2. edukacyjne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 2. Najpopularniejsze gry o tematyce edukacyjne.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Koziołek Matołek Idzie do Szkoły
Logiczne 10 października 2001
Koziołek Matołek Idzie do Szkoły to gra edukacyjna, przygotowana z myślą o najmłodszych użytkownikach komputerów (dzieci w wieku od 5 do 10 lat).

Król Maciuś Pierwszy. Przedszkole, zabawy z przyjaciółmi
Logiczne 1 sierpnia 2005
Król Maciuś Pierwszy. Przedszkole, zabawy z przyjaciółmi to już druga gra edukacyjna dla najmłodszych użytkowników komputera, która nawiązuje do popularnego, animowanego programu telewizyjnego „Królestwo Maciusia”. Opisywany tytuł stanowi pomoc dla dzieci w wieku przedszkolnym.

Smerfy: Smerfoteletransporter
Logiczne 31 października 2000
Smerfy: Smerfoteletransporter to gra zręcznościowa z zagadkami logicznymi i elementami edukacyjnymi, wyprodukowana przez studio Emme z myślą o familijnej rozrywce. Gracze kierują poczynaniami smerfów, które ruszają w poszukiwaniu komponentów potrzebnych do zbudowania tytułowego urządzenia i uratowania Smerfetki uwięzionej przez Gargamela.

Robbo Millenium
Logiczne 30 czerwca 2000
Robbo Millenium jest remakiem popularnej gry zręcznościowo-logicznej, wydanej pierwotnie w wersji na komputery 8-bitowe. Gracz kieruje poczynaniami tytułowego robota, którego zadanie polega na zbieraniu śrubek rozrzuconych po rozmaitych zakątkach wszechświata. Deweloperzy ze studia LK Avalon przygotowali dwa zestawy poziomów, obejmujące łącznie 130 plansz.

Symulator Samochodu
Symulacje 8 grudnia 2008
Driving Simulator 2009 to realistyczna symulacja jazdy samochodem osobowym. Gracze mogą spróbować swoich sił za kółkiem aut kilku klas, poruszając się po drogach wirtualnej metropolii. Produkcja studia Lightrock Entertainment stworzona została z myślą o kursantach szkół nauki jazdy, a także osobach pragnących poprawić swoje umiejętności za kółkiem.

Liczę z Reksiem
Logiczne 10 października 2001
Liczę z Reksiem to kolejna gra edukacyjna z sympatycznym pieskiem w roli głównej. Tym razem program poświęcony jest nauce i sprawdzeniu znajomości matematyki z zakresu nauczania początkowego.

Zagadki Lwa Leona
Logiczne 28 listopada 1998
Kolejny tytuł z sympatycznym Lwem Leonem w roli głównej to gra logiczna wzorowana na popularnej serii firmy Sierra – The Incredible Machine. W każdej z 45 lokacji musimy, przy użyciu dostępnych przedmiotów, skonstruować wymyślną machinę, która pozwoli osiągnąć wyznaczony przez komputer cel.

Przygody Odyseusza, Herkules
Zręcznościowe 16 października 2004
Zestaw dwóch gier dla najmłodszych użytkowników komputera, które są związane z najbardziej znanymi, mitycznymi opowieściami: o przygodach Odyseusza i o Herkulesie.

Shujinkou
RPG 13 lutego 2025
Gra jRPG typu dungeon crawler z widokiem FPP, a jednocześnie narzędzie do nauki języka japońskiego. Shujinkou umożliwia naukę słów, zwrotów i zasad gramatyki, a także pozwala szlifować umiejętność pisania poszczególnych znaków kanji.

Było sobie życie: Początki
Zręcznościowe prace wstrzymane
Było sobie życie: Początki jest grą łączącą elementy produkcji zręcznościowej i logicznej. Tytuł ten posiada też pewien pierwiastek edukacyjny – nieprzypadkowo, bowiem bazuje na licencji znanego serialu animowanego Było sobie życie opowiadającego o tajnikach ludzkiego ciała.

Bolek i Lolek na tropie zaginionej księgi ortografii
Logiczne 10 października 2001
Na tropie zaginionej księgi ortografii to kolejna gra edukacyjna z Bolkiem i Lolkiem w rolach głównych. Opisywany tytuł stanowi zbiór czternastu ciekawych zabaw z ortografią, przeznaczonych dla użytkowników od siódmego roku życia.

Barbie Fashion Show
Logiczne 18 sierpnia 2004
„Barbie Fashion Show” jest grą komputerową, przeznaczoną dla najmłodszych graczy, a zwłaszcza do żeńskiej części naszego społeczeństwa.

