4. grand strategy
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 4. Najpopularniejsze gry o tematyce grand strategy.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
SuperPower 3
Strategiczne 7 października 2022
Kolejna odsłona serii gier strategicznych, a zarazem symulatorów geopolitycznych opracowanych przez studio GolemLabs. Poddaj testowi swoje umiejętności przywódcze, przejmując władzę nad planetą lub też sprawdź swoją wiedzę na temat problemów współczesnego świata w nowym SuperPower 3.
Crusader Kings: Deus Vult
Strategiczne 4 października 2007
Oficjalne rozszerzenie do wydanej wiosną 2004 roku gry Crusader Kings, będącej osadzonym w realiach mrocznego średniowiecza spin-offem serii strategicznej Europa Universalis. Dodatek zatytułowany Deus Vult wprowadza do rozgrywki całą masę drobnych nowości i usprawnień, dzięki którym zarządzanie naszym państwem staje się jeszcze większym wyzwaniem. Twórcy ulepszyli m.in. system relacji międzypaństwowych, dzięki czemu podczas zabawy możemy zyskać zupełnie nowych przyjaciół lub wrogów.
Europa Universalis III: In Nomine
Strategiczne 28 maja 2008
Kolejny niesamodzielny dodatek do trzeciej odsłony serii Europa Universalis, wymagający do działania zarówno gry podstawowej, jak i poprzedniego rozszerzenia Napoleon’s Ambition. In Nomine przenosi nas w czasie do roku 1399, kiedy na tron angielski wstępuje Henryk IV. Rozszerzone ramy chronologiczne produkcji pozwoliły zaś na wprowadzenie do rozgrywki kolejnych ważnych wydarzeń historycznych, np. mongolskiej inwazji na Turcję, wojny stuletniej czy upadku Cesarstwa Bizantyjskiego.
Korona Północy
Strategiczne 22 lipca 2003
Poboczna odsłona cyklu pełnych rozmachu gier strategicznych firmy Paradox, bazująca na silniku Europa Universalis II. W odróżnieniu od niezwykle rozbudowanej poprzedniczki, odtwarzającej losy 180 realnie istniejących państw na przestrzeni 400 lat historii, Korona Północy (ang. Europa Universalis: Crown of the North) koncentruje się na znacznie węższym przedziale czasowym (lata 1275-1340) oraz dziejach trzech ludów skandynawskich: Szwecji, Danii i Norwegii.
Hearts of Iron III: Their Finest Hour
Strategiczne 26 września 2012
Trzecie niesamodzielne rozszerzenie do Hearts of Iron III, udanej gry strategicznej osadzonej w realiach II wojny światowej. Hearts of Iron III: Their Finest Hour rozbudowuje system szpiegowania – który oferuje teraz wiele nowych typów misji, w tym tajne zadania wykonywane na głównej mapie gry – oraz wprowadza specjalny system bitewny pozwalający na tworzenie planów taktycznych i dzielenie się nimi z przyjaciółmi.
Europa Universalis IV: Conquest of Paradise
Strategiczne 14 stycznia 2014
Pierwsze duże rozszerzenie DLC do wydanej w połowie 2013 roku gry Europa Universalis IV studia Paradox Interactive. Dodatek zatytułowany Conquest of Paradise koncentruje się na podboju tzw. Nowego Świata, a podczas zabawy zajmujemy się głównie odkrywaniem obu Ameryk, choć dostępna jest również opcja pokierowania rdzennymi mieszkańcami tych kontynentów.
Europa Universalis III: The Divine Wind
Strategiczne 14 grudnia 2010
Czwarty duży dodatek DLC do wydanej w 2007 roku strategii Europa Universalis III studia Paradox. Rozszerzenie o nazwie Divine Wind nie zmienia przedziału czasowego, zakreślonego w grze podstawowej i obejmującego lata 1453-1789. Całość koncentruje się jednak w znacznie większym stopniu na rejonie Dalekiego Wschodu, co znalazło swoje odzwierciedlenie w nieco innych realiach rozgrywki. Na podbicie czekają zatem dziesiątki nowych prowincji, położonych na azjatyckim wybrzeżu Pacyfiku.
