Fajnie że chłopaki oddali klimat wcześniejszych części...
Ale krapiszcze się szykuje. Niech nikt się nawet nie łudzi, że odwzorują chociaż po części klimat starego gothica. To będzie przypominało bardziej Arcanię lub Risena. Te monologi bezimiennego - dno dna. Kolorystyka gry też fatalna. Wszystko piękne, kolorowe, błyszczące i cukierkowe. Ścierwojady wyglądają jak zębacze, albo brzytwy. Bezimienny wygląda jak nadworny błazen. Tylko piórka w (za przeproszeniem) d*pie mu brakuje. Te filmowe wybuchy, ogień i wspinanie się na początku przypominają bardziej Uncharted, a nie Gothica. Jak zobaczyłem Bloodwyn'a w tej swojej zbroi to po prostu... brak słów. Wiem, że to tylko teaser ale mimo wszystko - pierwsze wrażenie totalnie zepsute.
Wygląda jak skrzyżowanie Skyrima na modach z Horizon Zero Dawn. To nie ma nawet krzty klimatu pierwszych Gothiców...
W mojej opinii nie da się grać. i7 4790K i GTX 1070 nie dają rady 30 fps utrzymać (wszystko co się dało na minimum ustawiłem), nic nie widać, walka tragiczna (przekombinowana, przypomina trochę For Honor).
Mam nadzieję że nie wydadzą tego. Bo będzie to kolejny skok na kasę rzeszy fanów Gothica pokroju Arcania: Gothic 4
To kolorowe gówno nie przypomina ani trochę Gothic'a. Nawet Gothic 3 będzie lepszy od tego remake'u ...
Chciałbym wierzyć, że coś z tego wyjdzie jednak sądzę, że będzie klapa u twórców nie widać pasji w tym co robią nie są fanami Gothica. Może niektóre elementy są podobne czy nawet tereny bo muszą być lecz począwszy od klimatu i grafiki ( kto wymyślił to światło czuć jakby tam była pustynia) na zadaniach które podejrzewam będą kiepskie bo twórcy nie czują tego ducha jako samodzielna gra jakoś to może wyjdzie lecz jako Remake wątpię. Niedługo wyjdą Kroniki, Dzieje i Żeglarze burz 3 kolejna modyfikacja o której teraz się dowiaduję i wygląda świetnie lepiej w to będzie zagrać, zapraszam na film z remaku https://www.youtube.com/watch?v=NEqejUTBSic
Już sobie odpuściłem z tym czymś, bo to nie jest Gothic jaki znamy.
Nic z tego nie będzie nie ma już klimatu koloni karnej
To nie ma prawa się udać, gra wygląda jak jakieś MMO dla dzieci do lat 7.
To coś nie ma nic wspólnego z Gothiciem.
Komercyjny silnik graficzny, muzyka wogle nie w klimacie, sterowanie, walka - tragedia.
Kurde z jednej strony chce nowego gothica(nawet jeśli to remake) z drugiej strony boję się, że go zepsują.
Muzyka w oryginale jest 100 razy lepsza. Monologi głownego bohatera (rookiego? kto to wymyślił?) są idiotyczne i niszczą klimat, ale reszta: oprawa wizualna, sterowanie i gameplay są całkiem ok. Jest potencjał.
Klimatu brak to nie ten sam Gothic co kiedyś może jeszcze się opamiętają przed wypuszczeniem bubla
Grałem dosłownie chwilę i wymiękłem, walka tragiczna nie mówiąc o grafice i samym zamyśle produkcji. Wygląda to jak Arcania 2.0 czyli gra która z Gothiciem miała tylko wspólną nazwę. Raczej nie da rady odtworzyć tego klimatu, co pokazała nam porażka G3, bez community patcha to było dno i metr mułu zresztą po samym patchu cała ta kontynuacja wołała o pomstę do nieba. Jedyne co tam grało to muzyka( którą do wszystkich serii tworzył Kai Rosenkranz świetny kompozytor) i dubbing. Do tego wszystkiego dochodzi nostalgia i fakt że wielu z nas grało w g1-2 za berbecia a wiek dziecięcy charakteryzuje nadmiar euforii i kolorowe okulary co przekłada się do pewnego momentu na arcywesołe postrzeganie rzeczy które dzisiaj ostro byśmy objechali wyzwiskami ;> Widać że THQ traktuje to jako poboczny projekt a samo studio któremu zrobienie gry zlecili jest niedoświadczone ze zbyt małym nakładem ludzi i finansów. Zrealizowanie tego remaku zgodnie z pierwowzorem mając porządne zaplecze byłoby ciężkie za przykład dałbym CDP. Chyba jedynie w ich rękach miałoby to racje bytu bo są polskim studiem, które zna fenomen tej gry( g1-2 były najbardziej popularne u nas i w Niemczech). W skrócie trendy się zmieniają i gdyby taki Gothic powstał dzisiaj przeszedłby bez większego echa nawet ja fan pierwszych dwóch części posiłkuję się wspomnieniami i nie chcę więcej tykać tych gier. Żeby remake miał rację bytu musiałby być grą AAA a zapowiada się nam co najwyżej AA do tego potrzebne by było solidne studio ze sporym zapleczem finansowym do tego konsultujące się z twórcami oryginału.
Wielka szkoda, że legendarna seria nie zyska godnego jej następcy pewnie za kilkanaście lat to samo wielu z nas będzie myślało o Wiesiu.
Czekam na ten tytuł aby się pośmiać po premierze, spodziewam się czegoś w rodzaju Arcania tylko jajca będą większe.
Jeżeli ta gra w ogóle wyjdzie to będzie ona wyglądała tak, że nie będę umieli zrobić na nowym silniku wielu pomniejszych elementów jak telekineza dzięki której można przenosić przedmioty albo świątynia śniącego będzie wykastrowana z takich elementów jak pułapki czy też strzelenie w przełącznik na ścianie aby jakieś drzwi się otworzyły. Wiele zadań zostanie też zmienionych bo ich mechanicznie nie będą umieli zrobić obstawiam, że misja z kamieniami ogniskującymi albo Ulu-Mulu będzie wyglądać inaczej.
Biorąc pod uwagę to ze Gothic w tym kraju to religia, nie wyobrażam sobie żeby THQ nie podłożyli polskich głosów. Oczywiście wiem ze sporo aktorów z oryginału już nie żyje, ale chętnie zobaczę (usłyszę) nowe głosy.
cos czuje ze sprzedaz przebije co najmniej starego gothica 1 i 2 lacznie
Po ponad 20 latach będzie to sporo osiągniecie.
nie wiem dlaczego ktos mysli ze poczatek intro jest zepsute chyba nie gral nigdy w gothica i tylko troluje tutaj
Chyba ty jeżeli masz na myśli intro z demka które poszło do kosza.
Nowy screen z Nowego Obozu.
---->
Nie potrafili zrobić remake'u na miarę 2025r. to wmawiają, że taki drewniany paździerz to puszczenie oczka dla fanów oryginału.
Jestem fanem Gothic i w pierwszą część grałem w okolicach 2007 roku.Potem Gothic 2 Noc Kruka .Od Gothic 3 się odbiłem nie podobał mi się zbytnio.To była "czysta" wersja.Grywam w to do dzisiaj i jeszcze mi się nie znudził.Jako fan mam obawy czy remake będzie choćby na akceptowalnym poziomie.Demo nie oddaje w pełni klimatu jakim ociekała seria.Bezimienny po liftingu nie wygląda jak ten bezi.Animacje postaci też mi się nie podobają.Brakuje tu ciężkiego klimatu,kolonia wygląda jak słodka wyspa pełna owoców.Ciekawe czy będą wredne odzywki i poczucie że nie jesteśmy bohaterem lecz nikim ważnym kto musi się odnaleźć w koloni karnej pełnej zbirów i bandytów.Wolałbym kontynuację opowieści z zachowaniem klimatu i bez głupich ułatwiaczy dla amerykańskich niedzielnych graczy.
Ograłem po raz drugi Gothic remake demo. Wszedłem w każde możliwe miejsce, by odkryć wszystko co zaoferowali twórcy.
Powiem krótko. To raczej nie jest projekt dla fanów Gothica 1 i 2, bo tacy zawsze bardziej będą woleli zagrać w te gry na porządnych modach niż w to coś, a bardziej dla ludzi, którzy lubią Gothic 3, Arcania czy nowe casualowe gry w tym stylu.
Zalety:
-Ma lepszą grafikę niż Gothic 1 na modach, ale oby taki wygląd jak w demie w finalnej wersji miały ustawienia Very Low, bo na 2021 to wygląd przeciętny. Woda czy cienie w Gothic 1 z dx11 wyglądają na bardziej dopracowane niż w tym demie z gry, która wyjdzie 20 lat po niej.
-Ma lepsze animacje niż w Gothic 1 i 2.
-System walki ma potencjał jak popracują nad tym i doszlifują
Wady:
-Projekt świata
-Eksploracja.
-Zasięgi widzenia na nędznym poziomie. G1 i G2 mają o wiele większe, a po dograniu Dx11 mają do końca ekranu wyraźny ostry obraz
-Soundtrack i muzyka
-Brak dubbingu PL (z tego co wiadomo na 99% nie będzie)
-Brak klimatu, monotonia
-Nie czuć żyjącego świata
-Brak humoru i starego charakteru Bezia, który sypał ironicznymi docinkami
-Rozwiązania jak z Arcania
W tym demie nie ma więc znanych zalet Gothic 1. Niczym to nie wyróżnia się na tle gier ostatnich 10 lat, a to jest ogromna siła dwóch pierwszych Gothiców, że potrafiły się czymś wyróżnić
Czy ta gra ma jakiś potencjał ? Sądzę, że będzie to kolejna nowa gra w stylu przejść i zapomnieć. Dla młodszego pokolenia, którzy łykają gówna i mają malutkie wymagania. Gry nie muszą dla nich niczym się wyróżniać tylko być klepane jako taśmowo półprodukty.
Prędzej liczę, że pokażą coś specjalnego TES VI i KCD 2.
Sądzę, że to demo to bardzo dobry przykład jak nie tworzy się remaków.
Jak tworzyć dobrze remake pokazał Capcom przy Resident evil 2002 Gamecube, a później także dość solidne przy Resident evil 2 remake 2019.
Jestem pewien, że CD Project zrobiło remake Gothic 1 o 10 razy lepiej niż tu studio z Barcelony. Zwłaszcza, że przy znacznie mniejszej niż Wiedźmin 3 doszlifowaliby jakościowo taką grę perfekcyjnie mając takie doświadczenie przy rpg w mrocznych klimatach fantasy.
Od gatunku rpg wymagam i nie lubię kaszany.
