Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePCXONEPS4
Okładka Dual Gear (PC)
OkładkaDual Gear (PC)

Dual Gear

Dual Gear to futurystyczna gra taktyczna studia Orbital Speed, która skupia się na starciach prowadzonych przez oddziały mechów – pilotowanych robotów bojowych. Zadaniem gracza jest zarządzanie zespołem pilotów i ekwipunkiem mechów oraz dowodzenie nimi w licznych misjach.

Strategiczne | turowe | mechy | indie | elementy symulacyjne | singleplayer

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Dual Gear Premiera

wczesny dostęp PC

29lipca2020

29lip2020

PS4 XONE

Gry podobne do Dual Gear

BattleTech

Volta-X

Warborn

Dual Gear na platformę PS4, PC i XONE to strategiczna gra turowa, w wyraźny sposób inspirowana japońskimi „mecha anime”, kładąca znaczny nacisk na aspekty taktyki i zarządzania oddziałem. Za jej stworzenie odpowiada pięcioosobowe, debiutujące studio Orbital Speed z Tajlandii. Trzon rozgrywki stanowią starcia z jednostkami kierowanym przez sztuczną inteligencję w kampanii fabularnej, która ma dostarczyć co najmniej 30 godzin gry.

Fabuła

Akcja Dual Gear zawiązuje się w roku 2064, kiedy to w  przestrzeni kosmicznej zostało odkryte nowe źródło energii. Niemal natychmiast rozpoczęła się budowa kompleksu nazwanego Gaia Belt, którego zadaniem miało być pozyskiwanie jej. Efektem tego projektu stał się gwałtowny rozwój robotyki oraz technologii kosmicznej. Niespełna 40 lat później, w roku 2101, placówka padła ofiarą ataku terrorystycznego, w wyniku którego znacznie ucierpiała również sama Ziemia. Korporacja Trinity Element Company, odpowiedzialna za ochronę Gaia Belt, porzuciła rozwój technologii kosmicznych na rzecz przemysłu militarnego, sprzedając efekty swojej pracy – jednostki bojowe Dual Gear – podmiotom z całego świata, w tym graczowi.

Mechanika

Zarządzanie oddziałem odbywa się w bazie, z poziomu ekranu centrum dowodzenia. W pierwszej kolejności wymaga ono od gracza zrekrutowania pilotów, których następnie obsadzi za sterami poszczególnych jednostek bojowych. Na uwagę zasługuje fakt, że każdy z pilotów wraz z wykonywaniem kolejnych misji gromadzi doświadczenie, rozwijając swoje zdolności i zdobywając nowe.

Dysponując już drużyną pilotów, gracz może zarządzać samymi mechami. Każda z jednostek składa się z pięciu modułów: głowy, kokpitu, ramion, nóg oraz „plecaka”. Wszystkie części są wymienialne, co zmusza do podejmowania decyzji związanych ze stylem gry – przykładowo, cięższe oraz bardziej opancerzone nogi spowodują większe zużycie punktów ruchu niż ich lżejsze odpowiedniki. Wygląd mechów można też spersonalizować dzięki zmianie koloru czy wzoru kamuflażu. Dopełnienie wyposażenia stanowi uzbrojenie, które można zamontować na ramionach, nogach, oraz „plecaku”; dostępne są karabiny szturmowe, maszynowe i snajperskie, wyrzutnie rakiet, działa laserowe, plazmowe oraz konwencjonalne. Zwieńczenie zbrojowni stanowi broń do walki w zwarciu.

Ostatnim etapem przygotowań do misji jest wybranie środka transportu, jakim jednostki dostaną się w rejon działań. W grze istnieje kilkanaście różnych typów transporterów, powietrznych, naziemnych lub kosmicznych, różniących się między sobą statystykami, ładownością, czy nawet zdolnością do zapewnienia wsparcia ogniowego podczas zadania.

Mając już obsadzoną pilotami drużynę mechów, gracz może przejść do trzonu rozgrywki Dual Gear – zaliczaniu kolejnych misji z kampanii fabularnej. Każdą z nich da się powtarzać dowolną liczbę razy; gra wręcz zachęca do eksploracji – w części z nich zostały ukryte dodatkowe części do mechów, informacje wywiadowcze, czy ukryte linie fabularne. Co istotne, podczas ponownego rozgrywania zadań istnieje możliwość nałożenia specjalnych utrudnień, w zamian za powiększenie otrzymanych nagród. Dodatkowe bonusy uzyskamy również, zastosowawszy się do zaleceń przedstawionych podczas odprawy.

Starcia w Dual Gear przebiegają w systemie turowym, w którym gracz przejmuje kolejno kontrolę nad każdą z maszyn należących do oddziału. Sterując mechem, należy zwracać uwagę na dwa zasoby zużywane podczas tury: Generator Output (GP) oraz punkty akcji (AP). GP wykorzystywane są głównie podczas przemieszczania się, jednak zasila też niektóre z umiejętności aktywnych, ściśle uzależnionych od używanego uzbrojenia. AP natomiast służą tylko i wyłącznie korzystaniu ze zdolności aktywnych. Co istotne, pomimo systemu turowego, jednostki gracza mogą być atakowane w jego turze, podczas przemieszczania się. Gdy gracz się zatrzyma, ustaje również ostrzał wroga, co umożliwia zaplanowanie oraz przeanalizowanie dalszych ruchów. Otrzymywane obrażenia są rozkładane na poszczególne elementy pancerza oraz podzespoły mechów – każdy z nich może zostać zniszczony, co ma realny, odczuwalny wpływ na wynik bitwy. Przykładowo, jednostka z uszkodzonymi nogami będzie zużywać więcej punktów ruchu, natomiast zniszczenie ramienia uniemożliwi korzystanie z trzymanej w nim broni. Ostatnimi czynnikami wpływającymi na sprawność bojową są statystyki samego pilota i odległość od celu.

Kwestie techniczne

Dual Gear na PS4, PC i XONE działa na silniku Unreal Engine 4, co skutkuje wysoką jakością oprawy graficznej. Jednocześnie zastosowana stylistyka sprawia, że otoczenie prezentuje się wyjątkowo sterylnie.

Ostatnia modyfikacja 25 września 2024

Tryb gry: single player  

Dual Gear cena w dniu premiery: 71,99 PLN

Wymagania wiekowe Dual Gear: 12+

Dual Gear Wymagania sprzętowe

PC Windows

PC Windows

  • Minimalne:
  • Intel Quad Core Q6600 2.4 GHz / AMD Phenom II X4 965 3.4 GHz
  • 4 GB RAM
  • karta grafiki 1 GB GeForce GTX 550 / Radeon HD 7750 lub lepsza
  • 10 GB HDD
  • Windows 7/8/10 64-bit
  • Zalecane:
  • Intel Quad Core 2.4 GHz / AMD FX-6300 3.5 GHz
  • 8 GB RAM
  • karta grafiki 2 GB GeForce GTX 960 / Radeon 7950 lub lepsza
  • 10 GB HDD
  • Windows 7/8/10 64-bit
PC
XONE
PS4