Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Oasis (PC)
OkładkaOasis (PC)

Oasis PC

Nietypowa gra strategiczna stworzona przez niezależny zespół developerski. „Oasis” po raz pierwszy został pokazany szerszej publiczności podczas zorganizowanego w marcu 2004 roku Festiwalu Niezależnych Gier (Independent Games Festival).

Strategiczne | turowe | singleplayer

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Oasis Premiera PC

12kwietnia2003

producent: Mind Control Strona oficjalna

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

Nietypowa gra strategiczna stworzona przez niezależny zespół developerski. „Oasis” po raz pierwszy został pokazany szerszej publiczności podczas zorganizowanego w marcu 2004 roku Festiwalu Niezależnych Gier (Independent Games Festival). Udało mu się wtedy dotrzeć do najlepszej dziesiątki produktów reprezentujących kategorię Web/DL (gry ściągane przez Internet lub działające bezpośrednio w przeglądarkach internetowych). Tuż po zakończeniu festiwalu podjęto decyzję o wydaniu w pełni komercyjnej a przy tym wydanej w tradycyjny sposób (sprzedaż w sklepach) wersji „Oasis”.

Pomimo tego, iż podstawy gry nasuwają skojarzenia ze słynną serią „Civilization” to opisywana strategia może pochwalić się kilkoma ciekawymi innowacjami. Podstawowa sprawa to przyśpieszenie rozgrywki. O ile w grach Sida Meiera ukończenie gry wiązało się z wielogodzinnymi sesjami przed komputerem, o tyle w przypadku tego tytułu cała zabawa może zakończyć się w przeciągu kilku minut. „Oasis” opowiada o pradawnych cywilizacjach. Szczególną uwagę skupiono tu na postaciach barbarzyńców. Odpieranie ich ataków jest jednym z podstawowych zadań, z którym musi się zmierzyć gracz. Wciela się on w postać egipskiego faraona (Król Skarabeuszy), który po wieloletniej tułaczce powrócił w rodzinne strony. Dowiaduje się przy tym, iż na jego królestwo została rzucona klątwa. Aby odbudować państwo musi wykonywać dość standardowe czynności - przede wszystkim eksplorować mapę, odnajdywać zaginione miasta, łączyć je drogami, zajmować się uprawą pól a także przygotowywać armię, która mogłaby odeprzeć wspomnianych już barbarzyńców.

W zależności od wybranego poziomu trudności pierwsza część kampanii trwa od 60 do 80 tur. Gracz może wtedy swobodnie eksplorować mapę i rozwijać swoje imperium. Ukazano to w zbliżony sposób do „Civilization”. Po tym czasie pojawiają się barbarzyńcy. Od tego momentu walka z nimi staje się priorytetem, a pozostałe opcje schodzą na dalszy plan. Gracz musi się bronić. Po zakończeniu zabawy program wystawia ocenę, która uwzględnia między innymi ilość utraconych miast czy jednostek militarnych.

Tytuł gry związany jest z kluczowym elementem zabawy. Gracz musi wyszukiwać kolejne oazy. Zawierają one magiczne obeliski. Na każdej mapie znajduje się jeden taki obiekt. Po zdobyciu tego przedmiotu musi odeprzeć atak barbarzyńców. Jeśli uda mu się ta czynność zdobędzie glif potrzebny do złamania klątwy. Aby się jej całkowicie pozbyć musi zebrać ich cały tuzin. Gracz sukcesywnie jest również nagradzany różnorakimi upgrade'ami oraz nowymi technologiami, które mają mu pomóc w walkach z przeciwnikami.

Oprawa graficzna „Oasis” jest wyjątkowo uproszczona. Znaczną część ekranu zajmuje ekran z informacjami o ilości odbytych tur. Jako że jest to strategia turowa mamy tu do czynienia wyłącznie ze statycznymi planszami.

Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 CD

Wymagania wiekowe Oasis: Odpowiednia dla każdego wieku.