Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

73. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 73. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Locoland
Locoland

Strategiczne 29 grudnia 2003

Steamland to przygotowana przez rosyjskie studio Gromada strategia czasu rzeczywistego. Akcja gry osadzona została w świecie zdominowanym przez inteligentne maszyny parowe, które podzielone na dwie konkurencyjne cywilizacje toczą między sobą wojnę o surowce. Gracz kieruje poczynaniami jednej ze stron konfliktu, budując fabryki (w których produkowane są czołgi, wyrzutnie, pociągi oraz wszelkiego rodzaju broń działająca z wykorzystaniem pary) i prowadząc działania militarne.

Heroes Chronicles: Władcy Żywiołów
Heroes Chronicles: Władcy Żywiołów

Strategiczne 15 listopada 2000

Piąta odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. W grze Heroes Chronicles: Władcy Żywiołów jesteśmy świadkami końca trwającego od tysięcy lat rozejmu pomiędzy Władcami Ziemi, Powietrza, Ognia i Wody.

Battlestations: Midway
Battlestations: Midway

Strategiczne 31 stycznia 2007

Połączenie symulacji morskiej i strategii czasu rzeczywistego poruszające temat bitew morskich rozgrywanych podczas II Wojny Światowej. Dzięki temu tytułowi gracze mogą przekonać się jak bardzo zmieniła się wojna na morzu na przestrzeni kilku lat II Wojny Światowej.

Toy Soldiers
Toy Soldiers

Strategiczne 24 kwietnia 2012

Toy Soldiers jest strategią z rodzaju "tower defense" stworzoną przez zespół deweloperski studia Signal. Akcja gry odnosi się do działań militarnych z okresu I wojny światowej, przy czym jednak gracze sterują poczynaniami plastikowych żołnierzyków toczących zmagania na makietach pól bitewnych. Twórcy wzbogacili rozgrywkę o elementy zręcznościowe.

Commander: Europe at War
Commander: Europe at War

Strategiczne 14 czerwca 2007

Turowa gra wojenna osadzona w realiach II wojny światowej. Możemy pokierować siłami Aliantów odpierających pochód hitlerowskich armii lub miażdżyć wrogów ku chwale III Rzeszy. Autorzy zaoferowali sześć wielkich kampanii rozgrywających się na wszystkich krańcach świata. Mechanika bitew koncentruje się na głębi taktycznej i realizmie historycznym.

Battlezone II: Combat Commander
Battlezone II: Combat Commander

Strategiczne 30 grudnia 1999

Druga część doskonałego połączenia strategii i gry akcji, w której Rosjanie i Amerykanie muszą zjednoczyć siły w obliczu inwazji obcej rasy Scionów.

Dark Reign 2
Dark Reign 2

Strategiczne 28 czerwca 2000

W apokaliptycznej przyszłości niestabilna ekologicznie Ziemia rządzona jest przez represyjne siły policyjne Jovian Detention Authority. Opozycyjne siły Sprawlerów, za pomocą swej niekonwencjonalnej broni muszą walczyć o wolność.

Horse and Musket: Great Battles of Eighteenth Century
Horse and Musket: Great Battles of Eighteenth Century

Strategiczne 7 lutego 2000

Strategia bitewna przenosząca nas na pola wielkich europejskich i amerykańskich bitew XVIII wieku. Możemy dowodzić wojskami Pruskimi, Rosyjskimi, Angielskimi, Francuskimi, Szwedzkimi, Austryjackimi, Saxońskimi oraz kolonialnej Ameryki. Starcia rozgrywają się w systemie turowym na podzielonych na heksach mapach, a oczkiem w głowie twórców było zapewnienie realizmu historycznego.

Wildlife Park
Wildlife Park

Strategiczne 5 maja 2003

Strategia ekonomiczna, w której stajemy się managerem ogrodu zoologicznego. Musimy samodzielnie stworzyć, a nastopnie utrzymać i rozwijać własne Zoo.

TalonSoft's 12 O'Clock High: Bombing the Reich
TalonSoft's 12 O'Clock High: Bombing the Reich

Strategiczne 16 stycznia 2000

Gra strategiczna opowiadająca o największej i najbardziej agresywnej kampanii lotniczej w całej historii działań wojennych, kiedy to na przestrzeni lat 1943 – 1944 zmasowane alianckie bombardowania zmusiły III Rzeszę do desperackiej obrony swych fabryk i instalacji przemysłowych.

Casino Tycoon
Casino Tycoon

Strategiczne 24 listopada 2001

Gra strategiczno-ekonomiczna umożliwiająca nam rozkręcenie własnego niepowtarzalnego kasyna, w którym tysiące ludzi będzie dorzucało swe ciężko zarobione pieniążki do naszej kiesy.

Cutthroats: Terror on the High Seas
Cutthroats: Terror on the High Seas

Strategiczne 17 września 1999

Gra strategiczno-wojenna, w której naszym zadaniem jest zgromadzenie fortuny z działalności pirackiej na Morzu Karaibskim. Akcja rozpoczyna się w roku 1652, czyli w okresie największej aktywności pirackiej na Morzu Karaibskim. Autorzy przygotowali 6 milionów mil lądów i oceanów, na których natkniemy się m.in. na 70 gotowych do złupienia miast.

