Cities XL 2012 PC
Strategia ekonomiczna, w której zarządzamy wszystkimi najważniejszymi aspektami funkcjonowania wnoszonej przez nas metropolii.
Cities XL 2012 Premiera PC
20października2011
pudełko PL
21października2011
producent: Focus Entertainment / Focus Home Interactive wydawca: Focus Entertainment / Focus Home Interactive wydawca PL: Ubisoft Polska Strona oficjalna
Polskie napisyAngielskie napisy i dialogi
Cities XL 2012 jest rozbudowanym symulatorem budowy i zarządzania miastem, za którego produkcją stoi francuskie Focus Home Interactive, odpowiadające miedzy innymi za serię TrackMania czy grę Blood Bowl. W 2010 roku Francuzi kupili prawa do marki Cities XL od bankrutującego studia Monte Cristo. Efektem przejęcia było rozwinięcie oraz udoskonalenie stworzonego przez upadłego już dewelopera projektu i wydanie Cities XL 2011, w którym zamiast skupiać się na trybie multiplayer (tak jak zrobił to poprzednik), powrócono do modelu zabawy opartego przede wszystkim na rozgrywce jednoosobowej.
W Cities XL 2012, podobnie jak w Sim City i innych grach z gatunku, celem zabawy jest zbudowanie jak najbardziej zbliżonego do ideału miasta, którego mieszkańcy wiodą sielskie życie, płacąc niskie podatki, nie przejmując się porannymi korkami, kolejkami w przychodni i zanieczyszczeniem powietrza. Wcielamy się w rolę burmistrza, a naszym zdaniem jest nie tylko planowanie urbanistycznego układu metropolii, ale także zadbanie o wydajny i sprawny transport, bezpieczeństwo energetyczne, budowę mieszkań i domów oraz służących zamieszkującym je ludziom instytucji społecznych i miejsc, gdzie mogą spędzić swój wolny czas. W porównaniu z poprzednią częścią do tysiąca wzrosła liczba unikalnych elementów i struktur, które postawimy w naszym mieście, a ich wygląd i styl architektoniczny zależy od miejsca w jakim je wzniesiono. Pojawiają się więc budowle typowe dla górskich miast, portów czy nadmorskich kurortów wypoczynkowych.
Cities XL 2012 oddaje do dyspozycji graczy ponad 60 nowych map. Część z nich jest wiernym odwzorowaniem prawdziwych ziemskich lokacji, takich jak wyspy Kajmany czy leżące w Wielkim Kanionie jezioro Powell, inne natomiast są fantastycznymi lokacjami, które mogą być wyzwaniem dla zdolności graczy lub po prostu odznaczać się atrakcyjnymi wizualnie krajobrazami.
Jedną z najważniejszych nowości dla wielu fanów serii jest z pewnością oficjalne wsparcie dewelopera dla wszelkiej maści twórczości moderskiej. Instalowanie i korzystanie z modów w poprzednich odsłonach gry wiązało się z modyfikacją plików za pomocą edytorów i narzędzi tworzonych przez graczy. Twórcy uprościli ten proces i umieścili w grze szczegółowy poradnik, który pomoże początkującym moderom.
Co prawda Cities XL 2012 jest samodzielnym tytułem nie potrzebującym do działania poprzednich części serii, ale możemy go także nabyć w formie elektronicznego uaktualnienia wersji 2011. Sprawi to, że nie stracimy dostępu do miast, którym poświeciliśmy dziesiątki godzin ciężkiej pracy w poprzedniej odsłonie tytułu.
Całość gry działa na lekko odświeżonym silniku graficznym znanym z poprzednich części. Liczyć możemy więc na miłą dla oka trójwymiarową grafikę, pozwalająca na oglądanie miast zarówno z widoku satelitarnego jak i z poziomu oczu zwykłego przechodnia.
Ostatnia modyfikacja 27 września 2011
Tryb gry: single player
Nośnik: 1 DVD
Ocena użytkowników: 7,8 / 10 na podstawie 311 głosów czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą: 9.5 / 10 na podstawie 93 głosów czytelników.
Cities XL 2012 cena w dniu premiery: 99,90 PLN
Klasyfikacja PEGI Cities XL 2012
Cities XL 2012 Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Zalecane:
- Pentium IV 2.8 GHz
- 2 GB RAM
- karta grafiki 512 MB (GeForce GT 240 lub lepsza)
- 8 GB HDD
- Windows XP/Vista/7