29. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 29. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Airline Tycoon
Strategiczne 29 listopada 1999
Humorystyczna strategia ekonomiczna, której celem jest stworzenie najlepszego przedsiębiorstwa lotniczego. Osiągamy to zatrudniając personel latający, kupując nowe samoloty, ustalając najlepsze trasy przelotu, realizując trudne zlecenia biur podróży. Do naszej dyspozycji oddano też kilka nielegalnych metod eliminacji konkurencji.

Age of Empires II: The Conquerors
Strategiczne 25 sierpnia 2000
Pierwsze rozszerzenie do gry strategicznej czasu rzeczywistego pod tytułem Age of Empires II: The Age of Kings, opracowane przez zespół Ensemble Studios. Do dyspozycji graczy oddano pięć nowych cywilizacji (Hunowie, Majowie, Aztekowie, Koreańczycy, Hiszpanie), na potrzeby których przygotowano specjalne, historyczne kampanie. W grze pojawiają się znani z kart historii bohaterowie, pokroju Attylli, El Cida i Montezumy.

Age of Empires: The Rise of Rome
Strategiczne 31 stycznia 1998
Dodatek do gry strategicznej czasu rzeczywistego pod tytułem Age of Empires, opracowany przez zespół Ensemble Studios. Rozszerzenie wprowadza cztery nowe cywilizacje, czyli Rzym, Kartaginę, Palmyrię oraz Macedonię i dodatkowe jednostki bojowe, których lista obejmuje opancerzone słonie, rydwany bojowe, jeźdźców na wielbłądach, procarzy, a także uzbrojone w płonące pociski galery. Dodatkowo, add-on wnosi nowe technologie pokroju logistyki, medycyny, pawęży i męczenników.

Frontline Attack: War over Europe
Strategiczne 25 września 2002
Frontline Attack: War over Europe to strategia czasu rzeczywistego opracowana przez studia Reality Pump i In Images. Pozwala ona graczom na wzięcie udziału w zmaganiach jednostek pancernych i zmechanizowanych, które miały miejsce w czasie II wojny światowej na przestrzeni lat 1941 – 1944.

Cywilizacja
Strategiczne 21 kwietnia 1991
Pierwsza odsłona kultowej serii gier strategiczno-ekonomicznych, pozwalającej dowolnie pokierować rozwojem wybranej cywilizacji przez całe tysiąclecia. W Sid Meier's Civilization rozpoczynamy zabawę w roku 4000 przed naszą erą i prowadzimy naszą nację aż do futurystycznych czasów kolonizacji kosmosu.

Conquest: Wojny Pogranicza
Strategiczne 16 sierpnia 2001
Gra strategiczna rozgrywana w czasie rzeczywistym, której akcja osadzona została w przestrzeni kosmicznej. Trzy wielkie, obce nacje toczą zacięte boje z udziałem wielu różnorodnych jednostek.

Kozacy: Powrót na Wojnę
Strategiczne 25 września 2002
Drugi oficjalny dodatek do gry Kozacy: Europejskie Boje, strategii czasu rzeczywistego od ukraińskiego studia GSC Game World osadzonej w czasach opisanych w sienkiewiczowskiej Trylogii. Kozacy: Powrót na Wojnę to samodzielne rozszerzenie, które oprócz nowej zawartości oferuje kampanie z oryginalnej gry Kozacy: Europejskie Boje oraz pierwszego dodatku Kozacy: Sztuka Wojny.

The Settlers II: 10-lecie - Wikingowie
Strategiczne 22 lutego 2007
Pierwszy oficjalny dodatek do jubileuszowej edycji gry The Settlers II. Jak sugeruje tytuł, add-on opracowany przez studia Blue Byte Software i Funatics Development pozwala graczom przejąć kontrolę nad ludem Wikingów. Nasi nowi podopieczni padli ofiarą najeźdźców – przebiegłych Wilczych Piratów, którzy uszkodzili Portal Świata. Ten eksplodował, tworząc gigantyczny wir energii, jaki przeniósł agresorów i Skandynawów do odległej, obcej krainy.

CivCity: Rome
Strategiczne 24 lipca 2006
CivCity: Rome to gra ekonomiczna, przygotowana wspólnymi siłami przez firmy Firefly Studios (producenta cyklu Stronghold) oraz dowodzoną przez Sida Meiera Firaxis Games. Akcja programu przenosi gracza w czasy największej świetności Cesarstwa Rzymskiego, a głównym zadaniem jest zbudowanie tętniącego życiem miasta.

Chicago 1930
Strategiczne 12 listopada 2003
Gra strategiczno-taktyczna, w sporym stopniu przypominająca popularną serię Commandos. Za opracowanie pełnej wersji odpowiedzialny jest zespół developerski Spellbound (twórcy Desperados czy Robin Hood: The Legend of Sherwood).

King's Bounty
Strategiczne 4 kwietnia 1990
King’s Bounty to gra strategiczna, której autorem jest Jon van Caneghem, późniejszy twórca słynnych programów z serii Heroes of Might & Magic. Jak nietrudno się domyślić, opisywany produkt jest ich protoplastą.