Mój TOP 10 rpg:
Fallout 2 1998, Star Wars: Knights of the Old Republic 2003, Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2004,
Baldur's Gate II 2000 + Tron Baala, Planescape Torment 1999, Neverwinter Nights 2 2006 + Maska zdrajcy,
System Shock 2 1999, Deus Ex 2000, Morrowind 2002 + dodatki + mody,
Gothic 2 Noc kruka 2003 + mod Returning 2.0+dx11
Moje najlepsze action rpg TPP/FPP fantasy, gdzie gramy jedną postacią:
Gothic 2 Noc kruka 2003 + mod Returning 2.0 + dx11+ PL, Morrowind + dodatki + mody, Wiedźmin 3 + dodatki + mody
Dalej Gothic 1 + Edycja Rozszerzona + dx11, Wiedźmin 1 i 2, Skyrim + dodatki + mody, Kingdom Come:Delievarance
Dalej Oblivion + dodatki + mody, Risen 1, Dark Messiah of Might & magic, Dark Souls 1-3, Might&Magic VI
Dalej Gothic 3+mody, Risen 2 i 3
Moje najlepsze drużynowe rpg fantasy:
Baldur's Gate II+Tron Baala, Planescape Torment, Neverwinter Nights 2 + Maska zdrajcy
Dalej Divinity:Original Sin II, Dragon Age-Origins, Pillars of Eternity 1 i 2
Dalej Baldur's Gate 1, Icewind dale 1 i 2, Drakensang-The Dark Eye, Drakensang-River of Time
Dalej Neverwinter Nights 1+dodatki, Divinity:Original Sin, Tyranny
Na szarym końcu Dragon Age II i Dragon Age - Inkwizycja
Nowe wieści, podobne same dobre wieści
@everyone https://twitter.com/ElMegalomator/status/1284538586554130432
ważne notki:
- wszystko zostanie zmienione i będzie bliższe oryginałowi (na skali od 1 do 10 ten cały Teaser dostałby 1,35)
- chcą sprawić by elementy otoczenie, dotąd bezużyteczne, stały się przydatne - ławki, stoły z narzędziami etc.
- bardziej taktyczna walka przedstawiona w Teaserze utraciła ducha Gothica i nie działa za dobrze przeciwko zwierzętom
- tworzą kilka prototypów dla systemu walki, będzie bardziej taktyczny niż nastawiony na akcję, będzie animacja jedzenia i picia
- mają listę rzeczy które mają sprawić, że będzie jak za starych czasów oryginału
- nie będzie więcej Bezimienny mruczał pod nosem, nie będzie zdradzał informacji o których nie powinien mieć pojęcia ani on ani gracz, który nim kieruje. Było to powodem nieporozumień
- podobno nie chcą ponowanie nagrywać linii dialogowych bo fani mogliby być niezbyt zachwyceni
- obecnie nad grą pracuje 25-30 osób
- chcą ponowić kontakt z graczami jeszcze w 2020 roku i utrzymać go do czasu wydania gry i niedługo potem
For the German part of the community
- https://www.gamestar.de/artikel/podcast-gothic-remake,3359967.html
- https://open.spotify.com/episode/48IpbMQxP4orWP4kulJAOj?si=Wd-PtU2tRH6tSGtvq4dkNA&context=spotify:show:0FmnleLSiA986Mp6qy2HYQ
Pociesza mnie informacja o przerobieniu modelu walki.
Może będzie szansa na dostanie czegoś zbliżonego do Severance - Blade of Darkness, którego system walki zjadał ten z Gothiców na śniadanie bez popitki...
Demo tragiczne,ale mam nadzieję że się odkują i wszystkich zaskoczą.
patrząc na remake gothic doszedłem do kilku może i oczywistych wniosków:
- główny bohater - w oryginale mrukliwy i raczej inteligentny i charyzmatyczny typ, w remaku debil bez charyzmy niepotrafiący myśleć po cichu i gadający do siebie jak upośledzony.
- klimat może to oczywistość lecz zupełnie inny od oryginału, nieprzyjazny świat na każdym kroku dający do zrozumienia że główny bohater jest w nim intruzem stał się kolorową krainą a momęty mające pokazać bochaterowi jego pozycje w świecie zostały zastąpione epickimi scenami - brak "Witamy w Kolonii'
+ dość przyjemny system walki mający spory potencjał
- lecz sprawdzający się tylko w walce z innymi postaciami ludzkimi
+ nowe postacie i zadania to coś co według mnie jest zawsze mile widziane
- Diego - jeśli charakter i wizerunek innych istotnych postaci zostanie przerobiony w podobny sposub to będzie jakiś koszmar
- potwory - leniwe, niemrawe, PRZEWIDYWALNE przez co walka z nimi nie jest satysfakcjonującym wyzwaniem a jedynie jest upierdliwa
+/- otwarte podejście do "materiału źródłowego" - sprawia to że gra choć inna ma szanse być ciekawa
- niezastąpiony polski dubbing oryginału tutaj kompletny brak polskiej mowy
Okazuje się że większość negatywnych cech remaku które zauważyłem wynika z tego że jestem fanem oryginału w związku z czym mój odbiór tej gry jest podobny jak w przypadku Arcanji i choć sama gra ma potencjał to nie jako gothic a jako nowy tytuł niezwiązany z serią - by ta gra nie została odebrana jako chamska pruba wydojenia fanów serjii poprostu musi odciąć się od niej - wywalić wszystkie postacie i świat a następnie stworzyć własny, w takiej sytuacji chętnie bym w taką grę pograł. W obecnym stanie gra ma szanse zdobyć popularność tylko wśród nowej widowni niemającej wcześniej styczności z serią a jeśli chodzi o wiernych fanów serjii coś takiego jedyne co u nich wywoła to wkurwienie. Choć hętnie pograłbym w dobry remake Gothica to nigdy nim nie będzie a nawed Pirania z Risenem i Elexem już dawno rozminęła się z tym co tak pokochałem w gothicu. niestety na ten moment jedyną nadzieje na godnego spadkobierce serjii widze w projektach moderskich do oryginałów (takich jak Dzieje Khorinis i Kroniki Myrtany) a nie w dużych grach tworzonych przez większe studia.
Czekałem i bardzo liczyłem na pokazanie nowych informacji o Gothic Remake na konferencji THQ Nordic z okazji 10tych urodzin. Zawiodłem się, ale z drugiej strony trochę sobie myślałem o całej serii i czego bym oczekiwał, nie tylko od pierwszej części ale i drugim i trzecim remaku.
Rozpiszę się trochę o każdej po kolei. Postaram się chociaż ogólnie napisać o kilku kwestiach. Nie będę ukrywał, że jestem fanem serii Gothic. Jednak mimo, że "demo" mi nie przypadło do gustu, to czekam i kibicuje. Jak ktoś tu wejdzie i przeczyta całość to chętnie podyskutuję z innymi co myślą o tym wszystkim.
GOTHIC REMAKE
Grafika: Nie oczekuję super grafiki z najnowszymi bajerami jak ray tracing. Chciałbym po prostu dobrą, ładną grafikę. Mroczną, z ciemnymi, szarymi, wyblakłymi odcieniami kolorów, nie taką jak nam pokazali gdzie wszystko świeciło się jak psu jajca. Za to najnowsze screeny, pokazują już potencjał. Generalnie grafika, bez tego całego świecenia się jest ok. Nie podoba mi się np. podświetlanie przedmiotów czy twarz beziego.
Lokacje: Jestem za powiększeniem znanych nam lokacji, przebudową a nawet dodaniem nowych. Większy plac wymian, z budynkami, i windami i tak dalej? SUPER. Wszędzie ruiny, kolumny i tak dalej, jakbyśmy byli na greckiej wyspie, NIE. Samo to wielkie "coś" z Beliarem, nie podobało mi się. Nie mam nic przeciwko powiększeniu terenów jak lasy w drodze do obozu bagiennego. Przerobienie ruin gdzie jest kamień ogniskujący. Większy stary obóz. Zagospodarowanie znanych lokacji, które były ale mało znaczące, dodać im jakieś notki/księgi czy jakieś zadania związanego z nimi. Dodanie nowych lokacji, nie mam nic przeciwko zwiększeniu kolonii karnej, ale nie robić z tego wielkiego sandboxa. Powiększenie znanych lokacji jest na plus. Taki plac wymian, powinien pokazywać rozmach handlu z królem i wymianą towarów za rude. Wielka brama na początku itd.
Fabuła: Chciałbym żeby trzymali się jak najbardziej oryginałowi, bo moim zdaniem to kawał dobrej fabuły. (Początek z dema, z wybuchami, zębaczami i tym gadaniem beziego, zmieńcie to na klasyczny początek, bo ten to tragedia) Nie mam nic przeciwko na rozpisaniu na nowo zadań, powiększeniem ich czy rozbudowie. Dodaniem nowych bohaterów i stworzeniem nowych zadań. Chciałbym klasyczne jedno zakończenie, co nie znaczy że nie chcę wyborów i konsekwencji. Główne zakończenie jedno, jednak wiele mniejszych zależących od naszych czynów. Kogoś zabijamy to w drugiej części się nie pojawia, kogoś oszczędzimy to później coś tam, coś zrobimy tak to będzie później tak a nie tak itd. Jestem jak najbardziej otwarty na zmiany, jednak nie przebudowa całej fabuły i zrobieniem po prostu nowej gry ale o nazwie Gothic Remake.
Walka i inne: Animacje były moim zdaniem ok. Jestem za dodaniem tarcz i hełmów. Minimapa do wyrzucenia (Ewentualnie jak zakupimy mape to pokazywać mniej więcej obszar zadania, ale bez pytajników itd). Znajdzki w postaci notatek i ksiąg, jestem za, ale nie inne. Konsekwencje wyborów tak, ale jedno zakończenie główne. System walki miał potencjał. Walka z człowiekiem była interesująca, za to z potworami, i to większą ilością już nie. Ktoś wyżej wspomniał o koniach, moim zdaniem NIE, ewentualnie zrobić stajnie w obozie starym i przy kopalni, że niby one transportują wozy z rudą do placu wymian itp. Relacje z naszymi bliskimi znajomymi, rozpisać to jeszcze lepiej, żebyśmy poczuli że stają się oni naszymi przyjaciółmi. Zrobić znów "żyjący" świat (pozór jego) i wiele interaktywnych rzeczy.
Mody: Chciałbym żeby twórcy stworzyli narzędzia dla moderów, żeby tak jak oryginał, tak do remaku były tworzone świetne fabularne mody, czy nawet stworzenie multi.
Pewnie o wielu rzeczach zapomniałem, ale ogólnie opisałem jak to by wyglądało z mojej perspektywy dobrze. Teaser gry mi nie przypadł do gustu, ale widzę szanse na zrobienie czegoś choć dobrze.
GOTHIC 2 / G2: NOC KRUKA.
