Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

117. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 117. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Mushroom Wars
Mushroom Wars

Strategiczne 7 kwietnia 2016

Humorystyczna strategia czasu rzeczywistego powstała we współpracy firmy wydawniczej Zillion Whales z ekipą doświadczonego, amerykańsko-rosyjskiego Creat Studios.W grze Mushroom Wars wcielamy się w rolę dowódcy jednej z grzybowych frakcji i prowadzimy swoich wojowników do walki z rywalami.

Gary Grigsby’s War Between the States
Gary Grigsby’s War Between the States

Strategiczne 11 czerwca 2008

Osadzona w realiach amerykańskiej wojny secesyjnej strategia turowa autorstwa Gary’ego Grigsby'ego i kierowanego przez niego studia 2BY3 Games. Akcja War Between the States rozgrywa się w latach 1861-65, a podczas zabawy wcielamy się w przywódcę jednej z walczących stron, tzn. Unii lub Konfederacji, starając się uzyskać przewagę gospodarczą i militarną nad przeciwnikiem.

Ironclads: American Civil War
Ironclads: American Civil War

Strategiczne 10 października 2008

Ironclads: American Civil War to wojenna strategia turowa, wyprodukowana przez rosyjskie studio Totem Games i poruszająca temat walk na morzu. Projekt kładzie nacisk na odwzorowanie realizmu historycznego wojny secesyjnej, która w drugiej połowie XIX wieku podzieliła amerykański naród na zwolenników Unii i Konfederacji.

World War II: General Commander - Operation: Watch on the Rhine
World War II: General Commander - Operation: Watch on the Rhine

Strategiczne 8 lipca 2009

World War II: General Commander - Operation: Watch on the Rhine to strategia czasu rzeczywistego, wyprodukowana przez studio Games GI, autorów utrzymanego w konwencji fantasy RTS-a Tahoe World.

AI War: The Zenith Remnant
AI War: The Zenith Remnant

Strategiczne 12 stycznia 2010

Obszerny dodatek do złożonej strategii czasu rzeczywistego AI War. W rozszerzeniu rozbudowano opcje technologiczne, wprowadzono mnóstwo nowych jednostek i dodano kilka frakcji. W samej grze prowadzimy międzygalaktyczne wojny z zaawansowaną sztuczną inteligencją – w pojedynkę lub w kilkuosobowym trybie kooperacji.

War Plan Pacific
War Plan Pacific

Strategiczne 15 grudnia 2008

Tytuł oferuje możliwość wcielenia się w dowódcę floty amerykańskiej lub japońskiej podczas konfliktu na Pacyfiku w latach 1941-1945. Autorzy zdecydowali się na połączenie realistycznego podejścia do tematu z mechaniką wzorowaną na grze planszowej.

Strategic Command: WWII Pacific Theater
Strategic Command: WWII Pacific Theater

Strategiczne 7 grudnia 2008

Strategic Command: WWII Pacific Theater to realistyczna turowa strategia osadzona w realiach II Wojny Światowej. Gra skupia się na wydarzeniach rozgrywanych w Azji i na Pacyfiku.

Confrontation: Peace Enforcement
Confrontation: Peace Enforcement

Strategiczne 12 grudnia 2008

Strategia czasu rzeczywistego nawiązująca do konfliktu zbrojnego między Gruzją a Rosją z 2008 roku. Twórcy rozbudowali ten prawdziwy scenariusz i pokusili się o alternatywne zakończenie – decyduje o nim gracz i jego umiejętności przywódcze. Sama rozgrywka i grafika przypominają serię Sudden Strike. Warto zaznaczyć, że w bitwach możemy wykorzystać parę współczesnych „gadżetów”, np. system dalekiego wykrywania.

Sword of the Stars: Argos Naval Yard
Sword of the Stars: Argos Naval Yard

Strategiczne 17 czerwca 2009

Argos Naval Yard to kolejne rozszerzenie kosmicznej strategii czasu rzeczywistego, zrealizowanej w konwencji 4X – Sword of the Stars. Jednakże nie jest ono tak rozbudowane, jak poprzednie 2 dodatki – Born of Blood i A Murder of Crows.

Future Wars
Future Wars

Strategiczne 22 marca 2010

Strategia wojenna osadzona w realiach komiksowego science-fiction. Bitwy toczymy w systemie turowym na mapie podzielonej na kwadratowe pola. Future Wars oferuje kampanię dla pojedynczego gracza oraz wiele trybów multiplayer, wliczając w to granie przez email.

Elven Legacy: Magic
Elven Legacy: Magic

Strategiczne 3 grudnia 2009

Trzecie i ostatnie rozszerzenie DLC do turowej strategii fantasy Elven Legacy studia Ino-Co. Fabuła dodatku zatytułowanego po prostu Magic stanowi kontynuację wydarzeń opisanych w dwóch poprzednich rozszerzeniach. Tym razem stajemy jednak przed możliwością pokierowania arcymagiem Alfredem Brennockiem, który musi uratować fantastyczną krainę przed szerzącą się falą demonicznej energii, wprowadzającej lokalnych magów w obłęd.

A Fistful Of Gold
A Fistful Of Gold

Strategiczne prace wstrzymane

Strategia czasu rzeczywistego z elementami przygodówki i RPG, stworzona przez polskie studio. Przenosimy się w niej do świata będącego mieszanką średniowiecza i dzikiego zachodu. Gra opowiada o przygodach łowcy nagród i najemnika, który przemierza świat i wykonuje zadania. W walce możemy skorzystać z pomocy innych postaci oraz rozwijać naszego bohatera. Graficznie tytuł łączy elementy 2D i 3D.

