Metroid Prime 2: Echoes GCN
Główną postacią „Metroid Prime 2: Echoes” jest ponownie Samus Aran, intergalaktyczna łowczyni nagród. Wynajęta przez rząd Federacji Galaktycznej, udaje się na planetę Aether, by odnaleźć zaginiony oddział żołnierzy federacji i pomóc mu w powrocie do domu.
Metroid Prime 2: Echoes Premiera GCN
15listopada2004
pudełko PL
30listopada2004
producent: Retro Studios wydawca: Nintendo wydawca PL: Lukas Toys Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne do Metroid Prime 2: Echoes
Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast
Deadlight (2005)
TimeSplitters 2
Główną postacią „Metroid Prime 2: Echoes” jest ponownie Samus Aran, intergalaktyczna łowczyni nagród. Wynajęta przez rząd Federacji Galaktycznej, udaje się na planetę Aether, by odnaleźć zaginiony oddział żołnierzy federacji i pomóc mu w powrocie do domu. Po wyładowaniu na powierzchni planety okazuje się jednak, że osiągniecie celu misji nie będzie wcale łatwe. Świat Aether, podzielony na dwie części: światła i mroku, znajduje się właśnie w stanie wojny. Jedną stronę konfliktu tworzy spokojna rasa Luminoth, druga – wojowniczy i bezwzględni Ing. Aby wypełnić swoje zlecenie, Samus będzie najpierw musiała pomóc bojownikom Luminoth w pokonaniu ludu Ing. Działania dodatkowo utrudnia niezwykle aktywni Kosmiczni Piraci, a także tajemnicza Dark Samum, tajemnicze alter ego głównej bohaterki.
Nie wystarczy iść przed siebie i naparzać do wszystkiego, co się rusza, trzeba będzie poglówkować i to nie tylko w zakresie zawierania odpowiednich sojuszy, ale także wykorzystania do określonych zadań własnych umiejętności i posiadanego sprzętu. Sami autorzy nie chcą używać na określenie typu gry skrótu FPS (first persion shooter), skłaniając się raczej ku określeniu FPA (first persion adventure). Miłośnicy bardziej arcadowej części pierwszej mogą jednak spać spokojnie: strzelania tutaj także nie zabraknie.
Pierwsza rzeczą, jaka uległa modyfikacji, jest system używania broni. Nadal podstawa są tzw. Beamy, czyli działka pozwalające strzelać pociskami energetycznymi. Obok znanego już Power Beama dostępne znajdziemy jednak Light i Dark Beamy, czyli moduły będące wytworem ras Aether. Co ciekawe, poruszając się po terenach mrocznej części planety bardziej skuteczny w walce będzie Light Beam, natomiast przemierzając świat jasności, gracz częściej sięgnie po Dark Beam. System broni będzie można oczywiście upgrade’owac, dołączając wzmacniacze mocy i odmiany technologiczne modułów. Podobnie jak w „Metroid Prime”, arsenał uzupełnią rakiety i miny, które może łączyć z mocą beamów i wypluwać prawdziwie niszczycielskie kombosy ognia. Po zgromadzeniu większej ilości Power-Upów Samus stanie się prawdziwą maszyną do eksterminacji, ale nie ma tak lekko: do każdego rodzaju broni potrzebna będzie inna amunicja, a o ta będzie się trzeba bardzo postarać.
GameCube jest doskonałą platformą do rozrywki wieloosobowej, o czym zdawali się zapominać autorzy w poprzedniej części gry. Na szczęście w „Metroid Prime 2: Echoes” problem ten przestanie istnieć, bo multiplayer zostanie zaimplementowany. Dostępne będą dwa tryby: Death Match Mode i Bounty Mode. Pierwszy z nich to klasyczne naparzanie head-to-head, czyli każdy przeciw każdemu. Ciekawostka jest fakt, że będzie to mogło robić w split-screenie aż czterech graczy naraz.
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: podzielony ekran Liczba graczy: 1-4
Ocena użytkowników: 8,7 / 10 na podstawie 177 głosów czytelników.
Metroid Prime 2: Echoes cena w dniu premiery: 259,90 PLN
Klasyfikacja PEGI Metroid Prime 2: Echoes
Metroid Prime 2: Echoes Wymagania sprzętowe
GameCube
- Wykorzystuje:
- karta pamięci