Metropolis: Lux Obscura
Połączenie przygodówki visual novel z grą logiczną typu „połącz trzy elementy”. Bohaterem gry jest Jon Lockhart, który tuż po wyjściu z więzienia rozpoczyna poszukiwania osób odpowiadających za wrobienie go w morderstwo i aresztowanie.
producent: Ktulhu Solutions wydawca: Sometimes You Strona oficjalna
Metropolis: Lux Obscura na PC, PSV itd. to miks przygodówki i klasycznej gry logicznej, którego akcja osadzona jest w ponurej rzeczywistości, przywodzącej na myśl filmy i komiksy z gatunku noir. Deweloperem tytułu jest niezależne studio Ktulhu Solutions, dla którego jest on pierwszym dużym komercyjnym projektem. Metropolis: Lux Obscura wpisuje się w trend łączenia przygodówek, elementów RPG oraz produkcji typu „połącz trzy elementy”, spopularyzowany przez gry takie jak Puzzle Quest czy HuniePop.
Fabuła
Głównym bohaterem Metropolis: Lux Obscura jest Jon Lockhart, który został niesłusznie oskarżony o zamordowanie swojego bliskiego przyjaciela. Po odsiedzeniu wyroku wyrusza w poszukiwaniu osób odpowiedzialnych za wsadzenie go za kratki – prawdziwych sprawców zbrodni. Po zaledwie kilku godzinach na wolności niespodziewanie wplątuje się jednak w poważne kłopoty, które mogą utrudnić mu wykonanie misji.
W zależności od podjętych decyzji możemy odblokować jedno z czterech zakończeń. Całą kampanię da się ukończyć w około trzy godziny.
Mechanika
W trakcie zabawy z Metropolis: Lux Obscura poznajemy kolejne rozdziały fabuły, przedstawione pod postacią animowanych paneli komiksowych z w pełni zdubbingowanymi liniami dialogowymi. Przerywane są one od czasu do czasu segmentami logicznymi, zrealizowanymi w formie układanek typu „połącz trzy elementy”. Reprezentują one pojedynki bohatera z różnego rodzaju przeciwnikami, takimi jak gangsterzy, skorumpowani policjanci czy przypadkowi bandyci. Zarówno protagonista, jak i oponent dysponują ograniczoną liczbą punktów życia. Wrogów ranimy, dopasowując w swojej turze trzy takie same klocki na planszy. Poza standardowymi puzzlami pojawiają się na niej także specjalne elementy, po dopasowaniu których zadajemy bonusowe obrażenia lub leczymy się. Wygrawszy potyczki, wybieramy jeden nowy power-up z przedstawionej nam listy dwunastu schorzeń psychicznych i złych nawyków.
Kwestie techniczne
Dwuwymiarowa oprawa wizualna w Metropolis: Lux Obscura ma charakterystyczny styl inspirowany komiksami Franka Millera, takimi jak Sin City. Wszystkie grafiki zostały wykonane przez Olega Okuneva, ukraińskiego artystę, pracującego z Ktulhu Solutions także nad grą Perky Little Things.
Ostatnia modyfikacja 26 kwietnia 2018
Tryb gry: single player
Klasyfikacja PEGI Metropolis: Lux Obscura