Esenthel RTS
Osadzona w realiach fantasy strategia czasu rzeczywistego (RTS), stworzona przez Grzegorza Ślazińskiego w oparciu o autorski silnik Esenthel. Fabuła gry przedstawia konflikt pomiędzy ludźmi i orkami.
producent: Grzegorz Ślaziński wydawca: Esenthel
Esenthel RTS to „polska odpowiedź” na klasyczne strategie czasu rzeczywistego (RTS) pokroju Warcraft czy Tzar. Gra stworzona została przez Grzegorza Ślazińskiego w oparciu o autorskie narzędzia deweloperskie Esenthel.
Akcja gry osadzona została w realiach fantasy. W fantastycznym świecie trwa zażarta wojna pomiędzy ludźmi i orkami, w której stawką jest dominacja nad obfitującymi w bogactwa naturalne krainami. Gracz przystępuje do zabawy opowiadając się po jednej ze stron konfliktu, a jego celem jest wyeliminowanie wrogiej rasy.
Mechanika rozgrywki odznacza się dużą prostotą i bazuje na rozwiązaniach rodem z Warcrafta. Zadaniem gracza jest pozyskiwanie surowców – drewna i złota, za które może wznosić budynki (zamek, baraki wojskowe lub wieżyczki obronne) oraz rekrutować nowe jednostki (robotnik, piechur lub łucznik). Ważnym elementem zabawy jest eksplorowanie terenu, co pozwala rozproszyć mgłę wojny na wskazanych obszarach planszy i zlokalizować położenie osad przeciwnika.
Oprawa wizualna Esenthel RTS przywodzi na myśl klasyczne RTSy z połowy lat 90. ubiegłego wieku. Autor gry zdecydował się na prostą, dwuwymiarową grafikę z zastosowaniem rzutu izometrycznego. Zabawę uprzyjemnia nienarzucający się podkład muzyczny.
Ostatnia modyfikacja 24 maja 2013
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe Esenthel RTS: Odpowiednia dla każdego wieku.