Warlords II
Warlords II

Strategiczne 10 grudnia 1993

Druga odsłona strategii turowej Warlords, osadzonej w realiach świata fantasy. Rozgrywka i cel gry Warlords II pozostały niemal takie same jak w części poprzedniej, postarano się jednak o to, by maksymalnie udoskonalić pierwotne dzieło.

Airport Tycoon 2
Airport Tycoon 2

Strategiczne 13 lutego 2003

Gra strategiczna, w której wcielamy się w zarządcę współczesnego portu lotniczego. Produkcja stawia wiele wyzwań przed graczem (tzw. zdarzenia losowe, np. śnieżyce) i oferuje niemałą swobodę w kreowaniu wyglądu i działania lotniska. Do dyspozycji oddano 60 różnych budynków, 25 olbrzymich miast oraz mnóstwo elementów wyposażenia.

UFO: Gniew Boga
UFO: Gniew Boga

Strategiczne 5 lutego 2002

Laser Squad Nemesis to turowa gra taktyczna (klimaty S-F) przeznaczona do rozgrywki jedno i dwuosobowej (przez e-mail lub w trybie hotseat). Warto zauważyć, iż pracowali nad nią autorzy serii X-Com.

Building & Co: You are the architect!
Building & Co: You are the architect!

Strategiczne 17 stycznia 2008

Building & Co (znany wcześniej pod nazwą Building World i Click'n Build) jest grą strategiczno-ekonomiczną, w której stajemy się architektem i inżynierem budowlanym. Nasze zadanie polega na wzniesieniu szeregu ambitnych konstrukcji.

Battle Academy
Battle Academy

Strategiczne 28 lipca 2010

Turowa gra strategiczna, odtwarzająca przebieg ponad 30 najważniejszych bitew II wojny światowej. Produkcja została zainspirowana prostą grą online, opracowaną przez telewizję BBC.

Project Aftermath
Project Aftermath

Strategiczne 3 października 2008

Project Aftermath to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym autorstwa niezależnego brytyjskiego dewelopera Games Faction. Tytuł ten został doceniony przez branżę, chociażby na targach PAX 2008 w Seatle.

Europa Universalis III: The Divine Wind
Europa Universalis III: The Divine Wind

Strategiczne 14 grudnia 2010

Czwarty duży dodatek DLC do wydanej w 2007 roku strategii Europa Universalis III studia Paradox. Rozszerzenie o nazwie Divine Wind nie zmienia przedziału czasowego, zakreślonego w grze podstawowej i obejmującego lata 1453-1789. Całość koncentruje się jednak w znacznie większym stopniu na rejonie Dalekiego Wschodu, co znalazło swoje odzwierciedlenie w nieco innych realiach rozgrywki. Na podbicie czekają zatem dziesiątki nowych prowincji, położonych na azjatyckim wybrzeżu Pacyfiku.

Panzer Command: Ostfront
Panzer Command: Ostfront

Strategiczne 12 maja 2011

Trzecia część serii taktycznych gier wojennych, których akcja toczy się w realiach II wojny światowej. Gracze wcielają się w dowódcę kompanii należącej do armii sowieckiej lub niemieckiej. Autorzy przygotowali 10 kampanii (wliczając w to te z poprzednich części) oraz ponad 70 samodzielnych scenariuszy.

World War One: La Grande Guerre 14-18
World War One: La Grande Guerre 14-18

Strategiczne 11 listopada 2008

World War One jest turową strategią przygotowaną przez studio AGEOD, znane z kilku innych, podobnych tytułów. Charakterystyczną cechą dzieł tych twórców jest wierne odwzorowanie historycznych realiów panujących w epoce, do której dana produkcja nawiązuje. Mogliśmy się o tym przekonać na przykładzie obydwu części Birth of America oraz Napoleon's Campaigns.

Galactic Civilizations
Galactic Civilizations

Strategiczne 25 marca 2003

Strategia typu 4X, której akcja umiejscowiona została w przestrzeni kosmicznej. Wciel się w przywódcę rasy Ziemian i zadbaj o jej przetrwanie oraz niezakłócony rozwój. Zarówno zarządzanie galaktycznym imperium, jak i walka rozgrywane są w systemie turowym.

Theatre of War 2: Afryka
Theatre of War 2: Afryka

Strategiczne 24 kwietnia 2009

Theatre of War 2: Africa 1943 to wyprodukowana przez firmę 1C strategia czasu rzeczywistego, której akcja osadzona została w realiach II wojny światowej. Twórcy przewidzieli trzy kampanie, pozwalające objąć dowództwo nad wojskami brytyjskimi, amerykańskimi lub niemieckimi toczącymi walki na terenie Północnej Afryki.

Graviteam Tactics: Operation Star
Graviteam Tactics: Operation Star

Strategiczne 1 listopada 2011

Osadzona w realiach II wojny światowej rozbudowana gra taktyczna, która umożliwia wzięcie udziału w walkach na froncie wschodnim w okolicy miasta Charków w roku 1943. Autorzy postawili na realizm, dlatego mechanika zabawy bierze pod uwagę m.in. grubość pancerzy, trajektorię lotu pocisków, ukształtowanie terenu i morale jednostek.