Dragon Fantasy Book II
Druga część prostego dwuwymiarowego RPG z turowym systemem walki, które wzorowane jest na japońskiej klasyce gatunku z czasów konsol 8-bitowych. Zarówno mechanika, jak i oprawa tytułu nie różnią się od tego, co mogliśmy zobaczyć w tamtych grach.
producent: Muteki Corporation wydawca: Muteki Corporation Strona oficjalna
Gry podobne do Dragon Fantasy Book II
The Binding of Isaac: Rebirth
The Binding Of Isaac: Afterbirth
Nuclear Throne
Dragon Fantasy Book II to tradycyjna dwuwymiarowa gra RPG, wzorowana na klasycznych przedstawicielkach gatunku, które w połowie lat 90. rządziły na szesnastobitowych konsolach, takich jak SNES od Nintendo. Twórcą gry jest mały zespół niezależnych deweloperów ze studia Muteki Corporation. Jak wskazuje tytuł, gra jest drugą częścią serii. Jej pierwsza odsłona, wydana w formie epizodów, ukazała się pierwotnie na platformach mobilnych oraz komputerach PC, po czym została przeniesiona także na konsole firmy Sony. Pierwsze Dragon Fantasy było również hołdem złożonym wczesnym konsolowym grom role-playing, ale przy jego programowaniu twórcy czerpali inspiracje ze starszych ośmiobitowych tytułów, takich jak pierwsza część Final Fantasy.
Dragon Fantasy Book II zabiera nas do dość sztampowego i standardowego świata fantasy, w którym walkę o supremacje toczą ze sobą dwa potężna kraje, Królestwo Tundarii oraz Imperium Sandheim. Bohaterowie, zarówno nowi jaki i ci, których poznaliśmy w poprzedniej odsłonie cyklu, trafiają w sam środek konfliktu mocarstw i odegrają w nim wyjątkowo istotną rolę. W trakcie przygody drużyna rozdzieli się na trzy grupy, a gracze po kolei poznają losy każdej z nich.
Weterani jRPG powinni czuć się jak ryba w wodzie gdyż model rozgrywki wykorzystuje elementy znane z najlepszych klasyków gatunku. W trakcie przygody będziemy poruszać się po standardowych dwuwymiarowych lokacjach, a także po dużej mapie świata wykonanej w technice pseudo-3D, którą wykorzystywały np. piąta i szósta część cyklu Final Fantasy. Sporo czasu spędzimy walcząc z najróżniejszymi stworami. Walki odbywają się na tym samym ekranie co eksploracja. Co więcej, potwory są widoczne na mapie i nie musimy obawiać się losowych spotkań z przeciwnikami. W trakcie walki wykorzystujemy różnego rodzaju umiejętności, czary, przedmioty oraz ekwipunek, wpływający na statystyki postaci.
Sporą innowacją jest tryb multiplayer, przeznaczony dla maksymalnie czterech osób, które wcielają się w członków jednej drużyny. W trakcie zabawy mogą oni rozdzielić się i samodzielnie szukać szczęścia lub współpracować, pokonując razem silniejszych wrogów. Dodatkowo gracze otrzymują sposobność sprawdzenia się w walce z innymi na ubitej ziemi w specjalnym koloseum.
Oprawa gry nie odbiega od standardów przyjętych w połowie lat 90. Zarówno muzyka jak i grafika prezentują w pełni 16-bitowy styl retro. Twórcy pozostawili jednak graczom możliwość włączenia filtru graficznego niwelującego „pikselowaty” wygląd gry i podwyższającego rozdzielczość obrazu. Z drugiej strony możemy włączyć też tryb 8-bitowy, w którym obniżamy liczbę detali i kolorów, upodobniając tytuł do pierwszej części serii.
Ostatnia modyfikacja 19 lutego 2013
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet Liczba graczy: 1-4
Wymagania wiekowe Dragon Fantasy Book II: Odpowiednia dla każdego wieku.