Imperator PC
Imperator, to kolejna po znakomitym Dark Age of Camelot, produkcja z gatunku MMOcRPG przygotowana przez firmę Mythic Entertainment. Akcja gry osadzona została w realiach science-fiction, w alternatywnym świecie przyszłości, gdzie Imperium Rzymskie nigdy nie upadło.
Imperator Premiera PC
anulowana
producent: Mythic wydawca: Mythic Entertainment Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Imperator, to kolejna po znakomitym Dark Age of Camelot, produkcja z gatunku MMOcRPG przygotowana przez firmę Mythic Entertainment. Akcja gry osadzona została w realiach science-fiction, w alternatywnym świecie przyszłości, gdzie Imperium Rzymskie nigdy nie upadło, a wręcz przeciwnie, stanowi jedną z Ziemskich potęg, która zajęła i skolonizowała wiele innych planet. Gra zaczyna się w momencie, kiedy Republika przeżywa kryzys. Rozciągnięcie się terytorium Imperium spowodowało osłabienie władzy i kontroli nad krajem, a ponadto całej Ziemi zagraża potężny wróg. Mowa tu o Majach, nacji znanej nam z historii naszej cywilizacji, a która w Imperatorze stanowi uosobienie zła. Właśnie Rzymowi przypadła rola przywódcy koalicji ziemskich państw, które starają się bronić przed agresją Majów.
Podobnie jak w większości gier z gatunku MMOcRPG, podstawowym celem rozgrywki jest rozwój swojego bohatera. Dotychczas w konkurencyjnych produktach proces ten odbywał się na zasadach: „zdobywanych i rozwijanych umiejętności” (np. Asheron's Call oraz Saga of Ryzom) lub też ściśle obranej drogi rozwoju poprzez wybór klasy postaci (EverQuest czy Final Fantasy XI). W Imperatorze postarano się o zastosowanie najlepszych cech obu tych systemów. Gracze mogą bowiem wybrać jedną z kilku dróg rozwoju bohatera, tzn. rozwijać grupę umiejętności typową dla wojownika, zwiadowcy czy uzdrowiciela, ale nic nie stoi też na przeszkodzie, by nauczyć go jakichś skilli charakterystycznych dla innego rodzaju postaci. Rozwiązanie to daje spore pole do popisu poszczególnym graczom oraz gwarantuje dużą różnorodność kierowanych awatarów.
Rozgrywkę zaczynamy jako rzymski legionista odbywający szkolenie na gwiezdnym krążowniku, będącym w istocie strefą startową. Po dotarciu do 10 poziomu doświadczenia, kiedy poznamy już podstawowe zasady rządzące grą, przechodzimy do właściwej zabawy. W odróżnieniu od Dark Age of Camelot, gdzie jedną z jej podstawowych cech był znakomity system walki pomiędzy graczami, Imperator to tytuł stworzony z myślą o rozgrywce player-versus-environment. W praktyce oznacza to, iż istotą tej produkcją są rozbudowane questy oraz eksploracja rozległego świata, który stanowi mieszankę różnych składników rodem z klasycznej historii Rzymu, architektury i sztuki, z futurystyczną technologią. Jednakże dano możliwość prowadzenia pojedynków pomiędzy graczami na specjalnych arenach (np. Koloseum).
Imperator został stworzony przy użyciu trójwymiarowego silnika NDL's GameBryo, czyli tego jaki znamy z Dark Age of Camelot. Nie zapomniano jednak o znacznym ulepszeniu i podniesieniu jego możliwości. W grze zastosowano także technologię SpeedTreeRT, pozwalającą odwzorować niezwykle naturalnie wyglądające drzewa z bogatym listowiem, dodatkowo poddające się wszystkim warunkom atmosferycznym (wiejący wiatr lub padający deszcz).
Gra wymaga comiesięcznej opłaty subskrypcyjnej.
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Tryb gry: massive online multiplayer Tryb multiplayer: Internet
Oczekiwania czytelników: 8.9 / 10 na podstawie 11 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe Imperator: 12+