98. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 98. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Gang War: The Urban Gang Simulator
Strategiczne prace wstrzymane
Strategia czasu rzeczywistego, której tematyką jest walka o wpływy w mieście, przy wykorzystaniu do tego celu zorganizowanych grup przestępczych, zwanych potocznie gangami.
Transport Giant: Na Końcu Świata
Strategiczne 3 września 2004
Rozszerzenie do gry Transport Giant, opracowane przez autorów oryginału – firmę JoWooD Entertainment AG. Tym razem trafiamy do Australii, w której rozwój naszego przedsiębiorstwa transportowego rządzi się nieco innymi prawami. W trakcie zabawy musimy bowiem współpracować nie tylko z fabrykami samochodów i kopalniami, lecz także między innymi z właścicielami ferm krokodyli i strusi.
Darwinia
Strategiczne 4 marca 2005
Darwinia to jedyna w swoim rodzaju gra strategiczna (RTS), przygotowana przez zespół Introversion Software. Głównymi bohaterami programu są Darwinianie, dwuwymiarowe sprite’y z gier video, które muszą chronić się przed atakami różnych wirusów i robaków.
Combat Command 2: Danger Forward
Strategiczne 13 grudnia 2000
Turowa gra strategiczna rozgrywana na mapach podzielonych hexogenalnie, pozwalająca kierować poczynaniami całych armii w latach 1940-1945.
Magic & Mayhem
Strategiczne 30 kwietnia 1999
Przenieś się do krainy potężnej magii, wielkich czarodziei i strasznych potworów. Przed tobą wiele krwawych starć na drodze do ostatecznego zwycięstwa.
Battle of Britain (1999)
Strategiczne 17 marca 1999
Weź udział w decydujących chwilach Bitwy o Anglię. Gra strategiczna, w której możemy dowodzić jedną ze stron konfliktu – jako głównodowodzący RAF-u lub Luftwaffe.
Monopoly Tycoon
Strategiczne 25 września 2001
Ekonomiczna strategia wprowadzająca stare i sprawdzone pomysły z serii gier Monopoly w nowe trójwymiarowe komputerowe realia. Podobnie jak w tekturowym, stołowym pierwowzorze startujemy tu z kilkoma oponentami do finansowej walki, z której tylko jeden może wyjść cało.
The Troma Project
Strategiczne 19 października 2001
Strategia turowa przepełniona seksem, krwią i brutalnością stworzona przez bardzo kontrowersyjny polski zespół NekroSoft. Gracze obejmują kontrolę nad grupą bohaterów walczących z przeróżnymi fanatykami i krwiożerczymi bestiami.
Star Trek: Starfleet Command III
Strategiczne 18 listopada 2002
Kolejna cześć znanej taktycznej symulacji opartej na motywach popularnej gwiezdnej sagi Star Trek. Podobnie jak we wcześniejszych częściach gracz zostaje dowódcą statku Federacji, musi dowodzić jego załogą i decydować o strategii ataku na wroga.
Siła Ognia
Strategiczne 4 marca 2005
Siła Ognia jest strategią czasu rzeczywistego (RTS), stworzoną przez studio Gameyus. Akcja gry osadzona została we współczesności, a gracz wciela się w Williama Steela - młodego oficera amerykańskiej armii, który staje na czele batalionu doskonale wyszkolonych żołnierzy. Tryb kampanii umożliwia wzięcie udział w misjach rozgrywanych w trakcie wojen w Iraku i Afganistanie.
History Channel's Crusades: Quest for Power
Strategiczne 11 listopada 2003
Crusades: Quest for Power to jedna z historycznych strategii czasu rzeczywistego wchodząca w skład wydawanej przez Activision Value serii The History Channel (licencja popularnego kanału telewizyjnego).
Fields of Fire
Strategiczne 10 kwietnia 1997
Strategia czasu rzeczywistego z elementami gry RPG, wyprodukowana przez studio Empire Interactive. Akcja rozgrywa się podczas wojen amerykańskich z XVII wieku. Odbywamy rozmaite bitwy, dzięki którym zdobywamy doświadczenie dla naszego bohatera, angażując się w coraz trudniejsze wątki fabularne i zadania do wykonania. Gra posiada tryb dla wielu graczy.
Yoot Tower
Strategiczne 19 kwietnia 1999
Jeżeli pragniesz zajmować się nieruchomościami zacznij od... Yoot Tower. Ten sequel znanej gry Sim Tower postawi szereg zadań i problemów do rozwiązania wam, jako przyszłym budowniczym i zarządcom drapaczy chmur.
