Nuclear Nightmare: Rise of the Fallen PC
Osadzona w mrocznej, postapokaliptycznej rzeczywistości gra z gatunku survival horror, charakteryzująca się licznymi elementami RPG. Program powstał w oparciu o zaawansowany silnik graficzny Torque Shader Engine, wykreowany i licencjonowany przez firmę GarageGames.
Nuclear Nightmare: Rise of the Fallen Premiera PC
anulowana
producent: Element115 Entertainment Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Nuclear Nightmare: Rise of the Fallen to osadzona w mrocznej, postapokaliptycznej rzeczywistości gra z gatunku survival horror, charakteryzująca się licznymi elementami RPG. Program powstał w oparciu o zaawansowany silnik graficzny Torque Shader Engine (m.in. Marble Blast Ultra na X360 Live! Arcade), wykreowany i licencjonowany przez firmę GarageGames. Akcję obserwujemy głównie z perspektywy trzeciej osoby.
Programiści z niezależnego studia Element115 Entertainment szczególną uwagę przywiązywali do szczegółowego dopracowania rozgrywki i warstwy fabularnej. Główny bohater rozpoczyna swoją przygodę w okolicach Chicago, w podziemnym schronie, jakich wiele po atomowej masakrze. Celem podróży jest dotarcie do rejonów Upadłego Miasta (Fallen City) i dogłębne zbadanie okolicznych terenów, w poszukiwaniu rozwiązania tajemnicy zagadkowej utraty komunikacji z powierzchniowymi wyprawami. Dalsze wydarzenia tworzą niemal epickie tło fabularne, pełne przygód i zaskakujących zwrotów akcji. W czasie gry nawiedzamy wiele klimatycznych miejsc, w tym stację metra, kanały czy opuszczone bazy wojskowe. Wszystkie lokacje łączy jednak niezwykle przerażająca, złowroga atmosfera oraz dokładnie przygotowana oprawa graficzna, potęgująca wrażenia płynące z gry. Niektóre obszary są znacznych rozmiarów, więc przydaje się umiejętność korzystania z wbudowanej mapy.
Nierzadko zdarza nam się toczyć boje z nieprzyjaznymi nam istotami i korzystać z różnego rodzaju uzbrojenia, przy czym autorzy zastosowali tutaj system precyzyjnego trafiania (np. trafienie w nogę czy ucięcie ręki ma swoje bezpośrednie konsekwencje w postaci zmniejszonej mobilności czy wartości bojowej), w efekcie walka jest jeszcze bardziej realistyczna i wciągająca. Wraz z postępami w fabule, zwiększają się możliwości naszej postaci. Występuje tutaj znany z gier cRPG model atrybutów i zdolności postaci kierowanej przez gracza, co nadaje rozgrywce nieco wigoru. Na tym nie kończą się podobieństwa do komputerowych gier fabularnych – nasz hero dysponuje własnym ekwipunkiem (kontrolowanym za pomocą sprawdzonego systemu drag & drop) oraz może przyjmować różnego rodzaju zlecenia. Prowadzi także własny dziennik, w którym zapisuje swoje przemyślenia oraz odnotowuje progres wyprawy. Na naszej drodze spotykamy nie tylko wrogów, więc czasem lepiej jest rozpocząć spotkanie z nieznajomym od konwersacji, a nie od prezentacji uzbrojenia, tym bardziej, że postacie NPC są sterowane za pośrednictwem rozbudowanych algorytmów sztucznej inteligencji. Często zdrowiej będzie uniknąć jakiejś konfrontacji, gdyż możemy trafić na nieco silniejszych od nas. Oczywiście, w grach tego typu niezwykle istotną rolę odgrywa muzyka – także w tym przypadku została ona pieczołowicie przygotowana. Jest mroczna, klimatyczna i w kluczowych momentach gwałtownie przyspiesza, korzystając z ciężkich, transowych dźwięków. Przekonanie twórców o wysokiej jakości soundtracku spowodowało, iż można go kupić także oddzielnie.
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Tryb gry: single player
Oczekiwania czytelników: 6.2 / 10 na podstawie 38 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe Nuclear Nightmare: Rise of the Fallen: 12+