20. elementy logiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 20. Najpopularniejsze gry o tematyce elementy logiczne.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Blue Toad Murder Files
Przygodowe 15 grudnia 2009
Sympatyczna epizodyczna seria przygodówek, która gatunkowo przypomina rasowy kryminał, ale została utrzymana w humorystycznym tonie. Producenci postanowili zainspirować się najbardziej znanymi kryminałami. Poszczególne sprawy przypominają więc dzieła Agathy Christie lub Artura Conana Doyle’a. Sama rozgrywka składa się z dość klasycznych elementów – zbierania przedmiotów, przeszukiwania lokacji, rozmawiania z postaciami, itd.
Agon: The Tale of the Four Dragons
Przygodowe prace wstrzymane
The Tale of the Four Dragons to piąty epizod serii przygodowej Agon. Tym razem wraz z profesorem Huntem, poszukującym rozwiązania zagadki starożytnych gier planszowych udajemy się do Pekinu.
The Misadventures of P.B. Winterbottom
Zręcznościowe 17 lutego 2010
Zabawna platformówka o zwariowanym złodzieju ciast, który potrafi manipulować czasem. Produkcja została zrealizowana w konwencji filmu niemego.
Magnetic: Cage Closed
Logiczne 26 maja 2015
Pierwszoosobowa gra logiczna, opracowana przez niezależne szwedzkie studio Guru Games. Gracz wciela się w skazańca odbywającego wyrok w futurystycznym więzieniu noszącym miano Facility 7. Jak nietrudno się domyślić, zadaniem, jakie czeka na wykonanie, jest ucieczka. Sęk w tym, że przeprawa wymaga rozwiązania szeregu zagadek i ominięcia czyhających na bohatera niebezpieczeństw.
Gobliiins Trilogy
Przygodowe 20 lutego 2014
Reedycja trzech pierwszych odsłon kultowej serii logiczno-przygodowej studia Coktel Vision, które ukazały się pierwotnie w latach 1991-93. Podczas rozgrywki towarzyszymy sympatycznym goblinom, które muszą wykorzystać swe unikalne umiejętności do rozwiązywania zagadek, ukrytych w kolejnych lokacjach.
Renoir
Przygodowe 16 listopada 2016
Klimatyczna gra platformowa z elementami logicznymi, pod względem stylistyki nawiązująca do klasycznych filmów noir. Renoir jest debiutancką produkcją niezależnego studia Soulbound Games, któremu udało się zgromadzić potrzebne fundusze za sprawą zbiórki społecznościowej na Kickstarterze. W grze wcielamy się w postać doświadczonego detektywa Jamesa Renoira, który ma właśnie rozwiązać swoją ostatnią sprawę.
Third Eye Crime
Akcji 23 lipca 2014
Zrealizowana w komiksowej konwencji skradanka typu top-down, przesycona atmosferą czarnych kryminałów z lat 40-tych. W grze wcielamy się w złodzieja dzieł sztuki, który posiada unikalną umiejętność telepatycznego przewidywania kolejnych posunięć wrogów. Pozwala ona po dokonanej kradzieży wprowadzać w błąd strażników i w sposób niezauważony odnajdywać właściwą drogę ucieczki.
Source
Zręcznościowe prace wstrzymane
Niezależna gra zręcznościowo-logiczna, w której kierujemy ostatnim świetlikiem zamieszkującym alternatywny świat. Musi on ocalić go przed zagładą ze strony ciemnej mocy. Podczas zabawy poznajemy środowisko produkcji, wykorzystując jego wybrane elementy na swoją korzyść. Dodatkowo przygoda urozmaicana jest przez walkę z przeciwnikami.
Silly Sausage in Meat Land
Zręcznościowe 25 marca 2015
Stworzona przez studio Nitrome z myślą o urządzeniach mobilnych zabawna, dwuwymiarowa platformówka z elementami logicznymi i rozciągliwym jamnikiem w roli głównej. Silly Sausage in Meat Land opowiada o niezwykłych przygodach wspomnianego psa, przemierzającego dość nietypowy, mięsny świat, który okazuje się sennym koszmarem rzeźnika. Pełno w nim więc rozmaitych niebezpieczeństw: począwszy od kolczatek, poprzez ostre rzeźnickie noże, na maszynkach do mielenia mięsa skończywszy.