Strategic Command WWII: War in Europe
Strategiczne 17 listopada 2016
Kolejna odsłona serii rozbudowanych gier strategicznych, osadzonych w okresie II wojny światowej. W Strategic Command WWII: War in Europe możemy stanąć na czele jednego z dwóch bloków militarnych: Aliantów lub państw Osi i poprowadzić wybraną stronę do w kampanii dla jednego gracza lub w kilku pomniejszych scenariuszach. Rozgrywka toczy się na pokrytych siatką heksów mapach i przebiega w systemie turowym. Poszczególne potyczki mają miejsce zarówno na lądzie, jak i na wodzie czy w powietrzu.
Age of Civilizations
Strategiczne 23 września 2014
Strategia turowa, w której prowadzimy wybraną cywilizację do dominacji nad światem. Rozgrywka w Age of Civilizaitons polega na toczeniu wojen i podbijaniu kolejnych prowincji oraz obronie już posiadanych terenów, a także na zawieraniu sojuszy z innymi państwami.
Command: Modern Operations
Strategiczne 14 listopada 2019
Rozbudowana strategia wojenna, będąca kontynuacją uznanego Command: Air/Naval Operations z 2013 roku. Produkcja umożliwia realistyczne odtworzenie licznych konfliktów wojennych, które miały miejsce po II wojnie światowej. Za stworzenie gry odpowiada studio Warfare Sims. Wydawcą ponownie jest firma Slitherine.
Hearts of Iron IV: Death or Dishonor
Strategiczne 14 czerwca 2017
Drugie rozszerzenie DLC do strategii czasu rzeczywistego Hearts of Iron IV. Opracowany przez Paradox Development Studio dodatek skupia się przede wszystkim na czterech państwach europejskich: Węgrach, Rumunii, Jugosławii i Czechosłowacji, które wybuch drugiej wojny światowej zamknął w kleszczach pomiędzy Trzecią Rzeszą i Związkiem Radzieckim. Państwa te otrzymały nowe, unikalne drzewka celów narodowych, które pozwalają na poprowadzenie wybranej nacji jedną z kilku dostępnych ścieżek.
Hearts of Iron IV: Waking the Tiger
Strategiczne 8 marca 2018
Trzeci dodatek DLC do gry strategicznej Hearts of Iron IV. Twórcy wprowadzili nową zawartość dla Chin oraz zmodyfikowali drzewka celów narodowych Japonii i Trzeciej Rzeszy, pozwalając m.in. na odsunięcie Hitlera od władzy i przywrócenie Cesarstwa Niemieckiego.
Stellaris: Overlord
Strategiczne 12 maja 2022
Overlord to dodatek do kosmicznej strategii Stellaris. DLC wprowadza nowe opcje zarządzania galaktyczną potęgą, koncentrując się na relacjach między władcami wielkich imperiów, a ich wasalami.
Stellaris: Synthetic Dawn
Strategiczne 21 września 2017
Stellaris: Synthetic Dawn to opracowany przez studio Paradox Devevelopment dodatek do kosmicznej strategii 4X Stellaris, który koncentruje się na rozbudowaniu zawartości zamiast na wprowadzaniu rewolucyjnych zmian w rozgrywce. DLC wymaga posiadania podstawowej wersji gry i wzbogaca ją o możliwość pokierowania imperium maszyn, czyli cywilizacją, w skład której wchodzą wyłącznie roboty.
Supreme Ruler: The Great War
Strategiczne 1 sierpnia 2017
Kolejna pełnoprawna odsłona cyklu strategii RTS kanadyjskiego studia BattleGoat, w którym zadaniem graczy jest zarządzanie całym państwem. Akcja Supreme Ruler: The Great War osadzona została w okresie I wojny światowej – zabawę rozpoczynamy więc w roku 1914, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby pokierować swym krajem przez kolejne sto lat. Mechanizmy rozgrywki zbudowane zostały na fundamentach poprzednich odsłon serii.
