Overload
Pierwszoosobowa strzelanina typu 6DoF (Six Degrees of Freedom), opracowana przez studio Revival Productions. Zespół został założony przez deweloperów odpowiedzialnych za powstanie kultowego cyklu Descent, z którego omawiana produkcja czerpie całymi garściami.
producent: Revival Productions wydawca: Revival Productions Strona oficjalna
Overload to wydana na platformie {PLAT} pierwszoosobowa strzelanina w konwencji science fiction, kontynuująca tradycję popularnych pod koniec lat 90. ubiegłego wieku strzelanek typu 6DoF (z jęz. angielskiego „Six Degrees of Freedom”). Opisywany tytuł jest duchowym spadkobiercą kultowej serii Descent, a za jego powstanie odpowiada studio Revival Productions, złożone w dużej części z ludzi odpowiedzialnych za pierwowzór. Pierwotni twórcy marki utracili jednak prawa do używania nazwy Descent w wyniku sprzedaży licencji na rzecz studia Descendent, które stworzyło oficjalną kontynuację oryginalnej serii, tzn. grę Descent: Underground.
Fabuła
Podobnie jak w przypadku poprzednich produkcji z cyklu Descent, warstwa fabularna gry nie została przesadnie rozbudowana i stanowi jedynie skromną otoczkę dla właściwej rozgrywki. W grze zasiadamy więc za sterami futurystycznego pojazdu kosmicznego, a naszym celem jest zniszczenie chronionego przez zastępy robotów reaktora i ucieczka w jednym kawałku.
Mechanika
Mechanika gry Overload to w znacznej mierze unowocześniona wersja rozwiązań znanych z oryginalnego Descenta. Sedno zabawy stanowi więc walka z falami robotów, a każdy ich rodzaj stosuje całkowicie odmienne taktyki walki. Podczas zabawy musimy przedzierać się przez kolejne lokacje (stworzone zgodnie z duchem oryginału na zasadzie „zdefomowanego sześcianu”), szukać rozmaitych skrótów oraz kluczy, dających dostęp do nowych części kompleksu, a także uwalniać zamrożonych kriogenicznie zakładników. Podczas walki czynimy zaś użytek z dwunastu różnych rodzajów broni, które w toku rozgrywki możemy dodatkowo modyfikować, stopniowo zwiększając ich siłę rażenia. Jest to zaś element o tyle ważny, że podczas zabawy przyjdzie nam zmierzyć się nie tylko z zastępami szeregowych przeciwników, ale także z dużo bardziej wymagającymi bossami. W zależności od preferencji oraz umiejętności graczy, w grze przewidziano możliwość wyboru jednego z pięciu poziomów trudności.
Tryby gry
Podobnie jak oryginalne odsłony serii Descent, produkcja studia Revival Productions oprócz trybu dla jednego gracza przewiduje także różne formy rywalizacji multiplayer.
Kwestie techniczne
Pod względem technicznym wydana na platformie {PLAT} gra Overload łączy klasyczne rozwiązania cyklu z nowoczesną – szczegółową i pełną zaawansowanych efektów graficznych -oprawą wizualną. Za ścieżkę dźwiękową gry odpowiadają zaś prawdziwi weterani w osobach Dana Wentza oraz Allistera Brimble’a, mających na swoim koncie muzykę do oryginalnych odsłon Descenta, a także takich produkcji jak Freespace: Wielka Wojna, Red Faction czy Dungeon Master II. Wraz z grą autorzy udostęnili także funkcjonalny edytor, pozwalający na projektowanie własnych poziomów oraz misji.
Ostatnia modyfikacja 23 marca 2016
Overload Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core 2 Duo 2 GHz
- 4 GB RAM
- karta grafiki 512 MB GeForce 8800 lub lepsza
- 8 GB HDD
- Windows XP SP2