Commander: Europe at War
Turowa gra wojenna osadzona w realiach II wojny światowej. Możemy pokierować siłami Aliantów odpierających pochód hitlerowskich armii lub miażdżyć wrogów ku chwale III Rzeszy. Autorzy zaoferowali sześć wielkich kampanii rozgrywających się na wszystkich krańcach świata.
producent: Impressionware wydawca: Matrix Games/Slitherine
Commander: Europe at War to tytuł przeznaczony dla wielbicieli tradycyjnych, turowych gier strategicznych, rozgrywanych na heksowanej mapie. Za jego powstanie odpowiedzialne są studia Firepower Entertainment i Slitherine Software, mające w swych szeregach prawdziwych maniaków strategii, z Johanem Perssonem na czele (mistrz komputerowych i planszowych gier taktyczno strategicznych).
Fabuła przenosi nas w realia II wojny światowej, a kierować możemy wojskami obu głównych stron konfliktu. Oznacza to, że dane nam jest pokierować siłami Aliantów odpierających pochód hitlerowskich armii, albo wprost przeciwnie – miażdżyć wrogów ku chwale III Rzeszy. Autorzy przygotowali sześć wielkich kampanii rozgrywających się na wszystkich krańcach świata. Wojenna zawierucha rzuca nas między innymi na teren Stanów Zjednoczonych Ameryki, do Afryki, Skandynawii, a nawet na Ural. Co więcej, bierzemy udział w największych manewrach tamtej wojny, na przykład operacji Barbarossa, lub lądowaniu wojsk sprzymierzonych w Normandii (D-Day).
Pod rozkazami mamy dwanaście rodzajów wojsk (lądowych, morskich i powietrznych), między innymi lekkie i ciężkie brygady pancerne, floty niszczycieli, czy korpusy zmotoryzowane. Każda z armii ma własne silne i słabe strony, a ich odpowiednie wykorzystanie na polach bitew jest kluczem do sukcesu. Bardzo istotnym elementem kampanii jest dbanie o zaplecze materialno–technologiczne. Żadna armia nie odniesie sukcesu bez wsparcia przemysłu i naukowców, dlatego też musimy prowadzić badania w pięciu głównych obszarach, gdzie na odkrycie czeka ponad pięćdziesiąt wynalazków. Jeśli do tego dodamy takie elementy jak zaopatrzenie, morale wojsk, zmienny teren, wpływ dowódców, wyposażenie i „fog of war”, otrzymamy całkiem pokaźna liczbę zmiennych wpływających na powodzenie kampanii.
Mimo dość dużego skomplikowania, sterowanie jest przyjazne i intuicyjne. Commander: Europe at War jest także istną kopalnią wiedzy o drugiej wojnie światowej, a to dlatego, że Slitherine nabył prawa do ilustrowania gry artami ze znakomitych encyklopedii militarnych Osprey’a.
Twórcy gry przygotowali także możliwość rozgrywek online, na aż siedmiu poziomach trudności. W zależności od upodobań możemy także regulować długość czasu do namysłu między turami (waha się on od minuty do pięciu).
Ostatnia modyfikacja 4 grudnia 2009
Tryb gry: single player
Nośnik: 1 UMD
Ocena użytkowników: 5,9 / 10 na podstawie 141 głosów czytelników.
Klasyfikacja PEGI Commander: Europe at War
Commander: Europe at War Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Zalecane:
- Pentium 4 2 GHz
- 1 GB RAM
- karta grafiki 16 MB
- 300 MB HDD
- Windows 98/Me/2000/XP