Minions of Mirth PC
Minions of Mirth to oryginalny program przeznaczony na platformy MS Windows oraz Mac OS X, łączący niezwykle rozbudowane pozycje typu MMORPG z klasycznymi, singlowymi grami cRPG.
Minions of Mirth Premiera PC
4lutego2006
producent: Prairie Games, Inc wydawca: Prairie Games, Inc Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Minions of Mirth to oryginalny program przeznaczony na platformy MS Windows oraz Mac OS X, łączący niezwykle rozbudowane pozycje typu MMORPG z klasycznymi, singlowymi grami cRPG. Występuje w dwóch wersjach – darmowej i premium, przy czym pierwsza oferuje znacznie uboższą paletę możliwości i udostępnia jedynie tryb online (bez konieczności uiszczania miesięcznego abonamentu), a z kolei pełna, komercyjna wersja pozwala zarówno na toczenie epickich bojów w sieci z graczami z całego świata, jak i na spokojną, subtelną zabawę w domowym zaciszu (wariant single player). Ideowo omawianej pozycji najbliżej do sławnego Neverwinter Nights, który także zawierał dopracowany tryb single oraz „trwałe światy” w trybie wieloosobowym („Persistent Worlds”).
Tytuł utrzymany jest w standardowej, niezbyt nowatorskiej konwencji fantasy, czerpiącej garściami z osiągnięć Tolkiena, D&D czy Warhammera. Mamy tutaj więc początkowo dwanaście różnych ras, podzielonych na jasną (Fellowship of Light) i ciemną (Minions of Darkness) stronę mocy. Nie ma pod tym względem żadnej rewolucji, zarówno dobre rasy (ludzie, elfy, krasnoludy, tytani itd.), jak i złe (mroczne elfy, gobliny, orki, ogry - dostępne tylko w wersji premium), czy neutralne (których przedstawiciele występują po obu stronach konfliktu, np. drakkeny czy gnomy) opierają się na starych, sprawdzonych pomysłach i niewiele jest tutaj świeżości. Bardzo interesująco za to prezentuje się trzecia siła – po wypełnieniu konkretnych zleceń zostaje odblokowana opcja gry potworami. Zwiększa to oczywiście motywację graczy do wypełniania kolejnych zadań i nadaje rozgrywce nieco kolorytu. Każda nacja odpowiednio modyfikuje zestaw parametrów, co z góry predestynuje wybór odpowiedniej klasy postaci. Tych z kolei jest w sumie szesnaście, część dostępna dla wszystkich (wojownik, mag, kapłan, druid itd.), a część jedynie dla osobników praworządnych (paladyn, bard, mnich, łowca) lub chaotycznych (rycerz zagłady, zabójca, nekromanta). W sumie wybór jest bardzo szeroki, a gdy nadmienimy jeszcze, że gracz ma możliwość stworzenia i prowadzenia całej drużyny (do trzech herosów dla wersji freeware, do sześciu dla premium) i łączenia się w sojusze z innymi graczami (maksymalnie 36 bohaterów w party), szybko dostrzegamy bogactwo merytoryczne Minions of Mirth. Tym bardziej, że świat gry jest bardzo obszerny, składa się łącznie z 14 obszarów o znacznych rozmiarach, po brzegi wypełnionych miastami, NPC oferującymi questy oraz potworami.
Wersja komercyjna dodatkowo oferuje szereg ciekawych dodatków. Nasze postacie mogą skorzystać z wieloklasowości, polegającej na zdobywaniu poziomów doświadczenia w innej niż pierwotnie wybranej klasie, co oczywiście owocuje zupełnie nowymi umiejętnościami i możliwościami (łączymy maksymalnie 3 klasy, osiągając do 100 levelu w każdej). Znacznie poszerzona zostaje także baza danych przedmiotów, umiejętności oraz czarów. Istnieje możliwość posiadania pupilka, czyli popularnego peta. Możemy go dowolnie uzbrajać i tresować wedle własnego uznania. Posiadacze pełnej wersji mogą również zakładać własne, prywatne światy oraz korzystać z dedykowanych serwerów PvP oraz Premium, wszystko oczywiście bez płacenia jakiegokolwiek abonamentu. Co ciekawe, jeśli aktualnie prowadzimy rozgrywkę w trybie single, możemy bez kłopotu korzystać z opcji prowadzenia rozmów online, z graczami będącymi w danej chwili na serwerze multi. Całość obrazuje szata graficzna oparta na silniku Torque Game Engine (bazującym na engine Tribes 2) – odznacza się ona m.in. dopracowanym systemem odwzorowywania warunków pogodowych. Wreszcie, program kompleksowo szeroko korzysta z języka programistycznego Python i jest bardzo podatny na wszelkiego rodzaju modyfikacje, dodatki i rozszerzenia, co ponownie przywodzi na myśl sławne Neverwinter Nights.
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Tryb gry: massive online multiplayer Tryb multiplayer: Internet
Wymagania wiekowe Minions of Mirth: 12+