Minion Masters Remastered
Minion Masters: Forced to Duel | Minion Masters
Uproszczona strategia czasu rzeczywistego z elementami karcianki, osadzona w uniwersum gry Forced. Minion Masters polega na toczeniu szybkich pojedynków sieciowych, w których zasypujemy rywala różnego rodzaju jednostkami, starając się pokonać jego główną postać.
producent: betaDwarf Entertainment wydawca: betaDwarf Entertainment Strona oficjalna
Minion Masters: Forced to Duel to przeznaczona na platformę PC i XONE prosta strategia czasu rzeczywistego, wykorzystująca mechaniki gier karcianych. Produkcja łączy klimaty fantasy i science fiction, istotą rozgrywki są zaś szybkie pojedynki sieciowe z innymi graczami, podczas których uczestnicy nie sprawują bezpośredniej kontroli nad wystawianymi jednostkami. Za stworzenie i wydanie gry odpowiada duńskie studio BetaDwarf Entertainment, autorzy m.in. Forced oraz FORCED: Eternal Arenas. Model rozgrywki jest bardzo podobny do tytułów takich jak Clash Royale, Brawl Of Ages, czy też Battle Islands: Commanders.
Fabuła
Gra osadzona została w uniwersum wcześniejszego tytułu studia – Forced. Charakteryzuje się ono swobodnym pomieszaniem motywów fantasy i science fiction. Sprawia to, że na jednym polu bitwy magiczne szkielety mogą ścierać się z nowoczesnymi robotami bojowymi, a plujące ogniem smoki mogą osłaniać z powietrza oddziały futurystycznych szturmowców, uzbrojonych w karabiny plazmowe. Inicjatorem tytułowych pojedynków pomiędzy Mistrzami Minionów jest sztuczna inteligencja o imieniu C-SAR.
Mechanika
Minion Masters: Forced to Duel to uproszczona strategia RTS z elementami gry karcianej, pozwalająca na toczenie szybkich starć sieciowych jeden na jednego. Każda batalia rozgrywana jest na planszy składającej się z czterech części: areny jednego gracza z lewej strony ekranu, areny drugiego z prawej oraz dwóch mostów przerzuconych pomiędzy nimi. Na krańcu każdej areny znajduje się postument, na którym stoi Minion Master danego gracza – wybrana przez niego postać główna o unikalnych umiejętnościach. Aby osiągnąć zwycięstwo, należy zniszczyć postument nieprzyjaciela.
Walkę toczymy, wystawiając na pole bitwy jednostki oraz budynki, a także rzucając czary o różnym działaniu (niszczącym, leczącym itp.). Wszystkie te akcje kosztują punkty many, które powoli regenerują się w miarę upływu czasu. To, jakie jednostki czy budynki możemy wystawić w danym meczu, zależy od tego, jakie karty znajdują się w używanej przez nas talii. Jej zawartość, czyli skład naszej armii, możemy dowolnie modyfikować pomiędzy bitwami. Warto zauważyć, że w przeciwieństwie do wielu gier o podobnym schemacie rozgrywki, Minion Masters pozwala umieścić w używanej talii kilka egzemplarzy tej samej karty.
Jednostki, które wystawiamy na pole bitwy, nie są przez nas bezpośrednio kontrolowane. Gdy znajdą się na planszy, dowództwo nad nimi przejmuje sztuczna inteligencja – w naszej gestii leży jedynie wybranie odpowiedniego momentu i miejsca wystawienia. Walczący automatycznie kierują się w kierunku najbliższego mostu, a następnie w stronę nieprzyjacielskiego Minion Mastera, atakując napotkanych po drodze wojowników wroga. Aby przebić się przez szeregi przeciwnika, należy wystawiać jednostki będące w stanie jak najskuteczniej poradzić sobie z nadciągającymi zagrożeniami. Postawienie wieżyczki przeciwko postaci atakującej wyłącznie budynki raczej nie będzie dobrym pomysłem, z kolei użycie własnych jednostek pozwoli wyeliminować intruza bez ponoszenia strat. Niektóre postacie nie mogą atakować celów latających, o czym należy pamiętać przy wybieraniu kontry na skrzydlate smoki i lewitujące roboty. Budynek produkcyjny co jakiś czas wypuszcza darmową jednostkę, ale pozostawiony bez obrony łatwo pada ofiarą wrogiego ataku.
Dodatkowym atutem w ręku gracza są umiejętności wybranego Minion Mastera. W miarę upływu czasu nasza postać główna otrzymuje punkty doświadczenia, które po przekroczeniu wyznaczonych progów odblokowują specjalne bonusy. Mogą to być ulepszenia broni Mastera (np. zwiększenie zasięgu do stopnia obejmującego całą planszę), wzmocnienia zapewniane wybranym typom jednostek (np. zwiększenie zadawanych obrażeń), a także umiejętności unikalne, jak możliwość tymczasowego wkroczenia na pole bitwy i walki ramię w ramię ze zwykłymi jednostkami. W odblokowywaniu nowych umiejętności Minion Mastera dużą rolę odgrywają mosty przerzucone pomiędzy arenami obu graczy. Wyparcie wroga z danego mostu i zajęcie go powoduje zwiększenie liczby punktów doświadczenia wpływających na nasze konto.
Tryby rozgrywki
Głównym trybem rozgrywki w Minion Masters: Forced to Duel są szybkie pojedynki z innymi graczami. W trybie standardowym do walki możemy wejść w dowolnym momencie, a skład używanej armii dostosowujemy pomiędzy meczami do własnych preferencji. W trybie Draft do naszej talii trafiają losowo wybrane karty, a wejście wymaga uiszczenia opłaty w jednej z obecnych w grze walut. Celem trybu Draft jest osiągnięcie jak największej liczby wygranych przed poniesieniem trzech porażek. Im lepiej nam pójdzie, tym lepsza czeka nas nagroda.
Dodatkowo gra oferuje tryb Solo Challenges przeznaczony dla gracza pojedynczego, pozwalający na toczenie walk ze sztuczną inteligencja na kilku poziomach trudności.
Kwestie techniczne
Oprawa graficzna Minion Masters: Forced to Duel jest kolorowa i różnorodna, charakterystyczna dla niezbyt poważnych tematycznie gier sieciowych. Z kreskówkowym klimatem kontrastuje jednak fakt, że jednostki zabite niektórymi rodzajami broni są rozrywane na kawałki w fontannach krwi.
Ostatnia modyfikacja 4 stycznia 2023
Minion Masters Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core i3 2.4 GHz
- 4 GB RAM
- karta grafiki 512 MB Geforce GT 240 lub lepsza
- 6 GB HDD
- Windows 7/8/10