Uncommon Valor: Campaign for the South Pacific
Strategiczne 2 grudnia 2002
Opracowana przez ekipę studia 2BY3 Games realistyczna strategia turowa w realiach II wojny światowej. Zgodnie z podtytułem gry, akcja Uncommon Valor rozgrywa się na obszarze Południowego Pacyfiku, a podczas zabawy bierzemy udział w walkach toczących się w latach 1942-43 m.in. na terenie Australii, Nowej Gwinei czy Wysp Salomona.
Supremacy: Your Will Be Done
Strategiczne 27 czerwca 1991
Supremacy: Your Will Be Done to gra strategiczna rozgrywana w czasie rzeczywistym, w której Twoim zadaniem będzie pokonanie czterech władców galaktyki, poprzez zagarnięcie podporządkowanych im planet.
Tin Soldiers: Aleksander Wielki
Strategiczne 8 października 2004
Turowa gra strategiczna, której akcja koncentruje się wokół tytułowej postaci Aleksandra III Wielkiego zwanego Macedońskim, króla antycznej Macedonii od 336 roku p.n.e. Gra opowiada o najsłynniejszych podbojach słynnego wodza.
Down in Flames
Strategiczne 28 września 2005
„Down in Flames” to bardzo nietypowa gra poruszająca temat zaciętych walk lotniczych, jakie miały miejsce w czasie II Wojny Światowej. Autorem tej produkcji jest firma Battlefront, znana z opracowania strategicznych serii „Combat Mission” oraz „Strategic Command”.
RollerCoaster Tycoon 3: Soaked!
Strategiczne 21 czerwca 2005
Pierwsze oficjalne rozszerzenie trzeciej części cyklu gier strategiczno-ekonomicznych, zapoczątkowanego w 1999 roku przez słynnego Chrisa Sawyera (twórca np. pamiętnej marki Transport Tycoon).
Everest (2004)
Strategiczne 5 marca 2004
Everest to gra pretendująca do miana strategii rozgrywanej w czasie rzeczywistym, która podejmuje temat wspinaczki wysokogórskiej.Gracz staje w niej przed możliwością zdobycia siedmiu najwyższych szczytów Ziemi.
War Plan Orange: Dreadnoughts in the Pacific 1922-1930
Strategiczne 23 listopada 2005
Turowa gra strategiczna autorstwa specjalizującego się w tym gatunku studia 2BY3 Games. W przeciwieństwie do większości poprzednich produkcji tejże firmy, w War Plan Orange: Dreadnoughts in the Pacific 1922-30 autorzy nie odtwarzają żadnych wydarzeń historycznych, proponując całkowicie fikcyjny scenariusz zdarzeń, opisujący hipotetyczną wojnę pomiędzy Japonią i Stanami Zjednoczonymi oraz sprzymierzonymi z nimi państwami.
Savage 2: A Tortured Soul
Strategiczne 16 stycznia 2008
Sequel Savage: The Battle for Newerth, czyli oryginalnej mieszaniny strategii, gry akcji i elementów cRPG, dedykowanej zespołowym potyczkom wieloosobowym, która zadebiutowała w roku 2003.
Moon Tycoon
Strategiczne 2 października 2001
Obejmij kontrolę nad rozwojem wielkiego księżycowego miasta, dbaj o prawidłowy rozwój przemysłu, handlu oraz całej infrastruktury gospodarczej. Uczyń wszystko by obywatele byli dumni z tego gdzie mieszkają i z uśmiechem wzbogacali budżet miasta.
The Outforce
Strategiczne 4 października 2000
The Outforce to strategia czasu rzeczywistego (RTS) rozgrywająca się w przestrzeni kosmicznej. Po zniszczeniu Ziemi przez asteroidę resztki ludzkości walczą o przetrwanie z dwiema rasami zamieszkałymi w systemie Epsilon Eridani, który jest ostatnią nadzieją Ziemian nowy dom.
Campus
Strategiczne 27 września 2007
Campus to gra należąca do gatunku symulatorów życia (lifesim), zabarwiona pewnymi elementami cRPG. Jak możemy się jednak domyślić po nazwie, program koncentruje się przede wszystkim na jak najwierniejszym odzwierciedleniu życia studenckiego, wraz ze wszystkimi jego konsekwencjami.