I am Setsuna
Nawiązująca do klasyki gatunku i tytułów pokroju słynnego Chrono Triggera gra jRPG studia Tokyo RPG Factory.
producent: Tokyo RPG Factory wydawca: Square Enix
I am Setsuna na PS4, PC itd. to gra RPG japońskiego studia Tokyo RPG Factory. Jest to pierwsza produkcja studia, należącego do firmy Square Enix, wydawcy takich serii jak Tomb Raider czy Dungeon Siege. Tytuł nawiązuje tematyką do klasycznych serii pokroju Final Fantasy, Dragon Quest i Kingdom Hearts.
Fabuła
Akcja przenosi gracza do fantastycznej zimowej krainy, która jest domem tytułowej Setsuny. Od niepamiętnych czasów jej mieszkańcy składają w ofierze młode kobiety, żeby ochronić się przed gniewem demonów. Właśnie ta rola została wyznaczona Setsunie, więc dziewczyna musi udać się na kres znanego jej świata, do kapliczki, w której poświęci się dla wspólnego dobra. Droga przed nią jest długa i pełna niebezpieczeństw, dlatego kilku śmiałków postanawia towarzyszyć Setsunie w jej ostatniej podróży.
Nostalgiczny klimat rozgrywki stanowi ukłon twórców w stronę klasycznych japońskich gier RPG.
Mechanika
I am Setsuna na PS4, PC itd. to gra z gatunku jRPG, nastawiona przede wszystkim na eksplorację. Akcja ukazana jest w rzucie izometrycznym, z delikatną pracą kamery w pionie. W toku rozgrywki zwiedzamy szczegółowo zaprojektowane, trójwymiarowe lokacje, kontynuując podróż do miejsca, w którym Setsuna ma dokonać swojego poświęcenia. Większość eksplorowanych obszarów stanowią jaskinie, ale nie brakuje też otwartych przestrzeni. Co jakiś czas natrafiamy na małe miasteczka, w których możemy wymienić się informacjami z postaciami niezależnymi oraz znaleźć unikatowy ekwipunek.
Podróż, w którą udaje się kierowana przez nas drużyna, nie jest łatwa. Na każdym kroku czają się niezliczone grupy przeciwników. W walce biorą udział wszyscy członkowie wyprawy, a każdy z nich dysponuje unikatowymi umiejętnościami, które rozwijają się wraz ze wzrostem doświadczenia. Charakterystycznie dla gatunku, walka odbywa się w systemie turowym; został on jednak nieco zmodyfikowany. W grze wykorzystano system Active Time Battle, nawiązujący mechaniką do pierwszych części Final Fantasy. Walczący może w swojej turze wykonać akcje związane m.in. z zadawaniem obrażeń, leczeniem, nakładaniem wzmocnień, a następnie musi odczekać odpowiednią (zależną m.in. od podjętego działania) ilość czasu, by ponownie włączyć się do walki. Ważne jest to, że poza paskiem akcji przypisanym do każdego bohatera, w grze znalazł się osobny pasek dla Setsuny. Jeśli jest on naładowany, to wszystkie działania podejmowane przez członków drużyny zostają na krótki czas wzmocnione.
Kwestie techniczne
I am Setsuna na PS4, PC itd. korzysta z najnowszej wersji silnika graficznego unity. Trójwymiarowe lokacje oraz modele postaci zostały zaprojektowane z dbałością o detale. Ważną funkcję w budowaniu nostalgicznego klimatu rozgrywki pełni ścieżka dźwiękowa Tomokiego Miyoshi, autora muzyki do SoulCalibur V. Gra jest dostępna w angielskiej i japońskiej wersji językowej, obejmującej tekst i udźwiękowione dialogi.
Ostatnia modyfikacja 31 maja 2016
Tryb gry: single player
Ocena użytkowników: 2,1 / 10 na podstawie 126 głosów czytelników.
Klasyfikacja PEGI I am Setsuna