika. Twórcy przewidzieli kilka wariantów rozgrywki, w tym tryb multiplayer dla maksymalnie 6 osób.
Men of War: Wietnam
Strategiczne 9 września 2011
Trzecie samodzielne rozszerzenie do strategii czasu rzeczywistego Men of War. Podobnie jak miało to miejsce w przypadku podstawowej wersji gry i dwóch wcześniejszych dodatków, jego opracowanie wzięło na swoje barki studio Best Way. Tym razem gracze mogą wziąć udział w wojnie wietnamskiej, w jakiej w latach 1957-1975 starły się ze sobą Demokratyczna Republika Wietnamu i Republika Wietnamu. Każda ze stron konfliktu otrzymała po jednej kampanii fabularnej.
Men of War: Oddział Szturmowy
Strategiczne 25 lutego 2011
Samodzielne rozszerzenie do wydanej w grudniu 2007 roku wojennej strategii czasu rzeczywistego autorstwa ukraińskiego studia Best Way. Pod względem mechaniki Men of War: Oddział Szturmowy nie odbiega od założeń oryginału, a podczas zabawy mamy możliwość pokierowania oddziałami amerykańskimi, radzieckimi, niemieckimi oraz niedostępnymi wcześniej brytyjskimi i japońskimi, walcząc na różnych frontach II wojny światowej.
Król Artur II
Strategiczne 27 stycznia 2012
Epicka strategia, w której wcielamy się w samego legendarnego króla Artura. Rozgrywka podzielona została na dwie płaszczyzny. Zarządzanie imperium odbywa się na turowej mapie Wysp Brytyjskich, a olbrzymie bitwy z udziałem tysięcy jednostek toczone są w czasie rzeczywistym.
Grand Ages: Rome
Strategiczne 26 lutego 2009
Kontynuacja RTS-a, zatytułowanego Imperium Romanum. Developerzy mają na swoim koncie także inne produkcje, nawiązujące do starożytnego Rzymu - np. Imperium Nemesis of the Roman Empire oraz Glory of the Roman Empire.
Etherium
Strategiczne 25 marca 2015
Osadzona w realiach science-fiction strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez niezależne francuskie studio Tindalos. Akcja gry koncentruje się na toczonej w odległej części kosmosu wojnie trzech imperiów, rywalizujących o dostęp do cennego tytułowego surowca – etherium.
Close Combat: The Longest Day
Strategiczne 29 kwietnia 2009
Close Combat: The Longest Day to remake wydanej w 2000 roku, piątej odsłony serii. Gracz wciela się w dowódcę wojsk alianckich bądź niemieckich i próbuje wywalczyć sobie drogę przez zarośnięte krzewami pola Normandii.
The Settlers II: 10-lecie - Wikingowie
Strategiczne 22 lutego 2007
Pierwszy oficjalny dodatek do jubileuszowej edycji gry The Settlers II. Jak sugeruje tytuł, add-on opracowany przez studia Blue Byte Software i Funatics Development pozwala graczom przejąć kontrolę nad ludem Wikingów. Nasi nowi podopieczni padli ofiarą najeźdźców – przebiegłych Wilczych Piratów, którzy uszkodzili Portal Świata. Ten eksplodował, tworząc gigantyczny wir energii, jaki przeniósł agresorów i Skandynawów do odległej, obcej krainy.
Ś.W.I.N.I.A.
Strategiczne 4 grudnia 2001
S.W.I.N.E. to zabawna strategia czasu rzeczywistego, której tematem jest wojna pomiędzy dwoma państwami: świń i królików. Gracze mogą się wcielić w dowódcę armii jednej z walczących stron i swym geniuszem taktycznym doprowadzić ją do zwycięstwa.
Historyline: 1914 - 1918
Strategiczne 8 lutego 1993
Turowa strategia osadzona w realiach pierwszej Wojny Światowej. Jest to jedna z pierwszych produkcji niemieckiego zespółu Blue Byte.
Victoria: Empire Under the Sun
Strategiczne 18 listopada 2003
Kolejna, piąta już część znanej serii gier strategicznych Europa Universalis, która przenosi nas w okres pomiędzy XIX wiekiem a pierwszymi dekadami wieku XX. Jest to czas, w którym dokonano wielu odkryć i postępów naukowych, jest to także okres krwawych starć Pierwszej Wojny Światowej.
Space Rangers 2: Rebelia
Strategiczne 26 listopada 2004
Space Rangers 2: Rebelia to kontynuacja wydanej w 2002 roku kosmicznej strategii czasu rzeczywistego (RTS), autorstwa ekipy deweloperskiej studia Elemental Games. Akcja gry osadzona została w 200 lat po wydarzeniach przedstawionych w "jedynce". Gracz wciela się w rolę bohatera, który ma za zadanie powstrzymać zbuntowane maszyny, planujące podbić cały Wszechświat.
American Conquest: Odwet
Strategiczne 22 czerwca 2003
Samodzielny dodatek do strategii czasu rzeczywistego American Conquest. W rozszerzeniu działamy na przestrzeni lata 1517-1804 i wykonujemy 25 obszernych misji, podzielonych na osiem kampanii. Autorzy dodali do gry kilka nowych nacji oraz 50 niedostępnych wcześniej jednostek. Specjalnym dodatkiem jest nowy tryb rozgrywki – pojedyncze bitwy.
The Settlers III: Misja Amazonek
Strategiczne 27 października 1999
The Settlers III: Quest of the Amazons jest rozszerzeniem do trzeciej części serii strategii czasu rzeczywistego rozwijanej przez deweloperów z firmy Blue Byte Software. Dodatek wprowadza m.in. czwartą nację - Amazonki, dwie kampanie, a także szereg opcjonalnych map i scenariuszy. Twórcy wzbogacili swoją grę również o nowych bohaterów, budynki, zaklęcia oraz specjalną jednostkę - złodzieja.