Of Ships & Scoundrels PC
Oryginalna hybryda strategii turowej i gry akcji, dodatkowo wzbogacona o elementy RPG. W Of Ships & Scoundrels gracz staje na czele floty i próbuje przejąć kontrolę nad malowniczym archipelagiem. Oprócz kampanii dla pojedynczego gracza tytuł zawiera rozbudowany tryb multiplayer.
Of Ships & Scoundrels Premiera PC
wczesny dostęp
14listopada2019
producent: Korion wydawca: Korion Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne do Of Ships & Scoundrels
Tortuga: A Pirate's Tale
Corsairs: Conquest at Sea
Abandon Ship
Of Ships & Scoundrels jest nietypową produkcją z pogranicza gier akcji i strategii turowych, dodatkowo wzbogaconą o elementy RPG. Tytuł, który pozwala graczowi stanąć na czele własnej floty, został opracowany przez niezależne niemieckie studio Korion.
Fabuła
Akcja gry Of Ships & Scoundrels toczy się na malowniczym archipelagu kontrolowanym przez złowrogiego Lorda Melville'a i jego potężną flotę. Głównymi bohaterami gry są Richard i Victoria – rodzeństwo młodych żeglarzy, którzy przybywają tu po śmierci swojego ojca stojącego na czele gangu przemytników i postanawiają wypowiedzieć wojnę samozwańczemu władcy oraz spróbować zająć jego miejsce. By jednak tego dokonać, najpierw muszą zdobyć okręty, przy pomocy których stawią czoła jego flocie. Richard i Victoria nie są przy tym jedynym zmartwieniem Lorda Melville'a; jego tropem podąża także niejaki Wąż (ang. Snake), czyli przywódca grupy piratów, który nie spocznie, dopóki nie pozbawi go życia.
Mechanika
W Of Ships & Scoundrels akcję ukazano z lotu ptaka. Oddany do naszej dyspozycji archipelag jest generowany proceduralnie, dzięki czemu po każdym rozpoczęciu zabawy wygląda nieco inaczej. Pływając po okalających go wodach, bezpośrednio kontrolujemy nasz okręt. Musimy przy tym nie tylko zwracać uwagę na siłę i kierunek wiatru, lecz także bacznie obserwować otoczenie w poszukiwaniu nieprzyjaciół.
Starcia z tymi ostatnimi toczą się w trybie turowym. W ramach każdej tury dysponujemy określoną liczbą punktów akcji (podobnie jak jednostki oponenta), którymi „płacimy” za wykonywanie (w czasie rzeczywistym) konkretnych czynności. Określone działania szybciej „drenują” ich zasób (tyczy się to na przykład pływania pod wiatr), a kiedy uda nam się pokonać wroga, jego punkty akcji przechodzą na nasze konto. Ponadto ważnym aspektem systemu walki jest tak zwane „momentum”, które wprowadza do turowych starć dodatkową dynamikę. Okręty nie są w stanie zatrzymywać się natychmiast, toteż jeśli podczas manewrowania skończą nam się punkty akcji, w kolejnej będziemy mogli dokończyć określony ruch. Ów aspekt rozgrywki można wykorzystać na własną korzyść, na przykład doprowadzając do sytuacji, w której jednostka nieprzyjaciela zostanie przez nas staranowana po rozpoczęciu następnej tury. Na naszej drodze stają przy tym nie tylko inne statki, lecz również istoty rodem z morskich opowieści, na czele z potężnym krakenem.
Oprócz walki z siłami nieprzyjaciela, ważną rolę w opisywanej produkcji odgrywa warstwa ekonomiczna. Na archipelagu znajdziemy zarówno już zamieszkałe miasteczka portowe (które możemy przejmować), jak i miejsca czekające na wzniesienie nowych. Warto się nimi zainteresować przede wszystkim ze względu na fakt, że dzięki nim możemy zdobyć środki niezbędne do zakupu nowych jednostek i ulepszania już posiadanych. W grze znalazło się miejsce na różne rodzaje okrętów – od lekkich i zwinnych, aż po ciężkie krążowniki siejące popłoch wśród nieprzyjaciół.
W miarę postępów każdy okręt zdobywa doświadczenie, a po awansie na kolejny poziom możemy podnieść jego statystyki (jak żywotność, siłę ognia lub prędkość) i odblokować nowe umiejętności. Oprócz tego możemy swobodnie modyfikować arsenał znajdujący się na pokładzie danego statku poprzez kupowanie różnych rodzajów dział. Same miasteczka również można ulepszać, wznosząc nowe struktury; w ten sposób zwiększamy ich „moce przerobowe” czy też podnosimy ich zdolności obronne. Ostatnim rodzajem ulepszeń są te, które odblokowujemy pomiędzy kolejnymi misjami; wpływają one nie tylko na nasze statki, lecz także między innymi na świat gry, zapewniając nam dodatkową przewagę nad adwersarzami.
Tryby gry
Filarem gry Of Ships & Scoundrels jest kampania fabularna dla pojedynczego gracza; podczas składających się na nią misji śledzimy losy zarówno Victorii i Richarda, jak i Węża będącego poboczną postacią. Oprócz tego na sprawdzenie czeka tryb multiplayer pozwalający maksymalnie czwórce graczy na wspólną zabawę przez Internet lub lokalnie.
Kwestie techniczne
Of Ships & Scoundrels posiada barwną, przyjemną dla oka grafikę. Podobać się może przede wszystkim realistycznie animowana woda, jednak na wzmiankę zasługują również zmienne warunki atmosferyczne oraz cykl dobowy.
Ostatnia modyfikacja 14 kwietnia 2023
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet / gorące krzesło Liczba graczy: 1-4
Of Ships & Scoundrels cena w dniu premiery: 53,99 PLN
Wymagania wiekowe Of Ships & Scoundrels: 12+
Of Ships & Scoundrels Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core i5
- 4 GB RAM
- karta grafiki 2 GB GeForce GTX 850M lub lepsza
- 3 GB HDD
- Windows 7
- Zalecane:
- Intel Core i7
- 8 GB RAM
- karta grafiki 6 GB GeForce GTX 1060 lub lepsza
- 3 GB HDD
- Windows 7/8/10