Elven Legacy: Siege
Elven Legacy: Siege

Strategiczne 17 listopada 2009

Drugi oficjalny dodatek DLC do osadzonej w realich fantasy, epickiej strategii turowej rosyjskiego studia Ino-Co. Akcja rozszerzenia Elven Legacy: Siege rozgrywa się kilka miesięcy po wydarzeniach ukazanych w pierwszym dodatku do gry. Po powrocie Zakonu Markusa i założeniu przez niego nowego królestwa, wygnane elfy po raz kolejny sprowokowały ludzi do walki, tym razem jednak kompletnie ich zaskakując.

Larry Bond's Harpoon: Commander's Edition
Larry Bond's Harpoon: Commander's Edition

Strategiczne 21 listopada 2007

Larry Bond's Harpoon: Commander's Edition to najnowsza, mocno odświeżona odsłona serii niezwykle realistycznych i wymagających gier wojennych Harpoon.

SimCity Społeczności: Na wakacjach
SimCity Społeczności: Na wakacjach

Strategiczne 24 czerwca 2008

Destinations jest pierwszym dodatkiem do SimCity Societies, ekonomicznej strategii, w której wcielamy się w rolę burmistrza zarządzającego wszystkimi aspektami nowopowstałej metropolii.

Sins of a Solar Empire: Diplomacy
Sins of a Solar Empire: Diplomacy

Strategiczne 9 lutego 2010

Drugi dodatek DLC do wydanej na początku 2008 roku kosmicznej strategii RTS studia Ironclad Games. Zgodnie z nazwą, Sins of a Solar Empire: Diplomacy koncentruje się przede wszystkich na wprowadzeniu do gry macierzystej nowych opcji dyplomatycznych. Wraz z rozszerzeniem otrzymujemy m.in. dostęp do nowego ekranu z danymi na temat wzajemnych relacji pomiędzy poszczególnymi frakcjami, co pozwala nam znacznie łatwiej ocenić, z którymi z nich warto nawiązywać stosunki dyplomatyczne.

East India Company: Privateer
East India Company: Privateer

Strategiczne 27 października 2009

Pierwsze rozszerzenie do ekonomicznej gry strategicznej – East India Company. W dodatku możemy wcielić się w korsarza, czyli w pirata napadającego na okręty uczciwych kupców, wykonującego zlecenia na rzecz danej morskiej potęgi. Pojawił się również nowy rodzaj rozgrywki w trybie dla wielu graczy. Jak na grę ekonomiczną może się ona poszczycić ładną dla oka grafiką.

Shattered Suns
Shattered Suns

Strategiczne 19 sierpnia 2008

Shattered Suns – najnowsze dzieło zespołu Clear Crown Studios - jest grą strategiczną, zaliczaną do gatunku RTS (strategia czasu rzeczywistego), osadzoną w realiach science-fiction.

AI War: Children Of Neinzul
AI War: Children Of Neinzul

Strategiczne 27 października 2010

Drugi dodatek do strategii kosmicznej studia Arcen Games, który wprowadza nową frakcję. Neinzul to rasa insektopodobnych istot, rozwijających się w błyskawicznym tempie. W rozszerzeniu podejmujemy walkę z agresywnymi odłamami cywilizacji lub podejmujemy próby zawarcia pokoju z bardziej otwartymi grupami. Oprócz tego, rozszerzenie wprowadza mobilne doki kosmiczne i mnóstwo innych pomniejszych usprawnień.

Theatre of War 2: Afryka
Theatre of War 2: Afryka

Strategiczne 24 kwietnia 2009

Theatre of War 2: Africa 1943 to wyprodukowana przez firmę 1C strategia czasu rzeczywistego, której akcja osadzona została w realiach II wojny światowej. Twórcy przewidzieli trzy kampanie, pozwalające objąć dowództwo nad wojskami brytyjskimi, amerykańskimi lub niemieckimi toczącymi walki na terenie Północnej Afryki.

Civilization World
Civilization World

Strategiczne 6 lipca 2011

Przeglądarkowa wersja jednej z najbardziej kultowych serii gier strategicznych, opracowana przez studio Firaxis Games pod okiem Sida Meiera. Podczas zabawy zarządzamy państwami, tworzymy nowe technologie, dbamy o rozwój miast oraz prowadzimy wojny. Całość jest mocno uproszczona w porównaniu z głównymi odsłonami cyklu.

Król Artur: Druidzi
Król Artur: Druidzi

Strategiczne 18 stycznia 2011

Rozszerzenie do King Arthur: The Role-playing Wargame pozwalające nam objąć dowództwo nad wojskami walijskimi. Autorzy przygotowali nową kampanię, która starcza ona na ponad trzydzieści godzin zabawy. Struktura rozgrywki jest bardziej otwarta i konkretne zadania są jedynie nieobowiązkowymi celami strategicznymi. Dodatek wymaga posiadania podstawowej wersji gry.

AI War: Light of the Spire
AI War: Light of the Spire

Strategiczne 27 stycznia 2011

Trzecie rozszerzenie ambitnej strategii kosmicznej AI War, stworzonej przez studio Arcen Games. Dodatek wprowadza do gry nową frakcję – Spire – prastarą rasę obcych, którzy są na skraju wyginięcia. W sumie otrzymujemy około 180 nowych statków oraz niedostępny wcześniej tryb Defender, czyli swobodną kampanię dla osób szukających krótszych rozgrywek.

Space Empires: Battle for Supremacy
Space Empires: Battle for Supremacy

Strategiczne 27 lipca 2010

Space Empires: Battle for Supremacy jest adresowaną do użytkowników portali społecznościowych strategią ekonomiczną w konwencji MMO. Gra wyprodukowana została przez studio Nvinium Games, czyli twórców serii Space Empires. Kierując poczynaniami jednej z trzech dostępnych ras, gracze starają się zbudować kwitnące, międzygalaktyczne imperium.