Firefight
Osadzona w realiach II wojny światowej taktyczna strategia czasu rzeczywistego wzorowana na kultowej pecetowej serii Close Combat.
producent: Sean O'Connor wydawca: Sean O'Connor Strona oficjalna
Wydana na platformie PC i iOS gra Firefight to osadzona w realiach II wojny światowej taktyczna strategia czasu rzeczywistego, wzorowana na popularnej, pecetowej serii Close Combat, zapoczątkowanej jeszcze w 1996 roku przez studio Atomic Games i firmę Microsoft. Gra jest mobilnym następcą prostej, pecetowej produkcji, rozwijanej od końca lat 90. ubiegłego wieku przez samodzielnego twórcę niezależnego Seana O’Connora. W 2014 roku przygotował on od podstaw mobilną wersję tytułu, zaś ponad dwa lata później, dopracowana wersja pecetowa Firefight pojawiła się w formie komercyjnej także na platformie Steam.
Mechanika
Istotę rozgrywki w Firefight stanowi toczenie niewielkich potyczek, w których opowiadamy się po stronie jednego z kilkunastu krajów, biorących udział w II wojnie światowej. W trakcie gry kierujemy maksymalnie 20 oddziałami czołgów, artylerii lub piechoty, przemieszczając się po sporej wielkości mapie i ostrzeliwując pozycje wroga. W razie potrzeby możemy też skorzystać z ostrzału artyleryjskiego oraz granatów dymnych lub konwencjonalnych. Celem gry jest przejęcie kontroli nad określonym punktem strategicznym (np. wioską, farmą lub wzgórzem) i utrzymanie go pod naporem sił nieprzyjaciela.
Mimo prostej formuły i wybitnie budżetowego charakteru produkcji, Firefight kładzie spory nacisk na realizm rozgrywki. Wszystkie dostępne w grze jednostki, sprzęt i uzbrojenie stworzono na bazie historycznych źródeł, a dzięki zaawansowanemu silnikowi fizycznemu, zachowaniem pocisków oraz odłamków pancerza rządzą skomplikowane algorytmy. Wysoki poziom prezentuje też sztuczna inteligencja, dzięki której jednostki przeciwnika nie są tylko bezmyślnymi botami. Na ich zachowanie wpływać może sytuacja na polu bitwy, liczba amunicji czy poziom zmęczenia. W razie potrzeby nasi żołnierze poproszą współtowarzyszy o naboje, wezwą sanitariusza do rannego kolegi, a w skrajnych sytuacjach mogą też popaść w panikę i odmówić wykonania rozkazu.
Kwestie techniczne
Pod względem technicznym, wydany na platformie PC i iOS Firefight odznacza się stosunkowo prostą oprawą graficzną w widoku z góry, a całość dość mocno przypomina pierwsze odsłony wspomnianego cyklu Close Combat. Trzeba jednak przyznać, że decydując się na udostępnienie swej produkcji szerszemu gronu odbiorców, Sean O’Connor nie poszedł na łatwiznę i nie ograniczył się jedynie do prostej konwersji gry, w jej obu wersjach uwzględniając specyfikę poszczególnych platform sprzętowych.
Ostatnia modyfikacja 17 sierpnia 2016
Tryb gry: single player
Rozmiar aplikacji: średnia (50 do 500 MB)
Wymagania wiekowe Firefight: 12+