Command: Chains of War PC
Samodzielny dodatek do realistycznej gry strategicznej Command: Modern Air/Naval Operations. Tym razem studio Warfare Sims wysyła nas w niedaleką przyszłość, w zachodnie rejony Oceanu Spokojnego, gdzie USA i Chiny szykują się do zbrojnego starcia.
To jest dodatek do gry Command: Modern Air/Naval Operations.
Command: Chains of War Premiera PC
18maja2017
Steam
18maja2017
producent: Warfare Sims wydawca: Matrix Games/Slitherine Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Command: Chains of War to samodzielne rozszerzenie do skomplikowanej, stawiającej na realizm gry strategicznej Command: Modern Air/Naval Operations (CMANO), przeznaczone na platformę PC. Głównym tematem dodatku jest hipotetyczne starcie pomiędzy Stanami Zjednoczonymi i Chinami, gdzie w ruch idą nowoczesne i eksperymentalne rodzaje broni.
W przeciwieństwie do dodatków DLC z serii Command LIVE, opisywany tytuł nie wymaga do działania gry podstawowej (CMANO) i może być użytkowany jako samodzielna produkcja, podobnie jak miało to miejsce w przypadku wydanego w 2015 roku Command: Northern Inferno. Za stworzenie Chains of War odpowiedzialny jest niezmiennie autor cyklu, czyli studio Warfare Sims, a kwestiami wydawniczymi ponownie zajął się duet Matrix Games/Slitherine.
Fabuła
Akcja Command: Chains of War osadzona jest w niedalekiej przyszłości, w zachodnich rejonach Oceanu Spokojnego. Przedstawione konflikty mają swoje źródło w zaognionej sytuacji na Półwyspie Koreańskim oraz w rosnącej potędze Chin, w czym Stany Zjednoczone widzą zagrożenie dla swojej pozycji międzynarodowej. Na wodach Pacyfiku rozpoczyna się wojna, która albo położy kres mocarstwowym aspiracjom Państwa Środka, albo też zdetronizuje USA z pozycji światowego lidera.
Mechanika
Dodatek wzbogaca i tak już imponujący arsenał środków i możliwości CMANO o nowoczesne i eksperymentalne rodzaje broni, których rozwijaniem zajmują się aktualnie najpotężniejsze państwa na Ziemi. Newralgiczne dla wszystkich nowoczesnych armii systemy komunikacji mogą być teraz zakłócane poprzez wykonywanie ataków cybernetycznych. Jednostki odcięte od centralnego dowództwa będą zmuszone działać na własną rękę, używając jedynie własnych systemów wykrywania do monitorowania pola bitwy. Przewaga w cyberprzestrzeni nie daje jednak żadnych gwarancji jeśli chodzi o zbieranie informacji i kontrolę pola bitwy: satelity wywiadowcze i komunikacyjne mogą zostać wyeliminowane przez armie dysponujące nowo wprowadzoną bronią przeciwsatelitarną.
Odcięte i oślepione oddziały staną się łatwym łupem dla precyzyjnych i śmiertelnie niebezpiecznych nowych typów uzbrojenia, które trafiły do Chains of War prosto z desek kreślarskich i poligonów testowych. Do dyspozycji graczy trafiły wysokoenergetyczne lasery, celne i dalekosiężne działa szynowe/elektromagnetyczne (railguny), a także przeciwokrętowe pociski balistyczne, negujące tradycyjną nietykalność lotniskowców. Do niszczenia nowoczesnej elektroniki, której pełno na tak futurystycznym polu bitwy, służą natomiast impulsy EMP – generowane na przykład przez eksplozje nuklearne na dużej wysokości.
Amatorów lotnictwa z pewnością ucieszy nowy model uszkodzeń samolotów. Poszczególne jednostki latające otrzymały szczegółowe zestawy statystyk opisujące wytrzymałość kadłuba, silników oraz kokpitu, co sprawia, że trafienie z broni przeciwlotniczej wcale nie musi skończyć się kompletnym zniszczeniem pojazdu. Uszkodzony samolot może zdołać wrócić do bazy, a jeśli szkody nie są zbyt poważne, technicy dokonają niezbędnych napraw i przywrócą mu gotowość operacyjną.
Taktycznej głębi dodają nowe możliwości w zakresie organizowania desantów i przerzutów. Samoloty oraz okręty, zarówno te nawodne jak i podwodne, mogą teraz transportować inne jednostki na swoich pokładach. Maksymalna ilość i waga ładunku zależą od rzeczywistych możliwości transportowych prawdziwych odpowiedników danych jednostek.
Tryby gry
Tytuł przeznaczony jest wyłącznie dla pojedynczego gracza, dla którego przygotowano w sumie 16 scenariuszy. 12 z nich składa się na kampanię opisującą hipotetyczny konflikt USA i Chin w rejonie zachodniego Pacyfiku. Pozostałe 4 to niezależne scenariusze bonusowe, osadzone w realiach historycznych.
Kwestie techniczne
Command: Chains of War stosuje silnik znany z Command: Modern Air/Naval Operations, umożliwiający obserwację kuli ziemskiej w stylu przypominającym aplikację Google Earth. Gra nie ma zbyt wiele do zaoferowania w zakresie efektów graficznych – kontrolowane jednostki reprezentowane są przez proste symbole. Interfejs gry jest ascetyczny i przypomina raczej UI programu użytkowego niż produktu z dziedziny elektronicznej rozrywki. Z drugiej strony, klarowność interfejsu pozwala na czytelne prezentowanie masy danych, których zrozumienie jest tutaj kluczem do zwycięstwa.
Ostatnia modyfikacja 14 lutego 2024
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe Command: Chains of War: 12+
Command: Chains of War Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Pentium III 1 GHz
- 2 GB RAM
- karta grafiki 256 MB (GeForce 8600 GT lub lepsza)
- 10 GB HDD
- Windows XP(SP3)/Vista/7/8