Wszystko to samo jak w remaku pierwszej części. Trzymanie się fabuły z oryginału, oczywiście z przerobieniem, rozbudową i dodaniem nowych elementów. (Nowe misje i nowi bohaterowie). Powiększenie Khorinis i okolicznych terenów. Dodaniem nowych lokacji i rozbudowa starych. Końcówka gry, zbieranie drużyny, tych których nie zabierzmy nie wystąpią w G3, tak jak to było, nie braliśmy postaci X a ona i tak pojawia się w G3 i tak jakbyśmy ją zabrali. (Chyba, że jakoś to fabularnie wytłumaczyć, bo chyba na tratwach nie przypłynęli.) Dalej stworzyć dobre relacje z naszymi towarzyszami i może dodanie nowych postaci żeńskich? Ja byłbym na tak. I dochodzimy do...
GOTHIC 3 REMAKE
Zacznę od budowy świata, bo z jednej strony to był wielki, piękny stworzony świat, jednak nie do końca dobrze przemyślany. !!! Przede wszystkim na początek chciałbym aby wzięli pod uwagę wszystkie informacje, które zdobyliśmy grając w poprzednie części. Co mam na myśli? Dwa szybkie przykłady: Wielka bitwa na bagnach Varantu, między Varantem a Myrtaną. Gdzie te tereny? Pochodzenie Miltena, czyli Sendar, gdzie to jest? O co mi chodzi? O to, aby uwzględnili podane nam prędzej dane w projekcie świata. Od razu dodam, że chodzi mi też na przykład o stolice, gdzie jakiś port dla statków?
Fabuła, najważniejszy element. Jak lubię G3, to jednak chciałbym aby mocno ją przebudowali. Wojna z orkami? Ok super pomysł, praktycznie przegrana wojna, trzeba się odnaleźć w tym dziwnym nowym środowisku. Zabrali nam nagle statek piraci? Strasznie naciągane. Tyle nas było na statku i nagle do Ardei wchodzi nas kilku, a reszta "Ok, to elo, spadam do Nordmaru a ja lecę na Varant, dzięki za podwózkę." Powinni zrobić coś w stylu rozbicia obozu nie daleko Ardei, jedna grupa idzie druga zostaje. Na miejscu lub po drodze spotkać wisielców (jak w W3), na pół spaloną osadę z orkami i niewolnikami. Zanim zacznę o głównym wątku to jeszcze wspomnę o tworzeniu świata. Wielka wojna z orkami, gdzie jakieś ślady walki? Chciałbym żeby zrobili jak w Wiedźminie w pierwszej lokacji, pole po bitwie, ciała paladynów, orków i tak dalej. Pokazać, że ta wojna miała miejsce, była długa i krwawa. W osadach zrobić zagrody z świniami, a w korycie zwłoki jakiegoś na pół zjedzonego paladyna. Droga z wisielcami, jakiś masowy grób. Orków podzielić na tych co nie gadają po ludzku i tych bardziej inteligentnych, co gadają łamaną mową. Główny wątek misje "ZNAJDZ XARDASA" i "CO DALEJ?" Misja odnalezienia starca i misja w której musimy podjąć decyzje co dalej. Przystać na okupację orkową, stanąć na czele rebelii czy może przejść bokiem i się nie angażować? Nie podoba mi się odbijanie w pojedynkę każdego miasta. Zrobić ciekawe misję, które skończy się bitwą na jakimś polu (Coś jak w Assasynach, bitwy), gdzie będą ludzi z orkami walczyć. Nie podobało mi się w oryginale rozmowy z bogami i zależnie po której stronie to "Zabij wszystkich". Moim zdaniem ciekawszym pomysłem było by stworzenie jednego głównego zakończenia i wiele zakończeń (Tak jak jest teraz w G3) dotyczących sytuacji politycznej na kontynencie i zakończeń dotyczących ważniejszych osobach. Pomysł z artefaktami, których szukają orkowie, może być ciekawy. Tłumaczę jak ja to widzę, zakończenie G3 i wstęp do G4:
Xardas opowiada nam że nieznane krainy, które wszyscy uważają za niekończące się pasmo gór to tak naprawdę potężna iluzja, stworzona z magii, której nikt nie zna. Dzięki pradawnym artefaktom, można zdjąć tą iluzje, i ruszyć ku nieznanym krainą, w góry, które coś w sobie ukrywają. Zdobywamy te artefakty, z wykopalisk orkowych ale i od przywódców (ciekawe misję nie kończenie: zabij wszystkich). Wraz z Xardasem niszczycie iluzję i ruszacie wgłęb nieznanych krain. (Może to być epilog G3 albo wstęp fabularny G4). Podróż trwa wiele, wiele dni, w końcu docieracie do wielkiego pradawnego miasta, ruin identycznych jak w G2:NK. Znajdują się tam teleporty, jedne zniszczone, inne uśpione. Xardas otwiera największy i przechodzicie przez niego. Docieracie do wnętrza świątyni, wychodzicie i waszym oczom objawia się wielkie tereny, na końcu których widać morze. Drugi koniec kontynentu. Reszta w opisie G4.
Jedno zakończenie z wieloma pobocznymi czyli kto wygrał wojnę, kto żyje kto zginął itd tylko nie takie Milten osiedlił się tam i do końca swych dni tam żył. Po prostu się tam osiedlił, aby móc wykorzystać ich w kolejnych częściach.
Inne sprawy, w G3 można by dodać wierzchowce. Gothic 3 jest fajny, ale liczyłbym na wielką przebudowę.
GOTHIC 4
Znajdujemy się w obcej krainie. Okazuję się, że to ta pradawna cywilizacja. (Może to byłby dobry moment dodać Elfy? Według mnie to dobry i nie dobry pomysł.) Miasta wyglądające jak ruiny w G2NK, ludzie pałający się dziwną nieznaną magią i wyglądający jak tubylcy, dzidy itp (Kolor skóry mieszany, bo to nie ważne). Tereny? Bagna i dżungle, klimat tropikalny. Okazało się ze zdjęcie iluzji uwolniło pradawne zło, które niegdyś doprowadziło do zniszczenia większości tej cywilizacji. Lata temu najwięksi magowie stworzyli tą iluzje i zatrzymali nadciągający koniec. Jednak mimo, że armia ciemności została powstrzymana, zostawiła za sobą nieznane choróbsko, które powoli wykańczało pradawną cywilizacje. Teraz na nowo powróciło zagrożenie ze strony armii jak i nieznanej choroby. Teren podzielić na dżungle tropikalną przechodzącą w spalone ziemie, lawa, zaschnięta, pustynia, spalone wszystkie tereny, które były zniszczone przez armie ciemności.(Nie koniecznie orkowie, może wmyślać jakieś inne stwory) Na końcu walka z jakimś wysłannikiem Beliara, którego nie da się zabić bez czegoś tam, ale zabijając go samemu się ginie. Na końcu go zabijamy, scena w której nagle upadamy na kolana, patrzymy na ręce i zastygamy (zamieniamy się w posąg). Bezimienny ratuje świat, tym razem cały. Koniec historii. Filmik jakiś po napisach jak ludzie z "starego kontynentu" przeszli przez portal i budują swoje miasta obok pradawnej cywilizacji, w zgodzie, wymieniając się technologią itd. Można dodać że ludzie zbudowali wielki mur, oddzielając zniszczone ziemie i posąg bezimiennego od reszty krainy. Wiele lat później. Zrobić filmik jak leci kamera przenika przez ten mur, wchodzi do świątyni gdzie jest posag, przejście na twarz bezimiennego i nagle pęka i wylatuje jakieś światło i koniec. Mają motyw na G5 ale i fajne mroczne zakończenie.
KONIEC
Tak bym to widział mnie więcej, starałem się chociaż trochę składnie i ładnie to napisać, za błędy przepraszam. Jak ktoś to całe przeczyta to szacun! :D
Zapraszam do dyskusji, co o tym myślicie.
Kiedy zarządcy tej strony w końcu zmienią Jej interfejs? Zarządzanie obserwowanymi grami, brak wielu opcji sortowania, rozmieszczenie elementów - przez to też intuicyjność, brak możliwości zgłaszania sugestii przez użytkowników, wrażenie chaotyczności są totalnie do kitu. Temu portalowi przydałby się powiew świeżości, chociaż drobny. Nie była modernizowana od dawien dawna. Nie wiedziałem gdzie to napisać więc walne tu.
Gothic Remake demo, no nie ma nic wspólnego z oryginalną grą.
Gothic na swój czas był gra dość nowatorską z masą pomysłów,dobra grafika etc
Jak już robić remake to na lepszym silniku gry ,z dobrą fizyka i otwartym światem bo to co w demie pokazali wali kiczem
Może i Gothic kojarzy się z drewnem ale w dniu premiery raczej tak się nie kojarzył heh..
Gothic 4 Arcania był takim gniotem że twórcy usunęli z nazwy Gothic i została nazwa arcania.
Wolałbym Gothica nowego niż remake
Fani już robią ciekawsze rzeczy niż obecne studio , kroniki mertany i inne , polecam
Gothic musi mieć odczuwalny klimat,w domku tego nie było
The idea 3 years ago was a complete re-interpretation of the original game. That idea was dropped after the feedback came in, and the team started from scratch with the new approach: A pretty accurate remake where most changes are additive.
No czyli feedback się przydał, wyrzucili wszystko i zaczęli od nowa :) Niech Innos ma ich w opiece.
Ciekawe czy u Gomeza będą te niewolnice które pucują podłogę, to nie pasuje do dzisiejszych standardów.
REMAKE: Spotkasz Diego i pierwszy raz go nie poznasz.
jesli gra bedzie wygladala jak na zdjeciach to ja pierdziele, kosmos
Gralem w gothica 1 chyba z 9 razy na przestrzeni od daty premiery do dzis --- powiem tak juz podoba mi sie ten klimat chryste grafika jest zajebista kolorostyka odpowiednia do tego ze jest bariera ktora zmienia kolory slonca , naprawde wyglada swietnie cos czuje ze sprzedaz przebije co najmniej starego gothica 1 i 2 lacznie ... nie wiem dlaczego ktos mysli ze poczatek intro jest zepsute chyba nie gral nigdy w gothica i tylko troluje tutaj
Na tegorocznych targach Gamescom redakcje z całego świata miały okazję zapoznać się z Gothic Remake. Jeden z rosyjskich portali udostępnił za szybko poniższy screen. Większą liczbę obrazów wraz z opisem wrażeń możemy oczekiwać w niedalekiej przyszłości.
