Death Stranding: Director's Cut
Przygodowa gra akcji TPP, której głównym projektantem jest legenda branży i współtwórca serii Metal Gear, Hideo Kojima. Fabuła Death Stranding obraca się wokół tematu "połączenia". Rolę głównego bohatera zagrał zaś znany z serialu The Walking Dead amerykański aktor Norman Reedus.
producent: Kojima Productions wydawca: 505 Games Strona oficjalna
Gry podobne do Death Stranding: Director's Cut
Wiedźmin 3: Dziki Gon
Horizon: Zero Dawn - Complete Edition
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Death Stranding: Director's Cut to bogatsza wersja przygodowej gry akcji z 2019 roku, wyprodukowanej przez studio Kojima Productions z Hideo Kojimą („ojcem” serii Metal Gear) na czele - jako głównym projektantem i scenarzystą. Sam twórca tytułu określa go jako „definiujący nowy gatunek”.
Fabuła
Akcja gry toczy się w przyszłości na terenie obecnych Stanów Zjednoczonych. Po serii wybuchów nastąpiło „Wdarcie Śmierci” (Death Stranding), w wyniku czego świat żywych i martwych połączyły się ze sobą. Diametralnie zmienił się fizyczny kształt Ziemi oraz pojawiło się wiele anomalii zmieniających nie do poznania życie ocalałych ludzi, teraz rozproszonych i ukrytych w małych grupach. Teraz każde ludzkie zwłoki, jeśli nie zostaną spalone, zanim dojdzie do całkowitej ich martwicy, wybuchają, pozostawiając po sobie ogromny krater. Deszcze temporalne przyspieszają proces starzenia się wszystkiego, z czym się zetkną, niszcząc przedmioty i zabijając żywe istoty.
Przebywanie na zewnątrz stało się niezwykle niebezpieczne i jedynie niewielu jest w stanie przetrwać w tych warunkach. Są to kurierzy, do których należy również główny bohater gry, Sam Porter. Transportuje on paczki między skupiskami ludności, unikając bandytów (tzw. „mułów”) i nadprzyrodzonych zagrożeń z pomocą tzw. Łącznikowego Dziecka (wcześniaka w sztucznej macicy, niejako zawieszonego pomiędzy życiem a śmiercią). Jednocześnie wykonuje misję stworzenia sieci chiralnej między miastami, mającą przyczynić się do ponownego zjednoczenia ludzkości i odbudowy Ameryki.
Mechanika
Zasadniczo mechanika rozgrywki w Director’s Cut nie różni się od podstawowej wersji gry Death Stranding. Jako kurier przemieszczamy się między lokacjami w otwartym świecie w widoku trzecioosobowym wykonując misje, dostarczając towary i informacje, a jednocześnie rozbudowując sieć chiralną. Podczas podróży musimy mierzyć się z wieloma niebezpieczeństwami: nadnaturalnymi Wynurzonymi, deszczami temporalnymi, „mułami” (złodziejami pakunków) i terrorystami.
Z ludźmi możemy wdać się w walkę, jednak każde martwe ciało, którego nie dostarczymy do krematorium, grozi wybuchem i powstaniem krateru - unikniemy tego, używając broni ogłuszającej lub skradając się i nie dopuszczając do starcia. Na Wynurzonych skuteczny jest zupełnie inny rodzaj oręża. Ich również możemy próbować ominąć, a w razie schwytania - wyrwać się. Deszcze temporalne zagrażają przede wszystkim niesionym przez nas pakunkom i innym przedmiotom - mogą je poważnie uszkodzić, a nawet zupełnie zniszczyć, co oznacza niepowodzenie aktualnie wykonywanej misji (albo przynajmniej znacznie niższą zapłatę na jej koniec). Wędrówkę dodatkowo utrudnia ekstremalne ukształtowanie terenu - wyzwaniem w Death Stranding jest samo taszczenie sterty paczek na plecach w taki sposób, by bohater nie stracił równowagi i nie uszkodził transportowanych dóbr.
