I Am Not a Monster PC
Osadzona w retrofuturystycznym świecie science fiction nietypowa gra strategiczna do rozgrywki wieloosobowej, która nawiązuje do towarzyskiej Mafii. I Am Not a Monster zostało stworzone przez studio Cheerdealers.
I Am Not a Monster Premiera PC
27września2018
Steam
27września2018
producent: Cheerdealers wydawca: Alawar Premium Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
I am not a Monster jest turową grą strategiczną, przygotowaną przede wszystkim z myślą o trybie wieloosobowym. Akcja omawianej produkcji toczy się w przekoloryzowanym świecie science fiction (inspirowanym filmami z lat 50-tych), w którym ludzie walczą z niebezpiecznymi potworami, ukrywającymi się pośród nich. Tytuł został opracowany przez studio Cheerdealers.
Mechanika
Na pozór I am not a Monster przypomina nieco gry z serii XCOM – obserwując mapę z góry (z tzw. perspektywy izometrycznej) planujemy ruchy i podejmujemy decyzje, starając się wyeliminować wrogów. Różnica polega na tym, że produkcja studia Cheerdealers stawia na tryb multiplayer, oddając każdemu z graczy jedną postać.
Na planszy działają dwie drużyny – cywile oraz potwory – i każda z nich stara się osiągnąć inne cele. Cywile starają się ratować bohaterów niezależnych i niszczyć przeciwników z wykorzystaniem broni znalezionych w skrzynkach rozsianych po mapie (każda kombinacja dwóch z nich umożliwia korzystanie z określonej umiejętności specjalnej). Bohaterowie muszą jednak uważać, ponieważ bardzo łatwo mogą sami dołączyć do wroga – każda odniesiona rana musi zostać wyleczona w przeciągu kilku tur, albo skutkuje zamianą w potwora. Z kolei druga drużyna ukrywa się przed cywilami i próbuje odkryć ich słabości. Każde monstrum potrafi widzieć wszystko, co jest widoczne dla pozostałych.
Produkcja wykorzystuje mechanikę i motywy znane z klasycznej gry towarzyskiej Mafia. Nikomu nie możemy ufać całkowicie. W czasie zabawy musimy obserwować zachowania pozostałych graczy i rozmawiać z nimi, próbując zrozumieć, jakie mogą mieć plany – tak, by w razie potrzeby móc przeciwdziałać, gdyby okazało się, że są naszymi wrogami.
W grze zastosowano też ciekawe rozwiązanie – tury wszystkich graczy są rozgrywane w tym samym momencie (najpierw każdy ustala swój ruch, a następnie obserwujemy, co z tego wyszło).
Tryby gry
W I am not a Monster możemy grać wyłącznie z innymi, w ramach sieciowego trybu wieloosobowego.
Kwestie techniczne
I am not a Monster ma dość prostą, ale za to czytelną, trójwymiarową oprawę graficzną. Zarówno wygląd lokacji oraz postaci, jak i interfejs użytkownika przypomina nieco to, co znamy z m.in. z gier z serii Shadowrun, stworzonych przez studio Harebrained Schemes. Produkcja Cheerdealers jest jednak zdecydowanie bardziej kolorowa i humorystyczna.
Ostatnia modyfikacja 1 marca 2023
Tryb gry: multiplayer Tryb multiplayer: Internet Liczba graczy: 3-6
I Am Not a Monster cena w dniu premiery: 46,99 PLN
Wymagania wiekowe I Am Not a Monster: 16+
I Am Not a Monster Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core i3-560 3.33 GHz
- 4 GB RAM
- karta grafiki 512 MB GeForce 9600 GT / Radeon HD 3870 lub lepsza
- 2 GB HDD
- Windows 7/8/10
- Zalecane:
- Intel Core i5 2.6 GHz
- 4 GB RAM
- karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460 / Radeon HD 6850 lub lepsza
- 2 GB HDD
- Windows 7/8/10