Lux-Pain NDS
Lux-Pain jest tekstową przygodówką utrzymaną w mangowej konwencji autorstwa japońskiej ekipy Killaware. Oczywiście dostosowana została do możliwości DSa i większość akcji wykonujemy w niej przy użyciu stylusa.
Lux-Pain Premiera NDS
27marca2008
producent: Killaware wydawca: UTV Ignition Entertainment Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Lux-Pain jest tekstową przygodówką utrzymaną w mangowej konwencji autorstwa japońskiej ekipy Killaware. Oczywiście dostosowana została do możliwości DSa i większość akcji wykonujemy w niej przy użyciu stylusa. W procesie tworzenia gry wzięły udział osoby dobrze znane fanom japońskiej animacji - kompozytor Kenji Ito (Final Fantasy Adventure, SaGa) i animator Robin Kishiwada (seria Eureka Seven).
Terenem naszych działań jest tu miasto Kisaragi City opanowane przez wirus Silent zrodzony ze smutku i nienawiści. Dotknięci zarazą ludzie tracą zmysły i dopuszczają się strasznych czynów, dlatego też często dochodzi w nim do tajemniczych morderstw, dla których nie ma praktycznie żadnego logicznego wyjaśnienia. Ofiarami podobnej zbrodni padli także rodzice głównego bohatera gry, Atsukiego Saijo. Chcąc pomścić śmierć najbliższych poddał się on ryzykownej operacji aby zdobyć tytułową moc Lux-Pain - jedynej siły zdolnej do wyeliminowania wirusa. Teraz energia ta wypełnia jego lewe ramię, jest jednak na tyle potężna, że gdy Atsuki korzysta z jej możliwości jego lewe oko przyjmuje złotą barwę.
Oczywiście nasze zadanie w Lux-Pain polega głównie na przemierzaniu sporych rozmiarów terenów Kusaragi City, prowadzeniu konwersacji z innymi postaciami oraz przeszukiwaniu otoczenia w poszukiwaniu oznak obecności Silenta. Jeżeli będziemy wystarczająco uważni możemy uratować wiele osób przed szaleństwem - aby tego dokonać musimy usunąć wirus z ich ciała nim ten dotrze do serca potencjalnej ofiary.
Twórcy postanowili nieco ułatwić nam zabawę i opracowali nietypowy sposób podpowiedzi - jeśli nie jesteśmy pewni intencji naszego rozmówcy możemy wykorzystać jedną z właściwości mocy Lux-Pain. Wtedy górny ekran konsolki zmieni się w negatyw, natomiast obraz na dolnym ekranie wciąż widoczny będzie w pełnych barwach - w tym momencie możemy „zmazywać” stylusem kolorową postać, a gdy już natrafimy na jasną kulę energii nasz bohater sam zastanowi się nad otrzymanymi przed chwilą informacjami i wyciągnie odpowiednie wnioski. Oczywiście żeby nie było za łatwo, ograniczeni jesteśmy do kilku użyć tej mocy w trakcie danego poziomu, trzeba więc dobrze się zastanowić, czy akurat teraz pomoc jest nam niezbędna.
Ostatnia modyfikacja 21 listopada 2008
Tryb gry: single player
Klasyfikacja PEGI Lux-Pain