Might and Magic II: Gates to Another World PC
Kontynuacja ciepło przyjętej gry RPG studia New World Computing, uznanej za jeden z kamieni milowych w rozwoju gatunku. Akcja Might and Magic II: Gates to Another World toczy się bezpośrednio po wydarzeniach znanych z pierwszej części serii.
Might and Magic II: Gates to Another World Premiera PC
1grudnia1988
producent: New World Computing wydawca: New World Computing Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne do Might and Magic II: Gates to Another World
Eye of the Beholder
The Bard's Tale (1987)
Wizardry II: The Knight of Diamonds
Might and Magic II: Gates to Another World jest bezpośrednią kontynuacją gry RPG, która pojawiła się w 1986 r. staraniem New World Computing i dzięki wprowadzonym innowacjom stała się kamieniem milowym w rozwoju komputerowych gier fabularnych.
Akcja gry toczy się bezpośrednio po wydarzeniach znanych z części pierwszej, w której pomagaliśmy Corakowi w pokonaniu podszywającego się pod króla nikczemnego Sheltema. Okazuje się, że dzięki tajemniczemu portalowi łotr zbiegł do świata Cron, a naszym zadaniem będzie podążyć za nim i powstrzymać go po raz wtóry. Uczynimy to oczywiście z pomocą jego największego wroga, Coraka, podczas epickiej podróży po zupełnie nowym świecie, pełnym niebezpieczeństw i niezliczonych zadań do wykonania.
Akcja gry ukazana jest z perspektywy pierwszej osoby i toczy się zarówno w otwartym świecie, jak i w miastach oraz ciasnych lochach. Ponownie kontrolujemy drużynę, złożoną z sześciu śmiałków – choć w tej części pojawiły się dwa dodatkowe sloty dla członków ekipy, których możemy wynajmować podczas wędrówki. Twórcy dają nam też możliwość zaimportowania bohaterów z „jedynki”. Do znanych z wcześniejszej odsłony klas: rycerza, paladyna, łucznika, kleryka, maga i złodzieja, dołączyły dwie nowe: ninja i barbarzyńca. Autorzy wprowadzili nowatorskie, ograniczone klasowo questy i tereny, co nierzadko zmusza nas do użycia w danym zadaniu bohatera o konkretnych cechach lub podzielenia drużyny na dwie niezależne grupy. Ciekawostką, niespotykaną w innych grach RPG, jest fakt, iż każda z postaci starzeje się i w wieku 75 lat umiera z przyczyn naturalnych.
Pod względem technicznym kontynuacja jest ulepszoną wersją pierwowzoru. Wyraźnej poprawie uległa oprawa graficzna gry, choć nadal mamy do czynienia z dwuwymiarowymi postaciami i wrogami. Zwiększono liczbę czarów, dodano umiejętności poboczne, a liczba mini-questów uległa podwojeniu. Pojawiła się niedostępna w poprzedniej odsłonie możliwość podróży w czasie oraz automapa, której brak w części pierwszej znacznie utrudniał rozgrywkę.
Ostatnia modyfikacja 12 sierpnia 2013
Tryb gry: single player
Ocena użytkowników: 8,3 / 10 na podstawie 40 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe Might and Magic II: Gates to Another World: Odpowiednia dla każdego wieku.