Via: Gothic Up
A mi się nie podoba ta grafika :/
Zbyt wyblakło jest na tych na screenach i trailerze, gothic 1 miał stonowane tekstury i to one tworzyły klimat, oświetlenie w gothicu 1 było normalne, w tym remaku jest strasznie dziwne
Ale lipa. Powinni sami iść do kolonii karnej za nazwanie tego remake'iem Gothica. To nie ma nic wspólnego z oryginałem. Zupełnie inna mapa, inna fabuła. Postaci mają zupełnie inne charaktery. Porażka. A tak na to czekałem...
Na stronie Embracer Group pojawił się dość obszerny raport i jest tam wzmianka o planach na ten rok fiskalny. Apart from Kingdom Come: Deliverance II, important new releases in FY 2024/25 include
Killing Floor 3, Disney Epic Mickey: Rebrushed, Hyperlight Breaker, Gothic Remake, Titan
Quest 2 alongside at least three other important, unannounced releases. In total, more than 70
game projects are currently expected to be released during the financial year.
Czyli według planów wydawcy, powinniśmy zagrać najpóźniej w marcu 2025.
Cor Calom w remaku będzie wygladał tak ------->
A ogólnie to polecam ten materiał. Zwiastun Gothic Remake - Oryginał vs. Remake
https://www.youtube.com/watch?v=lzRmU3jBAW8
Pograłem sobie w godzinkę w to demko i tak na szybko, walka toporna, jak w grach Piranii, jedni to polubią, inni znienawidzą. Łuk przegięty, spokojnie dwoma strzałami ukatrupisz ścierwojada.
Gierka bardzo ładna, szczególnie twarze, widać, że się napracowali, ale optymalizacja średnia, mój lapek się mocno grzał na detalach Gothic.
No i mocno zmienli charaktery postaci, oryginalny Gothic nie był tak wulgarny, jak to demo, czułem się momentami, jakbym grał w ten mod Mroczne Tajemnice.
gra jeszcze nie wyszla , ale ocena juz jest ... w tych czasach kazdy dobrze wie , ze lepiej sie wstrzymac z przedwczesna ocena gry
Myślę i czuje dokładnie to samo -> https://youtu.be/H04wl-yvz44
Pewnie dlatego, że mój filmik:)
Ale tak czy siak, po zagraniu mam więcej obaw niż nadziei.
Posiadam przekonanie bliskie pewności, że to co dzieje się z Kirgo w tym demo, jest niczym foreshadowing zdradzający nam jakość finalnego produktu.
Remaki zazwyczaj nie wychodzą tak jak powinny ale nie będę przedwcześnie wróżył. Mam szczerą nadzieję że to wypali i będę się świetnie bawił bo 1 jak i 2 były dla mnie bardzo dobre aczkolwiek bardziej leżała mi druga część.
Biorąc za przykład remake'i filmów to mam nadzieję że i tego nie zdewastują tak jak filmów gdy remake'ują klasyki.
Czy nie zauważyliście że słowo rookie czy też spolszczone świeżak pada tak często że po 30 min grania boli od tego głowa ?
Podoba mi się to, że twórcy chcą prowadzić dialog z fanami Gothica. Bawiłem się w tym "prototypie" bardzo dobrze. Myślę, że Gothic potrzebuje takiego powiewu świeżości.
Ludzie narzekają jakby to była już pełna wersja gry. Dajcie temu projektowi czas, a twórcom porządny feedback zamiast hejtować wszystko jak leci. Wcale się nie dziwię Bjornowi, że bał się tknąć Gothica.
W 1 grałem tuż po premierze i potem z jeszcze raz i to dawno dawno temu bylo,można wiele zarzucić demu ale na pewno czuć klimat gier pirani.Jesli chodzi o budowe świata to bardziej mi przypomina Riseny niż Gothiki.Jesli gra wyjdzie to kupie i nie będę płakał ze to nie to tylko cieszył się że mam w rękach Gothica(oby tylko nie poszli w ślad za Arkani)Na chwile obecną co mi sie nie podoba.
Świerzak
Znaczniki nad przedmiotami do zebrania.
Klawiszologia-by z kimś pogadać kliknij e kliknij spacie a na koniec q(rwa),to samo w w ekwipunku kilka klawiszy jak by tego wszystkiego nie można było myszką robić.
Sztuczne bariery by czasem nie wpaść do wody czy w ogień o pływaniu nie wspomne.Nie mogłem w amfiteatrze wskoczyć na trybune 30 cm,gdzie ta możność wchodzenia gdzie sie chce???
No i rozmowy,w kazdej grze pirani były zwięzłe szybkie a tu jak by Panią Tokarczuk( mam wielki szacunek) w szkole recytowali i nie można przewinac.
Ale twórcy chcą słuchać graczy więc zapewne wiele z tego poprawią.
Trzymam kciuki i oby ta gra wyszła.
Mogli sobie już darować tą wybuchającą winde :P
Ograłem demko i szkoda, że tak szybko się skończyło. Myślałem, że po zadaniu z wieżą chociaż na chwilę wpuszczą za bramy placu wymiany a tu wyskakuje Diego i lipa, koniec gry. Moim zdaniem to cwane zagranie twórców, aby każdy fan czekał niecierpliwie na pełną wersję. Mam nadzieję, że taka się pojawi i że nie trzeba będzie czekać kilka lat. Co do optymalizacji to gra potrafi chrupnąć na I5 9400F, 16 GB ram i RTX2060, ale to na razie tylko demo i jeszcze wiele się zmieni do wydania pełnej wersji. Na pewno grafika wymaga dopracowania a już na pewno modele postaci. Walka trochę drętwa i odnosiłem wrażenie, że często wykonując atak coś się działo nie dobrego z trybem obrażeń. No i raz gra się zbugowała i nie działało wejście do ekwipunku. Nie mogłem też rzucić przynęty na zwierzynę, więc nie wiem czy ta opcja działa czy nie - mi nie udało się tego zrobić. I to tyle z błędów i niedociągnięć. Muzyka taka sobie. Nie mniej jednak czekam na pełne wydanie bo myślę, że warto.
Fajnie, że coś w kwestii Gothica w ogóle ruszyło. Mam nadzieję, że uda im się oddać ponury klimat pierwowzoru, oraz przywrócą do gry zawartość z której Pirania ostatecznie musiała zrezygnować (ah te puste tereny). To zdecydowanie by mnie kupiło.
Choć tak naprawdę to czekam na nową część przygód Bezimiennego, która moim zadaniem powinna się dziać po wydarzeniach ze Zmierzchu Bogów (który jest fajnym pomostem między G3 a ewentualną kolejną częścią), a myślą przewodnią powinien być Powrót Śniącego, co ostatecznie zmazałoby Arcanie z planszy. Robotę na pewno zrobiłaby też akcja w połowie gry w stylu: Zebranie ekipy i powrót do zatopionego Jarkendaru pod magiczną osłoną generowaną przez Miltena w celu odnalezienia Szponu Beliara, którego pozbył się Saturas. Gdzie w międzyczasie jeden z naszych towarzyszy został by wyciągnięty przez bestie poza ww. osłonę, w efekcie czego po zakończeniu wyprawy walczyłby o życie.
Taki pomysł mój, pozdrawiam. :p
Normalnie chciałbym zapytać, czy mogę Cię dotknąć ale koronawirus więc liczę że zrozumiesz.
Fajnie by było jakby zachowali humor z oryginału. Połączenie mrocznego świata fantasy z genialnym humorem to było coś niesamowitego! Do tej pory nie powstało nic podobnego. No i oczywiście polski dubbing i odpowiednia, gothicowa muzyka muszą być!
Szkoda że nie będzie na xbox one tylko na nowej generacji konsol to bym pograł sobie
Co tu za jakieś dziwne pokrzywdzone dzieci się tu wypowiadają.
Gothic był grą kultową jak na swoje czasy i tego nie można mu odbierać. Teraz tworzy się gra z dużą ilością elementów, skomplikowaną grafiką. Nie jak kiedyś płaską teksturą trawy i wielkie zachwyty ułomnych. Idźmy za postępem i w dużej mierze gra zapowiada się nieźle. Trzeba być idiotą by nie zauważyć ogromu pracy jaką wkładają informatycy z tego studia. Dajmy więc szansę grze. Niech twórcy to skończą i nawet jeśli skopią niektóre elementy pancerza czy ścierwojada to chyba to już nie taka tragedia. Przypomnę, że ciężki pancerz strażnika z jedynki też nie budził dobrego wrażenia, był słaby. Tu na przykład zębacz i podczas walki i spoczynku wygląda naprawdę jakby żył i to powinno się podobać. W jedynce zębacze stały i się nie ruszały, a idioci się cieszą. Związku z czym apeluję o ogarnięcie się bo nie wiele potrzeba temu studiu by przebił dobrego Gothica.
Na Steamie zarówno Gothic 1, jak i Gothic 2 dostały dopiski "Classic", co może świadczyć o tym, że i druga część dostanie remake.
Na liście wszystkich, dostępnych na Steamie gier, które wydaje THQ Nordic, pojawiła się informacja, że Gothic 1 Remake ukaże się 31 marca 2023 roku.
Jak użyją tego najbardziej gównianego w dziejach świata silnika graficznego unity albo unreal engine to można sobie darować tą grę. Będzie to nie wyraziste, byle jak wyglądające, nieczytelne i rażące po oczach gówno wyglądające identycznie jak 99% innych gier, które obecnie są wydawane. Zero oryginalności i wyjątkowości. Tylko gry na autorskich silnikach tak jak pierwsze 2 Gothici są w stanie porwać gracza.
Na 90% jutro na prezentacji THQ Nordic 2022 Digital Showcase zaprezentują jakiś trailer Gothic Remake. Przez błąd na Steamie da się podejrzeć jego zajawkę. Już wrzucili na Gothic UP: [link]
edit: nie można wklejać linków więc wyszukujacie w Google: Gothic UP lub gothic.org.pl
Od wczoraj w necie pojawiają się przecieki z niemieckich sklepów z preorderami na Gothic Remake w cenie 60 euro niezależnie od platformy. Trochę drogo jak na grę AA, porównując chociażby z remake Mafii. Data premiery na ten moment nie jest sprecyzowana.
Nie grałem nigdy wcześniej w żadnego kotika więc to będzie dobra okazja, żeby zapoznać się z tą serię.