Lemmingi: Rewolucja
Logiczne 28 kwietnia 2000
Kolejna odsłona kultowej serii gier logicznych. Tytułowe lemingi nie mogą się pochwalić zbyt wielką inteligencją ani instynktem samozachowawczym. Dlatego to na nasze barki spada takie zaprojektowanie ich trasy przemarszu aby zagwarantować ich bezpieczne dotarcie do punkty docelowego.

ABC z Reksiem
Logiczne 30 grudnia 2001
ABC z Reksiem to gra edukacyjna z sympatycznym i dobrze znanym psem Reksiem w roli głównej. Opisywany program przeznaczony jest dla dzieci w wieku od pięciu lat i służy do nauki podstaw alfabetu, funkcji litery w słowie oraz czytania i rozumienia prostych słów, zwrotów czy całych zdań.

Szkoła Koziołka Matołka
Logiczne 5 września 2003
Kolejna gra edukacyjna z sympatycznym Koziołkiem Matołkiem w roli głównej. Tym razem tytułowy bohater zaprasza dzieci do odwiedzenia szkoły znajdującej się w Pacanowie, do której chodzi wraz ze swoimi przyjaciółmi.

Hugo: Magiczny Napój
Logiczne 16 lipca 2002
Magiczny Napój to gra pomagająca w nauce biologii. Składa się z ośmiu minigier, które trzeba ukończyć wszystkieby aby odwrócić zaklęcie czarownicy Scylli rzucone na nieostrożne dzieci.

Młody Einstein
Logiczne 17 lutego 2003
Młody Einstein to zestaw wirtualnych gier, zabaw, ćwiczeń oraz testów. Całość stworzono w celu rozwijania logicznego i konstruktywnego myślenia użytkowników.

Wycieczka z Assassin's Creed: Starożytny Egipt
Przygodowe 20 lutego 2018
Samodzielna produkcja oparta na trybie edukacyjnym do gry Assassin's Creed Origins. Autorzy Discovery Tour by Assassin’s Creed: Ancient Egypt pozwalają graczom odbyć wirtualną podróż po antycznym imperium faraonów i poznać rozmaite ciekawostki na temat życia codziennego jego mieszkańców, monumentalnych budowli, postaci historycznych czy choćby procesu mumifikacji.

School of Dragons
RPG 19 grudnia 2013
Familijna gra MMORPG, osadzona w uniwersum filmu animowanego Jak Wytresować Smoka wytwórni DreamWorks Interactive. W grze przejmujemy kontrolę nad postacią młodego Wikinga i dbamy o rozwój wybranego smoczego pupila. Gra skupia się na walorach edukacyjnych, oferując szereg zróżnicowanych zadań logiczno-zręcznościowych, rozwijających umiejętności młodego gracza.

Klik: Wehikuł czasu
Logiczne 1 września 2010
Klik: Wehikuł czasu to trzecia odsłona przygodowo-edukacyjnego cyklu gier ukazujących się staraniem spółki Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne oraz studia gdyńskiego Very Nice Games. Fabuła przedstawia kolejne perypetie Mateusza „Klika” Klickiego i jego przyjaciół, którzy ruszają w podróż wehikułem czasu, by uratować ciocię Patrycję.

Spidi Matematyk (Liczy)
Logiczne 24 listopada 2003
Spidi Matematyk to interesujące połączenie platformówki oraz gry edukacyjnej. Program został przygotowany z myślą o dzieciach w wieku od 4 do 8 lat i w zabawny sposób uczy je podstawowych działań matematycznych, mianowicie dodawania i odejmowania.

Gabi Uczy: Literki
Logiczne 23 września 2003
Gabi Uczy: Literki to kolejny program edukacyjny dla dzieci w wieku od 3 do 7 lat, z wesołą mrówką Gabi w roli gospodarza. Dzięki tej produkcji maluchy uczą się liter, całego abecadła, a także poznają brzmienie i zapis głosek oraz prostych słów.

Królik Bystrzak dla Drugoklasisty: Misja na Ser-io
Logiczne 4 maja 2004
Kolejna odsłona z serii gier z „Królikiem Bystrzakiem” w roli głównej, dedykowana graczom podejmującym naukę w drugiej klasie szkoły podstawowej (dzieci od 8 lat).

The Bibites: Digital Life
Symulacje 4 marca 2025
Symulator sztucznego życia, w którym tworzymy środowisko dla małych stworzeń przy użyciu różnych parametrów. W The Bibites: Digital Life prowadzimy tytułowe bibity w ewolucyjnej podróży przez pokolenia i sprawdzamy ich siłę w trybie wyzwań, w tym w walce z bossami.