Dead Cells: Return to Castlevania
Największy i najambitniejszy dodatek do wydanej w 2018 roku gry Dead Cells. Rozszerzenie oferuje wątek fabularny bezpośrednio związany z serią Castlevania, dwa nowe biomy, trzech bossów i czternaście broni.
To jest dodatek do gry Dead Cells.
producent: Motion Twin / Evil Empire wydawca: Motion Twin Strona oficjalna
Gry podobne do Dead Cells: Return to Castlevania
Dead Cells
Castlevania: Symphony of the Night
Bloodstained: Ritual of the Night
Return to Castlevania jest piątym dodatkiem fabularnym do wydanej w 2018 roku gry akcji Dead Cells, łączącej elementy platformówki, roguelike'a i metroidvanii. Opracowaniem owego DLC zajęli się twórcy „podstawki” – francuskie studio Motion Twin. Zdaniem autorów jest to zarówno największe, jak i najambitniejsze z wydanych rozszerzeń. Co więcej, dzięki współpracy dewelopera z firmą Konami, przenosi ono graczy do zamku Draculi z serii Castlevania, która posłużyła jako jedna z głównych inspiracji Dead Cells.
Fabuła
W świecie gry pojawia się portal prowadzący do imponującego quasi-gotyckiego zamku, który okazuje się być zamieszkany przez wampiry oraz monstra pokroju wilkołaków czy harpii. Łowca potworów Richter Belmont prosi protagonistę Dead Cells, by ten pomógł mu zabić władcę owej twierdzy, Draculę. W misji uczestniczy również Alucard, syn lorda wampirów. Wraz z Richterem pomaga on głównemu bohaterowi odnaleźć drogę do sali tronowej w przypominających labirynt zamkowych korytarzach, a także dostarcza broń (czasami dobrowolnie, innym razem nie).
Mechanika
Nowych narzędzi mordu jest w sumie czternaście. Cześć z nich stanowi oręż ikoniczny dla serii Castlevania, przerobiony na styl charakterystyczny dla Dead Cells – gracz może zdobyć np. bicz Zabójca Wampirów (ang. Vampire Killer). Ponadto da się odblokować dwadzieścia strojów należących do kultowych postaci z serii Konami – takich jak m.in. wspomniani powyżej Richter i Alucard, ale także Simon i Trevor Belmont, Maria Renard, Sypha Belnades, a nawet sam Dracula.
Nowy ekwipunek ma ułatwić graczowi przedarcie się przez dwa nowe biomy, pełne krwiożerczych stworzeń. Oferują one również trzy trudne walki z unikalnymi bossami – w tym ze Śmiercią i Draculą.
Pod względem rozgrywki DLC Return to Castlevania zasadniczo nie odbiega od tego, co oferuje podstawowa wersja Dead Cells. Akcja została ukazana w widoku z boku, a gracz przemierza wielopoziomowe, w większości proceduralnie generowane lokacje, walcząc z przeciwnikami za pomocą zdobywanych w trakcie rozgrywki broni, pułapek i mocy specjalnych.
Domyślnie śmierć protagonisty wiąże się z utratą większości postępów i koniecznością rozpoczęcia przygody niejako od nowa. Jednak dzięki opcjonalnemu trybowi – dodanemu przez studio Motion Twin w ramach aktualizacji wydanej jakiś czas przed premierę DLC Return to Castlevania – istnieje możliwość kontynuowania rozpoczętej rozgrywki po śmierci. Zaczynamy wtedy na początku biomu, w którym zginęliśmy.
Kwestie techniczne
Podobnie jak podstawowa wersja Dead Cells, dodatek Return to Castlevania utrzymano w barwnej, pixelartowej stylistyce 2D, przypominającej grafikę z gier ośmio- i szesnastobitowych – tyle że wzbogaconą o nowoczesne efekty wizualne. Ponadto na potrzeby rozszerzenie studio Motion Twin udostępniło ponad sześćdziesiąt nowych utworów muzycznych, z czego aż pięćdziesiąt jeden to kompozycje znane z serii Castlevania.
Co istotne, Return to Castlevania nie jest dodatkiem samodzielnym. Aby móc w niego zagrać, trzeba zatem posiadać „podstawkę”.
Ostatnia modyfikacja 10 kwietnia 2024
Tryb gry: single player
Klasyfikacja PEGI Dead Cells: Return to Castlevania
Dead Cells: Return to Castlevania Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core i5
- 2 GB RAM
- karta grafiki 1 GB GeForce GTS 450 / Radeon HD 5750 lub lepsza
- 500 MB HDD
- Windows 7
- Zalecane:
- Intel Core i5
- 4 GB RAM
- karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460 / Radeon HD 7800 lub lepsza
- 500 MB HDD
- Windows 7/8/10/11