Po ostatnich wiadomościach mam lekkie obawy co do tego czy gra mnie wciągnie jakoś mocno.Bardzo dobrze że do zespolu dołączył Kai Rosenkranz oraz osoba z ekipy Kronik Myrtany bo tu można być pewnym dobrej muzyki jak i ciekawych zadań oraz ogólnej zawartości i to że wstępne demo poszło całkowicie do kosza.Ale martwi mnie że fabuła ma się nie wiele zmienić.Liczyłem że dodadzą to co miało być pierwotnie w jedynce czyli możliwośc zostania magnatem a wiec branie udzialu w ataku na nowy obóz,rozbudowany obóz bandytow wiec moze i zagranie jako bandyta czy miasto orkow gdzie tez byla by mozliwosc dolaczenia jak najemnik orkow ,teortetycznie mogly by byc 2 nowe obozy wiec i zmiany w fabule a co za tym idzie mniejsza liniowosc gry,bardziej rozbudowana bez specjalnego powiekszania mapy.Kolejne info na temat ekwipunku,zbroja ma sie skladac z kilku czesci podobno maja byc tarcze ale brak helmow,ja lubie gdy jest wiele elementow zbroi ale brak helmow a dodanie tarcz to dziwne,no i czy zbroje z kilku czesci maja dotyczyc tylko wygladu NPC by nie byli powtarzalni czy bedziemy zakladac na siebie kilka czesci a nie jedna calą zbroje. Licze ze beda jakies zawody choc by jak w NK czy modach,crafting,mozliwosc kopania rudy czy innych surowcow, przepisy kucharskie itd.jednym słowem wieksza imersja ze światem lekko trącającym o survival.Są to rzeczy dla ktorych chce mi sie wracać do zmodowanych G1 czy NK bo niby to samo ale co innego.Ostsatnio odpaliłem sobie znowu teaser i drzewko rozwoju jak na obecne czasy to bieda,mam nadzieje ze dodadza wiecej umiejetnosci np specjalizacje w konkretnej broni,n.p.-długi łuk,krotki łuk,łuk refkleksyjny itd, może retoryke oparta na inteligencji,zastraszenie za sile czy oszustwo za zwinnosc,lubie gdy rpg ma duzo mozliwosci jesli chodzi o staty i umiejetnosci wiec mogi i tu by dac.Sama zmiany grafiki niewielkie zmiany w fabule i dodanie kilku zadań może być ciekawostką a ja chciał bym zagrać w nowego-starego G1 z masą nowości zmiana w fabule tak by pozostal głowny cel czyli zabic śniącego i znisczyc bariere ale drogi do tego celu były rózne a nie liniowe.W każdym razie i tak kupili mnie od pierwszej wiadomości że gra może powstac i zamierzam ograc juz w okolicach premiery.Oby też gra była przyjazna do modowania i chętni to może być pozycja na lata.A jesli odniesie sukces wśród fanów to może będzię remake G2 i G3.Trzymam kciuki.
Pojawiły się arty jak będzie wyglądać zbroja strażników w gothic remake
https://m.youtube.com/watch?v=VQVD5v0Igyo&list=LL&index=1
Dla mnie wygląda to zajebiście
Jest trochę rzeczy do doszlifowania, ale ogólne wrażenia po demie są dobre. Trochę zbyt jaskrawo jak na Gothica, ale chętnie ogram na premierę.
Mam nadzieję, że znacznie powiększą świat i muzyke dadzą klimatyczną tak jak Gothic 1. No i surowy klimat żeby nie było za kolorowo.
Dzisiejsze silnik do produkcji gier są tak beznadziejne, że w przypadku tego Gothica czysto technicznie nie będą umieli wykonać elementów które były w oryginalne i mam tutaj na myśli takie pierdoły jak telekineza, zmniejszenie trolla i ciekawe jak będzie wyglądać akrobatyka nie widzę tego na padzie.
KIEDY to ma premiere?
Nic z tego nie będzie... ta gra może i będzie mieć piękną grafikęi animacje ale w Gothicu nie to było najważniejsze, lecz klimat i fabuła i rozwoj postaci, a to wszystko już było... jak chcecie sobie odświeżyć gothica to tylko Kroniki Myrtany które są za darmo, bo cena 250 pln za remestera to komuś się sufit na łep spier...
Coś wiadomo więcej na temat postępów? Ciekawe czy faktycznie wyrobią się na 2023.
Gra na pewno nie wyjdzie w tym roku więc zróbmy inaczej i co wyjdzie pierwsze nowa gra Piranha Bytes czy ten Gothic Remake?
Nie lepiej byłoby to 2023 zmienić na to co jest przy Max Payne Remake skoro i tak wciąż nie ma (przybliżonej) daty premiery? Powiedziałbym, że 2023 jest mocno mylące dla niektórych ludzi, którzy nie wiedzą, że to tylko placeholder (który też występuje w wielu sklepach internetowych). A na Steamie na przykład nie ma żadnej daty.
Taka tam luźna sugestia.
Po wersji demonstracyjnej, którą właśnie ukończyłem, mogę rzec, iż niestety nieco odbiega od klimatu prawdziwej serii Gothic. Mam ogromną nadzieję, iż nie będzie to gra nastawiona na liniówkę, a świat otwarty i eksplorowanie go, odkrywanie miejsc, szukanie rzeczy... Tutaj niestety jest to nieco za bardzo ograniczone, mamy o wiele mniej luzu, niż w pierwowzorze. System walki jest ciekawy, choć wymagający - jednakże podoba mi się. Zobaczymy co to będzie później, choć dużo już czasu minęło i gra jakby stoi w miejscu.
Nie ma tego klimatu kolorów przede wszystkim jak to wyglądało , widząc tą grę ponownie wpadam w depresję całkiem inaczej odwzorowanie kolorów przestrzeni
Na pierwszy rzut oka z ryja wydaje się słaby ten nowy Diego taki bez charyzmy.
Nie wierzę, że uda im się zrobić dobrą grę pod względem mechaniki bo jest to arcytrudne zadanie do wykonania tak aby zachować ducha oryginalnego Gothica w połączeniu z nowoczesnością ale może przynajmniej miło będzie podróżować i podziwiać Górniczą Dolinę w nowej oprawie graficznej.
Apeluję, abyśmy dali tej grze szansę na spokojne ukończenie i dopiero po jej wydaniu i porządnym ograniu wysuniemy wnioski i ją ocenimy. Większość z nas przez pryzmat nostalgii ocenia Gothic Remake, a umówmy się, że screeny czy nawet krótkie filmiki prezentowane przez twórców nie oddają całościowo tego, co finalnie gra nam zaoferuje. Ja także należę do pokolenia graczy, których Gothic 1 z 2001 roku wciągnął i wessał chyba na zawsze, tak że ogrywam ten tytuł od czasu do czasu i nie nudzi mi się. Uwielbiam ten klimat "jedynki", tę swobodę, nawet graficzne "drewno" jakby pasuje do całości, tworzy swoistą niepowtarzalną atmosferę, do której nawet rewelacyjna i o wiele większa część druga nie zbliżyła się. Jestem przekonany, że Gothic Remake będzie gorzej odbierany niż oryginał, głównie przez nostalgię, jednakże dostaniemy solidny produkt, przy którym będziemy się dobrze bawić. I to pomimo, że nie przebije klimatu Górniczej Doliny z "jedynki".
Nie mogę się już doczekać tej gry i oczywiście będę grał na ps 5 edycja Spiderman 2 nie mogę się doczekać aż zobaczę Wrzoda daję tej grze od razu 10/10 coś czuję że będzie to najlepsza gra 2024 roku jeszcze tylko poczekam na premierę volverine i Assassin's Creed Red ależ to też będą dobre gry hehehe pozdrawiam.
Nigdy nie grałem w gothic 1 i 2 , więc straciłem, lecz 3 przeszedłem. Na nintendo mam zamiar zagrać,Pozdrawiam
Hmm.Na zdjęciach wyglada to wszystko jakoś sterylnie i plastikowo.Nie widac tutaj za bardzo tego klimatu orginału.Ale poczekamy i zobaczymy co z tego wyjdzie.Własnie ogrywam sobie po długiej przerwie jedynke i oprócz dosc uciązliwego sterowania,gra sie nadal kapitalnie.
Są jakieś podobne gierki do Gothica czy Risena? Bardzo mi się podobały praktycznie wszystkie części, a miałem dosyć długą przerwę w graniu offline i chętnie bym coś nadrobił, jeżeli oczywiście jest co. Elder Scrolls'y znam. Walka musi być real time tak jak w Gothicu, a nie turówki jak np. w Dragons Age. Klimat najlepiej fantasy, ale może być inny, byle nie kosmiczny.
Nowy demon, ognisty jaszczur oraz wąż błotny. Przy czym, jest to jedynie unikatowy demon Xardasa, bo reszta demonów będzie wyglądać inaczej.
Gomez
spoiler start
Cholera o co chodzi z tymi obrazkami :D
Nie chciały się załadować :((
spoiler stop
Kiedy to kurwa wyjdzie bo w to demo beznadziejne juz chyba z 5 lat temu gralem, mam w ogole nadzieje ze bylo wyjebane i wszystko od nowa robili. Pierdola sie z tym, konca nie widac...
No i nie zeby co ale jak to wyjdzie za rok czy chuj wi kiedy to mogliby juz na Unreal Engine 5 to ujebac...
Na amazonie pojawiła się kolekcjonerka do zamówienia. Za 200 eur otrzymujemy:
Edycja kolekcjonerska Gothic Remake zawiera maskę ścienną Śniącego o wymiarach 34 x 24 cm, pasek z prawdziwej skóry, wysokiej jakości skórzany notatnik, ścieżkę dźwiękową i grę Gothic
trochę biednie jak na taką cenę
Jesień w tym roku będzie piękna. Pytanie tylko czy w październiku czy w listopadzie zacznie się granie.
Ja chętnie zagram, mimo że jako dzieciak miałem w domu peceta w latach 90 to kompletnie mnie ominął ten tytuł więc nie będzie żadnego sentymentu "to nie to samo".
miałem przyjemność grać 10 minut , Jejjju to przerobiony elex 2 zdziwicie się ludzie wszyscy
Gry Gothic zawsze były kultowe zwłaszcza na terenie Europy. Największym ich problemem była słaba grafika. Fajnie gdyby teraz stworzyli grę coś w stylu benchmark jak Crisis. Ponieważ długo by się starzała jak Wiedźmin 3, moderzy gier by potem robili robotę z ładnymi graficznie dodatkami. Z tego co piszecie przenieśli grę z UE4 na UE5, a ten najnowszy UE5.3 ma obsługiwać rozdzielczość i matryce graficzne w 16K lub nawet z tego co słyszałem do 24K. W silniku gier RAGE było chyba do tej pory 12K.
[link]
Ciekawi mnie, kiedy wreszcie dadzą gameplay. Preorder niby można zamówić na stronie THQ Nordic, a filmików z gry brak.
Nic nie ma dluzszy czas sensownego o tym tytule wydaje mi sie ze bedzie to kolejny niewypal jak projekt kestrel teraz czekac tylko na informacje ze prace zostaly wstrzymane
To czy to jest syf czy nie to się okaże z czasem. I wasze zdanie nie ma najmniejszego znaczenia. Jeśli wy stwierdzicie że to syf ale będzie dobra sprzedaż to i tak twórca to uzna za sukces. Nie liczy się co myślą oddani fani tylko co myśli większość. W tym przypadku często ludzie którzy nawet nie grali w gothica. To jest marketing. Jeśli oni mają wybrać 100 fanów lub 100tys innych kupujących to fani nie mają żadnej wartości dla twórców.