XCOM: Enemy Within
Strategiczne 12 listopada 2013
Pierwszy duży dodatek do wydanej w 2012 roku taktycznej strategii science-fiction XCOM: Enemy Unknown. Stworzone przez ekipę deweloperską studia Firaxis Games rozszerzenie XCOM: Enemy Within wzbogaca bazową wersję gry o szereg nowości. Jedną z najważniejszych jest nowy typ surowca – meld, czyli rodzaj roju mikroskopijnych robotów-organizmów, które potrafią zmodyfikować ludzki genotyp. Pozwala to na ulepszanie ludzkiego ciała oraz bezproblemowe korzystanie z elementów mechanicznych.

Gra o tron: Początek
Strategiczne 29 września 2011
RTS wzbogacony o elementy turowe, za którego opracowaniem stoi zespół Cyanide Studio. Produkcja została opracowana w oparciu o bestsellerową sagę Pieśń Lodu i Ognia autorstwa George’a R.R. Martina – jej akcja toczy się jednak setki lat przed wydarzeniami opisanymi w książkach, a fabuła ukazuje proces unifikacji Siedmiu Królestw. Gracze mogą więc wziąć udział w tytułowej grze o tron, czyli rozgrywkach pomiędzy wysoko usytuowanymi szlachcicami.

Worms 2
Strategiczne 18 stycznia 1997
Worms 2 to druga odsłona cyklu strategii turowych, rozwijanego przez studio Team 17 Software. Gracz kieruje poczynaniami tytułowych robali uzbrojonych w różnego rodzaju broń, a jego zadaniem jest wyeliminowanie wszystkich jednostek przeciwnika. Twórcy przewidzieli kilka wariantów rozgrywki, w tym tryb multiplayer dla maksymalnie 6 osób.

Car Manufacture
Strategiczne 1 sierpnia 2024
Polska strategia ekonomiczna z elementami symulacji, w której prowadzimy fabrykę samochodów na początku XX wieku. W Car Manufacture zajmujemy się całym procesem produkcji, a także dbamy o działania promocyjne, śledzimy rynkowe trendy i czuwamy nad potrzebami pracowników.

Tlatoani
Strategiczne 31 października 2024
Skupiona na cywilizacji Azteków strategia ekonomiczna z ręcznie malowaną grafiką, której twórcy starali się wypośrodkować cechy takich tytułów jak Banished i Immortal Cities: Children of the Nile. W Tlatoani jako władca mamy za zadanie przekształcić małą wioskę w imperium.

Age of Respair
Strategiczne 2025
Osadzony w średniowieczu RTS, który umożliwia budowę zamków z fortyfikacjami niczym w serii Twierdza. Rozwój królestwa w Age of Respair wymaga nie tylko zarządzania jego gospodarką, ale również stworzenia armii do bronienia swoich włości i oblegania wrogich warowni.

Total War: Warhammer III - Omens of Destruction
Strategiczne 12 grudnia 2024
Podzielony na trzy pakiety dodatek do gry strategicznej Total War: Warhammer III. Omens of Destruction wprowadza zawartość dla trzech grywalnych stronnictw: orków i goblinów, Królestw Ogrów oraz armii Khorne’a.

Graviteam Tactics: Mius-Front
Strategiczne 5 marca 2016
Komputerowa strategia wojenna osadzona w realiach drugiej wojny światowej. Grę stworzyło studio Graviteam, które ma na koncie kilka podobnych produkcji. Tym razem gracz może poprowadzić niemieckie bądź radzieckie wojska w tytułowych walkach na froncie nad rzeką Mius, toczonych w 1943 roku. Gra oferuje dwie rozbudowane operacje, których przebieg kształtują decyzje zaawansowanej sztucznej inteligencji oraz działania gracza. Rozgrywka w Graviteam Tactics: Mius-Front jest dwufazowa.

Corsairs: Battle of the Caribbean
Strategiczne 2025
Piracka strategia czasu rzeczywistego, która stanowi reboot kultowej gry z 1999 roku. Corsairs: Battle of the Caribbean oferuje pięć rozbudowanych kampanii fabularnych, tryb przygodowy oraz możliwość toczenia potyczek z SI lub innymi graczami.

Anvil Empires
Strategiczne 2025
Strategiczna gra MMO, w której gracze budują imperia i toczą ze sobą wojny. Anvil Empires pozwala na symultaniczną zabawę 1000 graczy na jednej mapie, a całość osadzono w fikcyjnym świecie wzorowanym na średniowieczu.

Tortuga: A Pirate's Tale
Strategiczne 19 stycznia 2023
Tortuga: A Pirate’s Tale to turowa gra taktyczna, w której dowodzimy własną piracką flotą i staramy się zyskać sławę największego korsarza, jaki kiedykolwiek grasował na XVII-wiecznych Karaibach.

Crown Wars: The Black Prince
Strategiczne 23 maja 2024
Taktyczna strategia turowa z elementami RPG osadzona w czasach wojny stuletniej. W Crown Wars: The Black Prince wcielamy się w bohatera, który szukając chwały, miesza się w intrygę znacznie większego kalibru, przez co będzie musiał zmierzyć się z tajemniczym, mrocznym kultem.

Surviving the Abyss
Strategiczne 5 listopada 2024
Strategia, w której zajmujemy się rozbudową tajnej podwodnej bazy w trakcie zimnej wojny. W Surviving the Abyss konstruujemy nowe sekcje, prowadzimy badania oraz organizujemy pracę załogi. Musimy także radzić sobie z nadnaturalnym zagrożeniem kryjącym się w morskich głębinach.