Astral Breakers
Zręcznościowe 16 kwietnia 2015
Opracowana przez studio Intropy Games gra logiczna, nawiązująca w swych założeniach do nieśmiertelnego Tetrisa. W Astral Breakers zamiast spadających z góry ekranu kolorowych klocków mamy jednak różnobarwne kule, które, analogicznie jak w hicie sprzed lat, musimy układać w taki sposób, aby jak najwolniej zapełniać planszę i tym samym zdobywać kolejne punkty.
MonsterBag
Zręcznościowe 7 kwietnia 2015
Produkcja łącząca cechy platformówek, gier logicznych oraz tych nastawionych na akcję. W MonsterBag wcielamy się w niewielkiego potwora imieniem V i staramy się odszukać przyjaciółkę w świecie pełnym ludzi oraz wrogich bestii. W trakcie gry musimy przedrzeć się przez kilkanaście unikatowych plansz wypełnionych po brzegi zagrożeniami. Największymi z nich są ludzie, przy czym stanowią oni swego rodzaju „platformy”, po których da się wejść na kolejne poziomy.
Nancy Drew Mobile Mysteries: Shadow Ranch
Przygodowe 23 lutego 2011
Pierwsza mobilna odsłona popularnej książkowej serii o przygodach nastoletniej detektyw Nancy Drew. W tym wypadku mamy jednak do czynienia nie z klasyczną grą przygodową lecz gamebookiem, w którym gracze mają możliwość wyboru ścieżki rozwoju fabuły. Całość wzbogacono licznymi mini-gierkami związanymi z opowiedzianą w książce historią.
The Journeyman Project 2: Buried in Time
Przygodowe 15 grudnia 1995
Druga odsłona cyklu przygód Gage'a Blackwooda – specjalnego agenta do spraw ochrony czasu. Jest to klasyczna gra przygodowa, w której akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby. W toku rozgrywki odwiedzamy m.in. pracownię Leonarda da Vinci.
The Journeyman Project: Pegasus Prime
Przygodowe 28 marca 2014
Pegasus Prime to odświeżona wersja pierwszej części cyklu The Journeyman Project, oferująca lepszą oprawę graficzną i płynniejsze animacje. Akcja gry przedstawiona jest z perspektywy głównego bohatera i porusza problematykę podróży w czasie.
ZED
Przygodowe 4 czerwca 2019
Eksploracyjna gra przygodowa, w której akcja prezentowana jest z perspektywy pierwszej osoby – za jej stworzenie odpowiada studio Eagre Games, na czele z Chuckiem Carterem, czyli współtwórcą kultowego cyklu Myst. Gracz wciela się w rolę Śniącego (Dreamer) – jego celem jest poskładanie w całość najważniejszych wspomnień i przekazanie ich wnuczce przed zbliżającą się wielkimi krokami śmiercią.
Tumble VR
Zręcznościowe 13 października 2016
Przygotowana przez studio Supermassive Games gra logiczno-zręcznościowa, przeznaczona do zabawy przy pomocy zestawów PlayStation VR. Pod względem rozgrywki Tumble VR jest oryginalną lecz przystępną grą umysłową, w której trafiamy na specjalną arenę, gdzie testowana jest nasza zręczność oraz zdolność logicznego myślenia. Podczas projektowania kolejnych zadań, twórcy gry wykazali się jednak sporą pomysłowością.
Dragon Ball Z: Dokkan Battle
Akcji 16 lipca 2015
Hybryda gry logicznej, akcji oraz planszówki, której stworzenie wziął na swoje barki zespół Bird Studio. Produkcja została oparta na licencji kultowego anime, wykreowanego przez Akirę Toriyamę. Zadaniem gracza jest zbudowanie niepokonanej drużyny bohaterów, zdolnej stawić czoła każdemu adwersarzowi. Rozgrywka opiera się na dwóch filarach: pierwszym z nich jest zrealizowana w oryginalny sposób walka z przeciwnikami, polegająca na łączeniu w grupy kolorowych kul Ki.