Powiedzmy sobie to szczerze. Mamy nadzieję, myślę, że będziemy się dość dobrze bawić. Ale to nie trafi do młodszego pokolenia, finansowo może być źle. 20 lat to za długo, a my się łudzimy że Gothic odzyska świetność. Dlatego mam obawy, czy wyjdzie G2NK na tym silniku. Teoretycznie mają z górki. Silnik, postacie, animacje.. Mogliby to fajnie rozbudować. Rozszerzyć niesamowicie ten świat, bo UE5 jest bardzo plastyczny. Ja na pewno kupię, bo to cena dniówki w robocie. A nostalgiczny powrót do dzieciństwa za parę lat będę wspominał lepiej niż wyjazd za parę tysięcy do kurortu. Pamiętam, jak na Gothic 1 zbierałem jako dzieciak porzeczki w wakacje. Super czasy:-)
chociaż jestem fanem Gothic to mam wiele obaw o te produkcję. coś mi sie wydaje że nie bedziemy zadowoleni.
Ech marzy mi się nowy G3 ale napisany od nowa.
Mi się podoba ale nie oszukujmy się gdyż po tym co pokazali to zainteresowanie tym tytułem w skali światowej to będzie poziom Elexa i dobrze w pewnym sensie.
To będzie kozak.Jak dziś oglądałem stream z gameply to widać ze twórcy lekcje odrobili i klimat Gothica aż sie wylewa a widząc znajome miejscówki z w nowej szacie to aż dreszczyk przechodził jak to dobrze wygląda.Walka taka jak powinna być-ciosy lewo,prawo,góra,pchnięcie,blok,unik-choć wydaję się ze na potrzebę tego dema walkę zrobili za łatwą.Menu ekw.postaci i zadań minimalistyczne jak w orginale ale ładnie zrobione.Nie widzaiałem drzewka rozwoju/umiejętności ale chyba po prostu twórcy go nie dali by nie zdradzac do konca czego będzie się można nauczyć.Było też plywanie/nurkowanie,ale to dobrze zrobili.Zbieranie itemków jak i same itemki rozpoznawalne ze są do zebrania jak w orginale ale też pokazuje się nazwa gdy jesteśmy dosyć blisko jak w orginale.Z grywalnego teasera chyba nic nie pozostało oprócz czcionki i chyba menu przedmiotow reszta zmieniona.Do tego dowiedziałem się ze za przynajmniej część dialogów i zadań odpowiada osoba pisząca je dla super moda do Skirima-Enderala.Kurcze nawet zabicie chrząszcza to 10exp jak w orginale:)Podsumowując-w tworzenie gry jest za angażowanych paru zapaleńców w tym jedna z Kronik Myrtany,gośc ktory brał udzał przy tworzeniuu orginału więc to musi się udać.Graficznie wygląda to bardzo ładnie jedynie to twarze i mimka mogły by być bardziej dopracowane no ale nie wymagajmy cudów od gości którzy tworzą grę pełno prawną grę po raz pierwszy.A i jeszcze co do grafiki,gdy postac szybko się obracała to jak by szarpało obraz nie było to takie płynne jak powinno być.Będzie grane oj będzie,oby gra się dobrze przyjęla to jest szansa na kolejne remaki czy nawet częsć czwartą no i jakieś fajne mody.
Mi się nie podoba gra jest aż do przesady ślamazarna.
Gra też wydaje się zbytnio poważna zwłaszcza przez zbyt poważne postacie co nie pasuje trochę do klimatu z oryginału.
Gothic był ślamazarny na początku aż do bólu,rozkręcał sie w miarę postępów beziego.Co do postaci to pokazali 3 postacie ktore w 1 raczej nie byly zbytnio eksponowane wiec trudno mowic czy byly mniej czy bardziej zabawne a grywalny bohater nie jest Bezim wiec tez nic nie wiadomo.Demko to zrobiono na potrzeby pokazu i klimat GD jest a reszta dopiero wyjdzie w grze.Pierwszy raz grałem w okolicach premiery kiedy to nie było netu ogolnie dostepnego wiec i porad ogólnych jak grac co do czego i z czym sie je.NP.dawałem w siłe i zręcznośc,pilem stałe potki co od razu skonczylo się słabą postacią brakiem PD i lataniem przez GD w poszukiwaniu EXP i kasy. bo nic nie mogłem ubic i na na nic nie było stać.Tak to byla ślamazarna ,trudna i czasem mecząca gra i remake taki ma byc-na początku jestes nikim i to czuć -od zera do bohatera.
Gothic jak to gothic. Jaram się ale jedynka nigdy nie była moją ulubioną częścią. Natomiast jeśli kiedyś wyjdzie remake 2 to żona i dzieci będą miały symulację starego co wyszedł po mleko.
Nadal nie ma wyznaczonej daty premiery, ale z wywiadu udzielonego na Gamescomie dla kanału Retro Gaming Crew można wywnioskować, że zespół spodziewa się premiery w pierwszej połowie 2025. Wątpię, że będą chcieli się zderzyć z KCD2 więc pewnie Gothic Remake wyjdzie w marcu 2025.
przed premierą niech dadzą demo z nyrasem zobaczymy czy warto kupić ....z polskin dubingiem....
Pierwszy oficjalny utwór muzyki z Gothic Remake - autorstwa Kaia Rosenkranza.
[link]
--------->
Gra zapowiada się wybitnie. Wspaniale to wszystko wygląda. Postacie mega zrobione jak i lokalizacje. Jedno mnie dziwi tylko... Gry czy to nowa część czy remake mają wymagania Windows 10/11. A tutaj jest nawet Windows 7
Grał ktoś na PGA? Poprawili poniższe w stosunku do dema?
Uwagi do dema:
-nie powinno być znaczników dla przedmiotów możliwych do zebrania. Gothic nie prowadzi za rączkę
-bardziej wyrazista grafika. Ciężko czasem połapać się co widać
-mniej irytujący bohater. Niepotrzebnie mówi sam do siebie
-możliwość pomijania dialogów
-brak wygaszenia/cięcia ekranu przy przechodzeniu do dialogów. To nie stary Deus Ex
-lepsza responsywność bohatera. Nie jestem przekonany do silnika UE, również graficznie z całym rozmazaniem grafiki
-wkurzająca "flara" od oświetlenia pochodni w nocy. Utrudnia widoczność
-przebudowa systemu walki, choć pomysł ciekawy
-usunięcie efektu poświaty przy jedzeniu i zostawienie go tylko dla zakładania przedmiotów magicznych
-pancerz diego i cała jego kreacja nie pasuje do świata
-lokacja gdzie po raz pierwszy walczy się z trzema zębaczami jest niewiarygodna, a dokładnie ciężko w nią uwierzyć. Duża, przerysowana. Obawiam się że będzie takich więcej
-muzyka nie powinna włączać się przy wyciągnięciu broni gdy nie ma walki
Bardzo czekam na premierę Remaku Gothica i po ostatnim trailerze oceniam go wysoko, bardzo przypomina oryginał a o to w tym wszystkich chodziło, oczywiście czekam na ogłoszenie dnia premiery i tydzień przed będę zakupował na PlayStation 5. ;-)
ja napewno zagram ...powiew świezości niezaszkodzi....pozatym ciekawi mnie czy będzie tam duch starego gothica ...
Embracer Group deklaruje wydanie Gothic Remake w drugiej połowie roku obrotowego 2024/2025 lub w przyszłym roku obrotowym 2025/2026. Kończy się on 31 marca, więc Gothic Remake będzie miał premierę nie później niż do 31 marca 2026 roku.
https://gothic.org.pl/gothic/gothic-remake/embracer-group-gothic-remake-premiera-2026-2/
Powinni zmienić model Generała Lee zamiast ceny oryginalnej wersji na wyższą.
Jednak premiera w tym roku jest raczej pewna
h ttps://gothic.org.pl/news/gothic-remake-z-aktualizacja-na-steam/
Zażyczyli sobie chore pieniądze za pierwotne świetne części gry żeby wycisnąć z graczy hajs na nostalgii.. THQ powinno za darmo udostępnić stare części gry jako aperitif do Gothic Remake który wypada blado! Lepiej ograć mody które tworzone były od serca, od graczy dla graczy, nawet współpracę z YouTuberami tu nic nie pomogą!
Daaaawaaaaaaaać to demoooooooooo.
A na serio, to poczekam cierpliwie do 19 ;P
Wymagania dema:
Minimalne
64-bitowy procesor i system operacyjny
System operacyjny: Windows 10 64bit / Windows 11 64bit
Procesor: Intel Core i7-7700K / AMD Ryzen 5 1600X
Pamięć: 16 GB RAM
Grafika: 8 GB VRAM, AMD RX 6700 XT lub NVIDIA GeForce RTX 2070
DirectX: wersja 12
Pamięć masowa: 10 GB dostępnego miejsca
Karta dźwiękowa: Kompatybilna z DirectX
Zalecane
64-bitowy procesor i system operacyjny
System operacyjny: Windows 10 64bit / Windows 11 64bit
Procesor: AMD Ryzen 5 2600X lub Intel Core i7-7700K
Pamięć: 32 GB RAM
Grafika: 12 GB VRAM, Nvidia GeForce RTX 3070 Ti / Nvidia GeForce RTX 4070 / AMD Radeon RX 6800 XT
Pamięć masowa: 10 GB dostępnego miejsca
Karta dźwiękowa: Zgodna z DirectX
Bardzo fajne demko, klimat super, dubbing super na razie najbardziej upierdliwe to chodzenie bohater jest ciężki trochę jak Geralt w wiedźminie 3 zanim dali alternatywny feeling chodzenia, patrząc na to że ma już blisko 1.5 roku, raczej jestem spokojny o finalny produkt.
Ograłem dziś demkę. Ale coś mi nie pasowało. Zainstalowałem więc Playable teaser z 2019 i... Serio polecam po demku odpalić teasera.. Wiele rzeczy wyda wam się szokująco takie samo.. Oni wcale nie robili gry od nowa. Alkima przejęła fundament od Barcelona Studio, wydaje się, że dziabnęli na tym szkieletorze lepszą grafikę, ale podstawy mamy te same. Fizyka taka sama, ale ma się wrażenie, że w teaserze postacie były zbyt lekkie, a w demie wszystko jest zbyt ciężkie.. Ogólnie nie narzekam.
Czy to źle, czy dobrze, czas pokaże..
Wie ktos jak odpalic HDR?Bo mam zablokowane, a sprzet jak najbardziej do grania z HDR,czy na razie jest nie dodane do gry?
Po przejściu dema mam 4 uwagi - jedną większą i trzy mniej znaczące.