Europa Universalis IV: Emperor
Strategiczne 9 czerwca 2020
Emperor jest 13. dużym dodatkiem do gry Europa Universalis 4. Podobnie jak w przypadku poprzednich rozszerzeń, również i za ten tytuł odpowiedzialni są deweloperzy z Paradox Development Studio. DLC duży nacisk kładzie na rozwinięcie mechanik związanych z religią.
Stellaris: Ancient Relics
Strategiczne 4 czerwca 2019
Czwarty dodatek typu Story Pack do kosmicznej strategii 4X Stellaris. W Ancient Relics odkrywamy tajemnice pradawnych ras; motywem przewodnim dodatku są cywilizacje Prekursorów, które poznajemy dzięki wykopaliskom archeologicznym.
Victoria II: Wojna secesyjna
Strategiczne 24 stycznia 2012
Pierwszy dodatek do rozbudowanej strategii Victoria II. Rozszerzenie rozbudowuje warstwę polityczną oraz wprowadza wiele ulepszeń interfejsu. Dodatkową atrakcją jest nowy scenariusz koncentrujący się na wojnie secesyjnej i sytuacji Stanów Zjednoczonych po zakończeniu tego konfliktu.
Supreme Ruler Ultimate
Strategiczne 17 października 2014
Specjalna, przekrojowa edycja popularnej serii strategicznej, wykreowanej przez studio Battlegoat na podstawie ich własnej produkcji z 1982 roku. Gra łączy w sobie cztery dotychczas wydane odsłony cyklu, których akcja rozciąga się od końca lat 30-tych XX wieku aż do niedalekiej przyszłości.
Europa Universalis IV: Art of War
Strategiczne 30 października 2014
Czwarty niesamodzielny dodatek do wydanej w połowie 2013 roku gry Europa Universalis IV, czyli kolejnej odsłony popularnego cyklu gier strategicznych firmy Paradox. Rozszerzenie zatytułowane Art of War koncentruje się na wydarzeniach związanych z wojną trzydziestoletnią, w którą oprócz Świętego Cesarstwa Rzymskiego oraz katolickiej dynastii Habsburgów, zaangażowane były niemal wszystkie kraje ówczesnej Europy.
Europa Universalis IV: The Cossacks
Strategiczne 1 grudnia 2015
Siódme pełnoprawne rozszerzenie do wydanej w 2013 roku globalnej strategii czasu rzeczywistego Europa Universalis IV. Wbrew nazwie dodatku, nie skupia się on tylko i wyłącznie na tytułowej, wieloetnicznej grupie Kozaków, lecz oferuje całościowe modyfikacje rozgrywki, rozwijające zabawę po stronie praktycznie każdej frakcji. Na pierwszy plan wysuwają się tu kolejne zmiany w mechanice prowincji, polegające m.in.
Galactic Civilizations
Strategiczne 25 marca 2003
Strategia typu 4X, której akcja umiejscowiona została w przestrzeni kosmicznej. Wciel się w przywódcę rasy Ziemian i zadbaj o jej przetrwanie oraz niezakłócony rozwój. Zarówno zarządzanie galaktycznym imperium, jak i walka rozgrywane są w systemie turowym.
Supreme Ruler 2010
Strategiczne 17 maja 2005
Supreme Ruler 2010 to wojenna strategia wzbogacona o elementy symulacji ekonomicznej, za której powstanie odpowiada zespół deweloperski Battlegoat Studios. Akcja gry osadzona została w niedalekiej przyszłości. Gracz kieruje międzynarodową organizacją "Światowy Rynek", starającą się utrzymać pokój pomiędzy skłóconymi państwami.
Strategic Command: World War I
Strategiczne 5 grudnia 2019
Klasyczna strategia turowa, która w realistyczny sposób przedstawia wszystkie etapy przebiegu I wojny światowej. Strategic Command: World War I oferuje trzy duże kampanie dla pojedynczego gracza, pozwalające wcielić się w dowódców obu stron konfliktu. Zawiera także opcję zabawy wieloosobowej w sieci oraz w trybie „gorące krzesło”.