Heart&Slash
Trzecioosobowa gra akcji typu roguelike z elementami slashera. Początkowo Heart&Slash narodziło się jako drobny projekt niezależnego twórcy, ale z czasem rozrosło się dzięki wsparciu finansowemu zdobytemu na Kickstarterze.
producent: aheartfulofgames wydawca: aheartfulofgames Strona oficjalna
Heart&Slash to trzecioosobowa gra akcji, będąca oryginalnym połączeniem klasycznego brawlera z grą roguelike, inspirowana elementami takich produkcji jak Bayonetta, Mega Man czy ADOM. Wydany na platformie PC, PS4 itd. tytuł rozpoczął swój żywot jako tworzony w wolnym czasie, indywidualny projekt niezależnego twórcy Juana Raigady. Z czasem jednak ekipa deweloperska rozrosła się, a dzięki wsparciu użytkowników serwisu Kickstarter gra ukazała się jako pełnoprawna produkcja komercyjna.
Fabuła
Akcja gry osadzona została w odległej przyszłości, kiedy jedyną pozostałością po wymarłej ludzkości stały się roboty. Nie wszystkie z nich pasują jednak do stereotypowego wizerunku. W wyniku wadliwej instalacji, bądź ukrytych gdzieś wewnątrz strzępków człowieczeństwa, na świecie pojawiły się także osobniki, które pragną odnaleźć swoją własną tożsamość, a nawet – jak główny bohater opowieści – być kochane. W grze wcielamy się w postać takiego właśnie, rozumnego robota imieniem Heart, starającego się wyzwolić spod tyranii wszystkowidzącego przywódcy, znanego jako QuAsSy (skrót od Quality Assurance System, czyli System Kontroli Jakości).
Mechanika
Mechanikę rozgrywki w Heart&Slash możnaby określić jako połączenie klasycznego slashera pokroju Devil May Cry i współczesnych gier indie z elementami roguelike (np. The Binding of Isaac). Podczas zabawy przemierzamy losowo generowane lokacje, osadzone w trzech różnych światach, z których każdy wyróżnia się inną stylistyką oraz odmiennymi rodzajami przeciwników. Celem rozgrywki jest zaś skuteczna eliminacja atakujących nas wrogich robotów oraz toczenie wymagających pojedynków z potężnymi bossami. Sama walka zrealizowana została na modłę gier hack-and-slash, a podczas zabawy korzystamy z szerokiego arsenału zróżnicowanych broni (białych oraz palnych). To jednak nie wszystko, gdyż w miarę postępów rozgrywki możemy również wymieniać poszczególne elementy naszego robota, obdarzając go dzięki temu szeregiem nowych umiejętności, takich jak teleportacja, zatrzymanie czasu, możliwość chodzenia po ścianach czy zdolność wykrywania słabych punktów przeciwnika.
Jak przystało na grę roguelike, śmierć w grze jest ostateczna i oznacza konieczność rozpoczynania od początku. Przy każdym podejściu zmianie ulega nie tylko sam wygląd mapy, ale także rozkład przeciwników czy sekretnych pomieszczeń, w których napotkać możemy przydatne znajdźki. Pewne ułatwienie stanowi jednak fakt, że system progresji w grze jest permanentny, tak więc z każdą kolejną rozgrywką nasz protagonista dysponuje wszystkimi wyuczonymi wcześniej umiejętnościami.
Tryby gry
Heart&Slash powstał wyłącznie z myślą o zabawie jednoosobowej i nie oferuje żadnej opcji rywalizacji w trybie multiplayer.
Kwestie techniczne
Wydana na platformie PC, PS4 itd. produkcja studia aheartfulofgames odznacza się nietypową dla gatunku, kreskówkową oprawą, wykorzystującą elementy technologii cel-shading. Grafika gry z jednej strony nawiązuje do współczesnych produkcji indie, chętnie sięgających po oszczędny i oldskulowy styl graficzny – z drugiej zaś stanowi pewnego rodzaju hołd dla gier z końca ubiegłego wieku, przedkładających grywalność i dobrą zabawę nad realistyczną oprawę wizualną.
Ostatnia modyfikacja 17 maja 2016
Tryb gry: single player
Klasyfikacja PEGI Heart&Slash
Heart&Slash Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core i5 2.66 MHz
- 4 GB RAM
- karta grafiki 1 GB GeForce 550 lub lepsza
- 1 GB HDD
- Windows 7