- Demo przeszedłem walcząc znalezionym w stawie zardzewiałym mieczem i muszę stwierdzić, że walki były dość wymagające, ale w miarę uczciwe i satysfakcjonujące. Mimo tego, że bohater w zasadzie nie potrafił walczyć mieczem, czuć było ciężar ciosów. To, co mnie trochę zaniepokoiło, to trudność w wyczuciu odległości od wroga - często machałem bronią sądząc, że trafię przeciwnika, po czym nawet go nie drasnąłem. Dodatkowo mam nadzieję, że potwory w Remake również będą mieć swoje charakterystyczne sposoby walki, których będziemy mogli się z czasem nauczyć ("szarże" ścierwojadów czy machanie głową jaszczurów przed atakiem).
- Kolejnym mały problemem jest dla mnie zbyt duża moc łuku dostępnego w demie. Po przejściu całości wszedłem na YouTube obejrzeć na szybko czyjś gameplay (czy czegoś nie pominąłem). I okazało się, że nie zauważyłem leżącego w kopalni łuku. Wróciłem do Gothica, wczytałem zapisany stan gry i wróciłem się po łuk. Jak już wspominałem w poprzednim akapicie, walka mieczem była wymagająca, ale nie przesadzona. Z łukiem było za łatwo. 3 ścierwojady i goblina pokonałem z odległości bez większego problemu, nawet nie zdążyli do mnie dobiec, podczas gdy mieczem musiałem machać z głową, robiąc uniki i starając się flankować wroga. W oryginalnej jedynce czasem 10 strzał z rzędu nie trafiło (bo Bezi po prostu nie umiał w łuki i musiał się ich nauczyć w trakcie gry). Tutaj trafiamy wszystko bez żadnego problemu. Moim zdaniem - taka różnica między bronią bezpośrednią a dystansową już na początku gry zaburza nie tylko poziom trudności ale i immersję.
- Problemem (choć niedużym) jest dla mnie też grafika. Grałem na ustawieniach wysokich/Gothic i szczerze mówiąc gra wyglądała brzydko. Krajobrazy czy roślinność dawały radę, ale szczegóły czy tekstury były po prostu brzydkie, zwłaszcza z bliska. Tak samo mam wrażenie, że demo było trochę za ciemne, ale to już kwestia indywidualna (no i zawsze można zwiększyć jasność). Na ten moment optymalizacja też jest do poprawy, ale tutaj jestem spokojny, bo takimi rzeczami twórcy na pewno zajmą się na koniec prac. Dodam też, że wychowałem się na G1 czy G2 i grafika jest jak dla mnie na naprawdę dalekim miejscu pod względem ważności - niemniej piszę to, co widzę. A widziałem sporo braków w warstwie wizualnej.
- I na koniec największy dla mnie problem - i to taki, o który się martwię, bo uważam, że jego poprawienie wymaga sporo pracy po stronie twórców. Otóż chodzi mi o responsywność bohatera. Porusza się on BARDZO ociężale, wolno otwiera skrzynie, wolno siada, z opóźnieniem reaguje na zmiany kierunków czy szybkie reakcje. Niestety to naprawdę czuć. Nawet w walce mam wrażenie, że to występuje, ale tam aż tak to nie przeszkadza (+ może na wyższych poziomach wyszkolenia wygląda to po prostu lepiej). Natomiast w "codziennym" bieganiu jest to mocno odczuwalne i odbiera trochę przyjemności z eksploatacji. Ja wiem, że Gothic zawsze było drewnem i oryginały też nie grzeszyły responsywnością, ale nawet tam ta powolność w reakcjach nie była tak odczuwalna jak tu. To mnie martwi, bo wiem, że zmiana sposobu zachowania bohatera wymaga sporo grzebania w kodzie, na który twórcy prawdopodobnie nie mają już czasu.
Trochę ponarzekałem, ale tak naprawdę grało mi się dobrze i mimo, że to dopiero sam początek gry, można było poczuć klimat klasyków. Zdaję sobie sprawę z tego, że Alkimia trochę wybiera się "z motyką na Słońce" i nie będzie w stanie zadowolić wszystkich, dlatego daję jej duży kredyt zaufania. Na ten moment go spłacają - w trakcie grania zacząłem już się zastanawiać, do którego obozu wstąpić po premierze gry. A to znaczy, że demo spełniło swoją funkcję - zachęciło mnie do grania w pełną wersję. Jestem dobrej myśli :)
Mam monitor OLED z HDR.W ustawieniach ekranu wlaczony auto HDR.Gdy odpalam PC w prawym gornym rogu wyskakuje mi napis HDR.W innych grach z HDR jest HDR,w G remake mam HDR wylaczony i nie moge wlaczyc bo jest zablokowane.Jakies rady czy to jest po prostu jeszcze niedostepne w demie?
Z racji wsiowego internetu odpuściłem sobie, pogram jak wyjdzie, będzie warto, jak się twórcy wywiążą z 'ciężaru', jaki wzięli. W ten sam sposób w całości sobie np odpuściłem Diabełka 4, no nie tego kompletnie oczekiwałem, a twórcy oczekiwali tylko cyferek na koncie, a nie zadowolenia takich, jak ja. :)
Wygląda to dość fajnie, szczegółowo, trzeba się wpatrywać które to są itemy do podnoszenia, a co jest elementem graficznym. Szczególnym fanem graficznych dzieł nie jestem, same postacie też raczej okej.. Chociaż movement naszego bohatera + jego SKOK, kurde.. Jakby sobie tych kamieni w kieszenie nawpychał za dużo, strasznie to wszystko ociężałe. Ale kto wie, może poprawią. :D
Mi się demo podobało. Świetna klimatyczna muzyka, charakterystyczne powolne tempo i byle ścierwojad stanowiący nie mały problem. Grafika też ładna. Jedyne zastrzeżenia mam do ociężałości postaci. O ile pamiętam Gothic sprzed lat też nie był super responsywny ale postać raczej poruszała się szybciej. Technicznie u mnie bez zarzutu ale dziwne by było żeby RTX 4080 Super nie dawał rady. Na uwagę zasługuje też ładne polskie opracowanie. Głosy aktorów dobrze dobrane i nie ma żadnych błędów językowych i tłumaczenia przez AI. Szkoda że na pełną wersję przyjdzie nam poczekać pewnie z rok jak nie dłużej.
W demo pograłem 3 razy i co tu powiedzieć:
1) Nostalgiczny plus: Klimat i muzyka:
- Alkimia odwaliła kawał dobrej, jak nie najlepszej roboty, bazując na pierwowzorze sprzed 24 lat, aby ukazać najlepszy klimat tamtych czasów w nowym obliczu, żadnych kolorowych czy jaskrawych miejsc, tylko szara i brudna kolonia, a to wszystko wypełniała muzyka Kaia Rosenkratza, która budzi stare wspomnienia i nostalgię.
2) Plus: Polski Dubbing i dialogi:
- Muzyka dla uszu, kiedy przemówił Diego głosem Baumana, dialog dobrze jak na demo odebrany, przekleństwa były czymś nowym względem wersji z 2001 roku, ale mamy 2025 rok, i uważam że dodają odrobinę uroku tego co już jest. Zastanawiam się jak będzie brzmieć Gomez ? Świstak jako zbrojewicz, kurde, bajka, Orry wyszedł dobrze, Ratford też, Kirgo tak samo. Wszyscy co pasowali jak na oryginalną obsadę brzmią tak jak ich zapamiętałem. Jedyne do czego się można przyczepić, to żeby Nyrasa w pełnoprawnym remake'u nie dubbingował Klawiter, nie pasuje do niego.
3) Unreal Engine 5 na plus - to zagwostka, u jednych nie chodzi tak dobrze, a u innych chodzi płynnie. Powiem szczerze, że mam RTX 3070 i na ustawieniu Gothic - wyglądało naprawdę dobrze, ale że to demo sprzed dwóch lat, to w końcowej wersji albo jest to już gotowe, albo dalej jest poprawiane, ale względem innych gier na tym silniku, jest naprawdę dobrze.
4) Walka i poruszanie się - plusy i minusy - Walka w gothicu zawsze nie należała do najłatwiejszych, ale za to kochamy gothica, jako skazaniec, który nie ma umiejętności, raczej nie będzie mistrzem w robieniu mieczem, tak jak w obecnych grach, aby dojść do mistrzostwa, trzeba się namęczyć. Jednak odległość uderzeń, no to jest do poprawy. Chodzenie i ciężar postaci, czuć faktycznie ten ciężar, nie wiem czemu nasuwa mi się, że jest podobny do God of war ragnarok, mogę się mylić. Można trochę kilogramów zrzucić z postaci, a skok...no właśnie...skok to niczym lekkie piórko, co gryzie się z ciężarem poruszania się, więc tu jest trochę do poprawy.
Czekam jeszcze na informacje o pojawieniu się w obsadzie pana Jacka i weteranów dubbingowych, no i nowego xardasa tudzież saturasa.
Co jakiś czas w gram w różne mody do G2 rzadziej G1 i po ograniu demka jak dla mnie jest dobrze.Jest klimat Gothica,styl graficzny i kolorystyczny jest bardzo dobry.Gram na ustawieniach gothic i mam ponad 100fps nic mi sie nie przycięło więc na premiere bedzie tylko lepiej.Twarze,zbroje bardzo dobrej jakości,dubbigng pl też.Grałem na padzie,tak w końcu bede mógł legalnie zagrać w Gothica na padzie,ale w tej chwili nie wszystko dziala jak powinno ni musialem np w dialogach wspomagac sie myszka za to walka jest elegancka a jedyna bolączka to wyczucie odległosci.Na szczescie w walce nie ma udziwnien,cios z lewa,prawa gory i pchniecie do tego blok i unik i nic wiecej nie trzeba.Postac faktycznie jak by ociezala i mam nadzieje ze to zmienia bo ani w G1 ani G2 tak nie bylo.Nie podoba mi sie sterowanie podczas plywnia takie nie intuicyjne,tez bym to zmienil.W G1,2,3 przedmioty,rosliny do podniesienia choc nie byly jakos specjalnie oznaczane to na tyle sie wyroznialy ze bylo wiadmo co jest tlem co jest do wziecia,tu sie zlewa za bardzo z otoczeniem-do poprawy.Co do samej grafiki to brak troche wiecej ostrosci mam nadzieje ze to tez bedzie poprawione.
Od początku gdy Alkima zaczęła tworzyc remake byłem spokojny że dowiozą solidny tytuł i tak się zapowiada.
Moim zdaniem do zmiany to
Poruszanie sie postaci na bardziej przyjemny,szybszy,lekki?W tym pływanie
Wyostrzenie grafiki.
Bardziej wyrozniajace sie itemki do zebrania.