Aby uporać się z tymi wszystkimi przeciwnościami losu, możemy korzystać z wielu pomocnych gadżetów, różnych rodzajów broni i pojazdów, a także budować infrastrukturę, np. drogi, drabiny czy mosty. W grze występuje także system wytwarzania przedmiotów ze znalezionych w terenie lub zdobytych w inny sposób surowców.
Tryby gry
Death Stranding: Director's Cut zapewnia rozrywkę dla jednego gracza, ale oferuje również elementy sieciowe - na swojej drodze możemy natknąć się na zawartość dodaną przez innych użytkowników (drogi, skrytki z przedmiotami, wiadomości etc.) i z niej skorzystać.
Director’s Cut
Wersja reżyserska wzbogaca grę o dodatkową zawartość: miejsca, obiekty, bronie, wyposażenie, zadania i funkcje, w tym przewodniki ułatwiające początkującym graczom zapoznanie się z mechaniką.
Nowe misje przybliżają nam więcej szczegółów o już poznanych lokacjach i bohaterach. Walki z bossami można powtórzyć. Ciekawostką jest możliwy do odbudowania tor wyścigowy wraz z dedykowanym mu samochodem, a także strzelnica, na której da się przetestować skuteczność broni przeciwko różnym przeciwnikom. Z dodanych przedmiotów i obiektów na wyróżnienie zasługują Maser Gun, dystansowy „paralizator” umożliwiający unieszkodliwiane nieprzyjaciół bez ich zabijania, nowy rodzaj egzoszkieletu wypośrodkowujący charakterystyki dwóch modeli dostępnych w grze do tej pory, wyskocznia ułatwiająca pokonywanie trudnego terenu czy robot towarzyszący nam w wędrówce i pomagający dźwigać dodatkowe paczki (a nawet nas samych).
Wśród nowej zawartości są również przedmioty inspirowane serią Half-Life i Cyberpunkiem 2077, nie tylko w formie kolekcjonerskich „znajdziek”, ale także takie, które przydają się podczas wędrówki i starć. Dodano też niedostępne wcześniej opcje personalizacji postaci - teraz można min. umieszczać naszywki na plecaku Sama i zmieniać kolor kapsuły Łącznikowego Dziecka.
Kwestie techniczne
Wersja Director’s Cut wspiera wyższe rozdzielczości i wyświetla płynniejszy obraz niż oryginalna wersja na PS4, poza tym różnice w grafice są minimalne (np. nieznacznie zwiększono zasięg rysowania obiektów). Produkcja powstała oparciu o silnik Decima, stworzony przez studio Guerrilla Games na potrzeby gry Killzone: Shadow Fall i użyty również min. w Horizon: Zero Dawn.
Death Stranding obfituje w filmy przerywnikowe, wykonane z pomocą techniki performance capture (bardziej zaawansowanego motion capture) przy udziale plejady hollywoodzkich gwiazd, takich jak Norman Reedus, Mads Mikkelsen oraz Lea Seydoux.
Ostatnia modyfikacja 7 listopada 2024
Tryb gry: single player
Ocena użytkowników: 5,8 / 10 na podstawie 212 głosów czytelników.
Death Stranding: Director's Cut cena w dniu premiery: 169,00 PLN
Klasyfikacja PEGI Death Stranding: Director's Cut
Death Stranding: Director's Cut Wymagania sprzętowe
PlayStation 5
- Wykorzystuje:
- Quality Mode: 60 fps w 1800p
- Performance Mode: 45-60 fps w 4K
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core i5-3470 3.2 GHz / AMD Ryzen 3 1200 3.1 GHz
- 8 GB RAM
- karta grafiki 3 GB GeForce GTX 1050 / 4 GB Radeon RX 560 lub lepsza
- 80 GB HDD
- Windows 10 64-bit
- Zalecane:
- Intel Core i7-3770 3.4 GHz / AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz
- 8 GB RAM
- karta grafiki 6 GB GeForce GTX 1060 / 8 GB Radeon RX 590 lub lepsza
- 80 GB HDD
- Windows 10 64-bit
Apple iOS
- Wymagania sprzętowe:
- iPhone 15 Pro