Outcast 1.1 PC
Przygotowana przez francuski zespół Fresh3D przygodowa gra akcji, będąca odświeżoną wersją uznanej produkcji studia Appeal z roku 1999. W Outcast 1.1 trafiamy na tajemniczą planetę Adelpha zamieszkaną przez obcą rasę Talan.
Outcast 1.1 Premiera PC
18grudnia2014
Steam
18grudnia2014
Outcast 1.1 na PC to przygodowa gra akcji, za której produkcję i wydanie odpowiada francuskie studio Fresh3D. Jest to odświeżona wersja pozycji o tym samym tytule, która ukazała się w 1999 roku i spotkała z bardzo pozytywnym odbiorem użytkowników i mediów branżowych (np. zdobyła nagrodę dla najlepszej gry przygodowej roku 1999 w prestiżowym serwisie GameSpot). Mimo upływu czasu gra nadal zachwyca nielinowym przebiegiem rozgrywki, warstwą fabularną oraz bardzo dobrym modelem zachowań przeciwników i postaci niezależnych.
Fabuła
Akcja gry ukazuje fikcyjne wydarzenia umiejscowione w 2007 roku. Amerykańscy naukowcy wysyłają sondę do obcego świata, znajdującego się w równoległym uniwersum. Trafia ona na zamieszkaną przez cywilizację Talan planetę Adelpha, a tubylcy szybko odnajdują ją i uszkadzają, co tworzy czarną dziurę, stanowiącą zagrożenie dla całej Ziemi. Były komandos Navy SEAL – Cutter Slade – zostaje wysłany na obcą planetę jako eskorta dla trzech naukowców, których misja polega na odnalezieniu sondy i zamknięciu międzywymiarowego wyłomu. Niestety po wylądowaniu żołnierz i badacze zostają rozdzieleni, a sprawy komplikują się w chwili, gdy tubylcy uznają Slade’a za długo wyczekiwanego wybawcę i mesjasza – The Ulukai, i mają nadzieję, że wyzwoli ich spod jarzma tyrana Fae Rhana.
Mechanika
Outcast 1.1 na PC to dynamiczna trzecioosobowa gra przygodowa, która duży nacisk kładzie na eksplorację trójwymiarowych lokacji, przerywaną starciami z przeciwnikami i rozwiązywaniem zagadek logicznych. Produkcja ma budowę otwartą i poza głównym wątkiem pozwala też na wykonywanie przeróżnych zadań pobocznych, czy po prostu na zwiedzanie nieznanego świata. Adelpha podzielona jest na sześć regionów o różnym ukształtowaniu terenu, klimacie i kulturze zamieszkujących je mieszkańców. Podróżujemy pomiędzy nimi i staramy się zdobyć przychylność tubylców, wykonując zlecane przez nich questy. Tylko dzięki temu zdecydują się oni sprzeciwić Fae Rhanowi i pomóc bohaterowi odnaleźć sondę.
Ważnym elementem rozgrywki jest walka, którą prowadzimy w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem rozmaitych broni. Na początku rozgrywki Slade dysponuje tylko pięściami i pistoletem, ale z czasem może znaleźć lub zbudować z pomocą rzemieślnika zwanego Recreatorem nowe rodzaje pukawek.
Kwestie techniczne
W grze zastosowano silnik oparty na voxelach, technologii wykorzystanej m.in. w serii symulatorów Comanche, czy w znacznie nowszym tytule, grze MMO Landmark. Mimo że Outlast nie wspierał akceleratorów 3D, to dzięki niej jak na swoje czasy prezentował się bardzo efektownie. W nowej wersji całość dodatkowo ulepszono, wprowadzając szereg usprawnień, w tym m.in. wielowątkowy rendering, interfejs dostosowany do wysokich rozdzielczości ekranu oraz o wiele bardziej szczegółowe obrazy nieba. Po swoim pierwowzorze z 1999 roku tytuł odziedziczył ścieżkę dźwiękową, wykonaną przy współpracy Lenniego Moore’a (skomponował muzykę do takich gier jak Star Wars: The Old Republic czy Dragonshard) z moskiewską orkiestrą symfoniczną.
Outcast w wersji 1.1 doczekał się również licznych poprawek błędów kodu; popracowano nad stabilnością gry, opracowano nowy launcher, a także zaimplementowano natywne wsparcie dla kontrolera konsoli Xbox 360.
Ostatnia modyfikacja 6 czerwca 2016
Tryb gry: single player
Ocena użytkowników: 9,1 / 10 na podstawie 210 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe Outcast 1.1: Odpowiednia dla każdego wieku.
Outcast 1.1 Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Dual Core 1.2 GHz
- 1 GB RAM
- karta grafiki 512 MB GeForce 8800 GT lub lepsza
- 2 GB HDD
- Windows XP(SP2)/Vista/7/8