Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiiOSAND
Okładka Godfire: Rise of Prometheus (iOS)
OkładkaGodfire: Rise of Prometheus (iOS)

Godfire: Rise of Prometheus

Opracowana przez rodzime studio Vivid Games trzecioosobowa gra akcji, inspirowana konsolową serią God of War.

Akcji | TPP | hack'and'slash | elementy RPG | polskie | singleplayer

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Godfire: Rise of Prometheus Premiera

19cze2014

iOS

4gru2014

AND

Godfire: Rise of Prometheus to osadzona w realiach mitologii greckiej trzecioosobowa gra akcji, zaliczana do gatunku tzw. slasherów. Za powstanie tytułu odpowiada rodzime studio deweloperskie Vivid Games – autorzy takich mobilnych hitów jak Real Boxing czy Ski Jumping Pro. W pracach nad grą uczestniczyło także wyróżnione m.in. nagrodą BAFTA i nominacją do filmowego Oscara studio Platige Image.

W grze wcielamy się w postać mitycznego herosa Prometeusza, który wykrada włodarzom Olimpu tytułową iskrę bożą z zamiarem podzielenia się jej mocą z całą ludzkością. W następstwie tego wydarzenia w niebie wybucha potężna wojna z udziałem Tytanów, pragnących odzyskać swą najcenniejszą własność. Prometeusz odnosi zwycięstwo, ale jego łup ginie podczas upadku na ziemię. Nasz bohater zstępuje pomiędzy śmiertelnych, aby stawiając czoła wysłanym przez bogów kreaturom, odzyskać iskrę bożą i dopiąć celu swej misji.

Godfire: Rise of Prometheus jest klasycznym slasherem, nawiązującym pod względem mechaniki do kultowej serii God of War z konsoli PlayStation. Rozgrywka sprowadza się w głównej mierze do eksploracji oraz potyczek z kolejnymi falami zróżnicowanych przeciwników – choć nie zapomniano też o bardziej wymagających starciach z bossami, takimi jak Minotaur, Scylla czy Lamia. System walki jest dosyć rozbudowany i wymaga od gracza umiejętnego łączenia uników, bloków oraz dwóch rodzajów ataku. Uzupełniają go efektowne wykończenia walk oraz specjalny pasek furii, który po naładowaniu pozwala wyprowadzać potężne kombosy. Warto także wspomnieć o możliwości modyfikacji ekwipunku za pomocą rozmaitych artefaktów oraz wzorowanym na produkcjach RPG systemie rozwoju postaci, pozwalającym na podnoszenie parametrów bohatera wraz z kolejnymi poziomami doświadczenia.

Atutem produkcji Vivid Games są animacje wykonane z użyciem technologii motion capture oraz wysokiej jakości oprawa graficzna, która na najmocniejszych urządzeniach nie ustępuje w znacznym stopniu tytułom konsolowym. W grze znajdziemy także liczne cut-scenki przerywnikowe, proste sekwencje QTE (quick time events) oraz pełny dubbing aktorski.

Minirecenzja Godfire: Rise of Prometheus – ambitnie, choć krótko

PLUSY:
  • Robiąca wrażenie, mroczna oprawa graficzna;
  • Ciekawy system walki i czułe sterowanie;
  • Świeże klimaty mitologii greckiej.
MINUSY:
  • Słabe starcia z bossami;
  • Krótka kampania (na 1-2 godzin);
  • Kamera potrafi zgubić bohatera.

Godfire: Rise of Prometheus to najambitniejszy i najdroższy mobilny projekt w historii rodzimej branży gier. Czy także najlepszy? Nie do końca, choć ludzie ze studia Vivid Games raczej nie mają się czego wstydzić. To zdecydowanie najciekawsza produkcja w ich dotychczasowym dorobku.

Autorzy nie kryją inspiracji cyklem God of War, ale nie przeszkadza to w cieszeniu się fabułą. Została ona sprawnie opowiedziana, a mitologia grecka tak rzadko staje się tłem współczesnych gier, że te liczące tysiące lat historie i postacie paradoksalnie przynoszą powiew świeżości.

Twórcy dobrze sprawili się opracowując system walki, co jest o tyle kluczowe, że podczas zabawy 90% czasu spędzamy na szatkowaniu wrogów na małe kawałki. Gra pozwala na duża swobodę ruchów i wyprowadzanie kilku typów ciosów, jak i łącznie ich w kombinacje. Mechanizmy potyczek nie są może szalenie rozbudowane, ale w akcji sprawdzają sie bardzo dobrze i przede wszystkim zostały właściwie dopasowane do specyfiki ekranów dotykowych, przez co walczymy zawsze z nieprzyjaciółmi, a nie ze sterowaniem. Do tego bitwy potrafią być trudne i trzeba sprawnie odseparowywać wrogów od ich kompanów.

Niestety, tryb fabularny jest bardzo krótki. Godzina, może dwie i już oglądamy napisy końcowe. Potem możemy jeszcze bawić się na arenach, ale to już nie to samo. Ponadto rozczarowaniem są starcia z bossami. Stanowią one prawdziwe spektakle wizualne, ale sam ich przebieg nie wzbudza wielkich emocji. Kłopoty sprawia również kamera, która czasem potrafi zgubić bohatera.

Godfire: Rise of Prometheus wiele brakuje to ideału, ale nie zmienia to faktu, że jest to dobra gra i zdecydowanie najbardziej udana odtworzenia konsolowego gatunku slasher na urządzeniach mobilnych.

Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2014

Tryb gry: single player  

Rozmiar aplikacji: duża (powyżej 500 MB)

Wymagania wiekowe Godfire: Rise of Prometheus: 12+

iOS
AND