Children of a Dead Earth
Symulacje 23 września 2016
Niezwykle ambitna produkcja niezależnego studia Q Switched Productions, łącząca elementy kosmicznego symulatora oraz gry strategicznej. W grze Children of a Dead Earth wcielamy się w rolę admirała dowodzącego flotą statków kosmicznych podczas ogarniającej Układ Słoneczny wojny domowej. Rozgrywka opiera się na dwóch filarach, czyli konstruowaniu statków kosmicznych i braniu udziału w kolejnych planetarnych bitwach.
Gear Gauntlet
Zręcznościowe 15 kwietnia 2016
Dynamiczna gra logiczno-zręcznościowa autorstwa debiutującego studia Drop Dead Interactive. Gear Gauntlet pozbawiony jest jakiejkolwiek warstwy fabularnej, koncentrując się w całości na oryginalnej mechanice rozgrywki, której kluczowym elementem jest system zmiany kolorów, przypominający rozwiązania znane z gier muzycznych pokroju serii Guitar Hero.
Dreamals
Logiczne 21 kwietnia 2015
Dwuwymiarowa produkcja łącząca elementy platformówki i gry logicznej, stworzona przez zespół XINESS Games. Gracz przejmuje kontrolę nad zwierzętami, z których każde potrafi poruszać się wyłącznie w jednym kierunku: papuga skacze do góry, szop chodzi w lewo, a koza potrafi dreptać jedynie w prawo. W momencie, w którym dwa z nich spotkają się ze sobą, zostają połączone w nową istotkę, obdarzoną zdolnościami obojga zwierząt.
One Button Travel
Przygodowe 26 listopada 2015
Określana mianem "interaktywnej fikcji" narracyjna gra logiczno-przygodowa, za której powstanie odpowiada zespół The Coding Monkeys, znany dotąd głównie z gry logicznej Rules! oraz mobilnych adaptacji popularnych planszówek Carcassonne i Lost Cities. Fabuła One Button Travel osnuta jest wokół tajemniczego odkrycia naukowego, mogącego w niedługim czasie zrewolucjonizować życie każdego człowieka.
Niko: Through The Dream
Przygodowe 10 lipca 2015
Minimalistyczna gra przygodowa, opracowana przez niezależne studio Paint. Akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby, starając się pomóc głównej bohaterce w powrocie do prawdziwego świata. Rozgrywka koncentruje się na podróżowaniu po zróżnicowanych wyspach i rozwiązywaniu szeregu skomplikowanych zagadek logicznych oraz na omijaniu czyhających na protagonistkę pułapek.
Yasai Ninja
Akcji 21 lipca 2015
Gra akcji stworzona przez niezależne studio RECO Technology. Gracze trafiają do fantastycznego świata zamieszkałego przez humanoidalne warzywa. Główni bohaterowie – Broccoli Joe oraz Kaoru Tamanegui – wyruszają w niebezpieczną podróż celem pokonania dawnego mistrza Kaoru, który zszedł na złą drogę. W Yasai Ninja akcja prezentowana jest z perspektywy trzeciej osoby, a rozgrywka opiera się na rozwiązywaniu prostych zagadek środowiskowych i walce z napotkanymi przeciwnikami.
Ego Protocol
Zręcznościowe 13 marca 2015
Opracowana przez rodzime studio Static Dreams gra logiczno-zręcznościowa, wyróżniona pierwszym miejscem w organizowanym przez serwis 1ndieWorld konkursie The Jam, w którym zadaniem twórców było przygotowanie produkcji inspirowanej polskim klasykiem Electro Body z 1992 roku. W grze Ego Protocol naszym celem jest takie manipulowanie otoczeniem, aby umożliwić bohaterowi dotarcie do celu i uniknąć czyhających na jego życie niebezpieczeństw.