Jakas zmiana by lepiej mozna bylo ocenic odleglosc podczas walki.
Bedzie grane na premiere.
Edit.Pobawiłem sie" polem widzenia" w opcjach ,troszke oddalilem widok i jest lepiej niz przy domyslnych.Warto sie pobawic.
Grałem w demo, i osobiście, nie podoba mi się ustawienie kamery, lepiej gdyby była centralnie ustawiona, za bohaterem niż tak pod skosem.
Bardzo podobało mi się demo. Do tej pory jakoś niespecjalnie jarałem się tym remake'iem, ale teraz będę wypatrywał premiery. Na wysokich i najwyższych ustawieniach gra i świat wygląda świetnie, działa plynnie z okazjonalnymi dropami klatek w okolicy 45 fps. Dobry polski dubbing. Animacje walki trochę kuleją, ale fajnie że są 4 podstawowe ataki bronią białą - cięcie z lewej, cięcie z prawej, atak od dołu i od góry. Może będzie finalnie coś z tego.
Sterowanie? Dla mnie super sprawa. Wolniejsze tempo gry sprzyja eksploracji oraz immersji. Fajne odświeżenie od postaci z innych gier, ktore poruszają się z kocią zwinnością. Kamera też mi nie przeszkadzała.
Biorąc pod uwagę, że jest do stare demo, to jestem optymistą.
Cuż krótko mówiąc drewno ale za to jak bardzo wciągające, gierka ma błędy bo to demko, ale po ograniu nostalgia ogarnęła mnie tak bardzo że nie mogę się doczekać więcej, cholera czekam na to chyba bardziej jak na nowego wiedźmina, dawajcie gothica
Nie rozumiem wymagania Dema RTX 2070 a podane wymagania sprzętowe
GTX 970 To jakie wkońcu są wymagania Gothica Remake Bo już zostały oficjalnie podane. Ale w Minimalnych jest GTX 970.
Nie wiem o co halo z tymi wymaganiami/demo... na 1440P/ i5-14400F/ 4070TISuper 16GB/32GB RAM/ wszystko gwiżdże na max detalach ( oprócz ustawień Akima bo sa przegięte) w ponad 90 FPS-ach. Co do samej gry bardzo fajne strzelanie z łuku, postacie dubbing jest rewelacyjnie zrobiony, jedynie walka bronią białą bardzo nieintuicyjna.. czekam z niecierpliwością!
Ja tam czekam na Pełną Wersję : "Gothica 1 Remake"
Będzie grane.
Testowałem Demko na Maszynie :
Procesor : Intel Core i5-12600KF 3,70 GHz. Turbo 4,90 GHz (10/16) + Chłodzenie Procesora : Endorfy Fortis 5 Dual Fan + Wentylator Chłodzenia Numer 1 : Fluctus 140mm + Wentylator Chłodzenia Numer 2 : Fluctus L120.
Pamięć RAM : Kingston HyperX Fury DDR4 2666 MHz (1000 MHz + 333 MHz + 1000 MHz + 333 MHz) (4x4GB) 16GB RAM-u.
Karta Graficzna : ASUS Radeon RX 7800 XT TUF Gaming OC 16GB GDDR6.
Dysk SSD (Systemowy) : Crucial BX500 960GB 2,5"
Dysk SSD (Do gier) : WD Blue SN580 1TB M.2. NVme.
Hybryda SSHD (Na Pozostałe Dane) : Seagate FireCuda 2TB 3,5"
OS : Windows 11 Home 64bit.
Płyta Główna mATX : ASRock B660M PRO RS - Socket 1700.
Zasilacz : beQuiet! System Power 10 650W 80PLUS Bronze.
Obudowa Jednostki Centralnej mATX : Genesis Irid 503 v2 (Czarny Kolor)
Ekran Gamingowy : ASUS TUF Gaming VG279QL1A 27" Rozdzielczość Monitora : 1920x1080p.
Na Demko Gothica 1 Remake (Nyras Prologue) wystarczająca Konfiguracja, żeby płynnie pograć na Ustawieniach Graficznych "Gothic" w Stabilnych 60 FPS-ach.
Ja na nic nie narzekam, sama Grafika w Demku jest prześliczna, a co do Drewnianości? Tak właśnie ma być, taki właśnie jest Gothic.
W Oryginał "Gothica 1 Classic" z 2001 Roku też grałem, Wspomnienia w Tym Remake'owym Demku zaprawdę wróciły, jak w Mordę strzelił.
Klimat w Kronikach Myrtany : Archolos jest świetny, ale ja do Kronik wrócę dopiero wtedy gdy będzie (Jeśli będzie) gdy ta Modyfikacja będzie jednak dostosowana pod mody. Oby i "Kroniki Myrtany : Archolos" również dostały kiedyś swojego SteamWorkshopa jak Gothic 1 Classic.
A co do Gothica 1 Classic ja nie wyobrażam sobie grać bez modyfikacji "Union Gothic Screen Info (Gothic 1)"
Polecam na tej modyfikacji wcisnąć "Z" i ot Bezi nagle dostaje "Sprinta" jak sobie pomyślę, że nadal miałbym grać w Gothica 1 Classic, na tym Wolnym Trybie Prędkości, a i samo Strzelanie z Łuku na Trybie : "SpeedMode x3" też jest o wiele przyjemniejsze.
Edycja Rozszerzona+ do Gothica 1 Classic to naprawdę świetna modyfikacja.
Gram w Zmodowanego "Gothica 1 Classic" na Modach : "Edycja Rozszerzona+" + "Difficulty Level"
Na Modzie "Difficulty Level" można sobie powiększyć większą ilość otrzymywanych PD do 200% + 20PN na Poziom zamiast 10PN, i do 20 PŻ (Punktów Życia) na Poziom zamiast 10 PŻ.
Ten Mod "Difficulty Level" jest szczególnie przydatny, gdyż w Edycji Rozszerzonej+ do "Gothica 1 Classic" jest również zmieniony sam System Nauki, to znaczy zmieniony w tym sensie, że im mocniej dopakujemy w jakiś Atrybut na przykład w Zręczność, tym więcej trzeba wydać zarówno Rudy, jak i PN.
P.S : Chyba tylko mnie jednego irytuje ten Wolny Tryb Marvina w "Kronikach Myrtany - Archolos"!
styl gry trochę jak Risen tyle że klimat lepszy, ciekawsza historyjka jak to Gothic, ale wymagania sprzętowe są spore, testowane na konfiguracji 5700x3d + radeon 7900gre na maksymalnych detalach czyli tych alkimia 40-50 fps, przyjmijmy ~45 średnio
Gothica nie lubie a to za sprawą mechaniki, remake obczaje i zobaczymy czy bedzie znośnie. Może się wtedy polubimy
Ten Remake ma spory potencjał tylko trzeba jeszcze w nim sporo pogrzebać. Ogólnie kupuje cały koncept gry z tą różnicą, że trzeba zmienić kolorystykę. Trochę za kolorowo jak na pierwszego Gothic'a. Ale największą zmianę jaką powinien przejść ten Remake to system walki. Ten co włożyli tutaj to totalny syf nienadający się do normalnego grania. To ja już wolę oryginalny z trafieniami za 0. Jeden z dwóch powodów dla których nie ukończyłem KDC: D teraz miałaby trafić do Gothic'a. Ooo nie to jest do kategorycznej zmiany. Po za tym póki co jestem na tak.
No ja powiem tak.
Są plusy, są minusy.
Trochę zbyt bardzo trąci konsolowatością i wkurza, że wszystko jest wyjaśniane.. Ech, jeszcze te dialogi..
Ale ogólnie jest wrażenie, że to będzie duża gra. Powolne tempo, wszystko rozbudowane.
Trochę mam wrażenie, jakbym grał w Elex, mimo, ze to inne studio tworzy. Może mechaniki wzięli od PB?
No jednym słowem WARTO zagrać, myślę, że każdy hardkor ma wręcz obowiązek to zrobić. Ja się bawiłem dobrze, ale tylko dlatego, że nie oczekiwałem rewelacji.
Oficjalnie potwierdzone,gra wyjdzie.Czekam z niecierpliwością,a komu nie pasuje niech nie kupuje i nie gra,pokazali demko zupelnie niedopracowane by tylko pokazac mniej więcej z grubsza jak to ma wyglądać a już ludzie psy wieszają.
Gothic bez PB to nie Gothic. Tego klimatu nie da sie podrobic. Wystarczy popatrzec na Elexa przy ktorym nawet W3 wymieka jesli chodzi o realny content i zlozonosc swiata, ktory doslownie zyje wlasnym zyciem.
Większość psychofanów Gothica jest wzburzona. Tak źle, a tak niedobrze. Jak chcecie, to Todd Howard nauczy wydawcę Gothic Remake jak sobie radzić z niezadowolonym graczem i dostaniecie to samo, tylko z możliwością łowienia ryb.
Wrzucałem pod artykułem, więc wrzucę i tutaj. Kai Rosenkranz uchylił rąbka tajemnicy odpowiadając na pytania o Remake:
https://www.reddit.com/r/worldofgothic/comments/wwjcar/kai_rosenkranz_giving_details_about_the_remake/
A tutaj druga część:
No i wkońcu mamy 2023, rok w którym oficjalnie według informacji na stronie ma mieć premiera gry. Teraz tylko czekać na ogłoszenie miesiąca, w jakim ma to się odbyć. Trzymam kciuki, liczę, że gra będzie dobra.
Wygląda jak początek Wiedźmina 3 czyli jak nie Gothic.
1) Czy widziałeś jakikolwiek gameplay ? Czy sugerowałeś się na podstawie tego ówczesnego trailera ? Pisałeś że nie sprostają oczekiwaniom przez co twoja odpowiedź nie jest uargumentowana, dlaczego ?
2) Każdy fan Gothica czekał bardzo długo na jakąś następną część albo nawet Remake gry, który był świetnym pomysłem. Mafia, Resident Evil, i niektóre klasyki które doczekały się odświeżenia zostały dobrze przyjęte...alkimia stara się odtworzyć ten klimat gry, delikarnie dodając coś nowego, nie stosując jeden do jednego systemu walki klawisz W plus lewy przycisk myszki, a dać taki soulslike'owy system gdzie warto przemyśleć atak, a nie walić na pałę...co prawda trafiają się hejterzy, którzy dla śmiechu dadzą niską ocenę...wypowiedzą warte dwa grosze swoje zdania i tyle...Komentować się powinno po wydaniu, a nie przed.
Wy chyba czegoś nie rozumiecie w "Remake'u". To jest przede wszystkim odnowiona oprawa graficzna, żeby zachęcić młode pokolenia do ogrania tego tytułu. Nie podoba Ci się unreal engine 4, to zawsze możesz wypad robić grać w starego Gothica 1. Dla każdego coś dobrego ??