Chester
Chester to platformówka 2D z elementami cRPG, wyprodukowana przez niezależne studio Brilliant Blue-G. Kierując poczynaniami tytułowego bohatera gracze przemierzają pełne pułapek i niebezpieczeństw odległe światy. Gra wyróżnia się możliwością zmiany stylistyki oprawy wizualnej.
producent: Brilliant Blue-G wydawca: Brilliant Blue-G
Chester to debiutancka gra niezależnego studia Brilliant Blue-G, założonego i kierowanego przez Benna Friedricha. Produkcja inspirowana jest kultowymi platformówkami 2D w stylu Super Mario Bros. oraz Super Meat Boy.
Gra nie posiada wyraźnie zarysowanej fabuły. Tytułowy bohater, którego poczynaniami kieruje gracz, to sympatyczny, humanoidalny stworek przemierzający niegościnne, obce planety, na których roi się od pułapek i wrogo nastawionych istot.
Zadaniem gracza jest pomóc Chesterowi przejść przez 50 poziomów osadzonych w siedmiu różnotematycznych światach. Jak przystało na platformówkę 2D, podstawę rozgrywki stanowi skakanie pomiędzy platformami, unikanie pułapek, walka z przeciwnikami, a także zbieranie rozmaitych przedmiotów, np. czerwonych znaczków stanowiących rodzaj wewnętrznej waluty, umożliwiającej zakup nowych strojów.
Twórcy pokusili się o kilka oryginalnych rozwiązań. Uwagę zwracają przede wszystkim elementy cRPG, w tym system rozwoju postaci. Doświadczenie zdobywane przez bohatera pozwala awansować na kolejne poziomy i opanować nowe umiejętności. Dodatkowo w trakcie zabawy gracz może odblokować 10 innych grywalnych postaci, z których każda posiada specyficzne właściwości.
Chester wyróżnia się dwuwymiarową oprawą wizualną w kreskówkowym stylu. Ciekawym rozwiązaniem zastosowanym przez deweloperów z Brilliant Blue-G jest możliwość zmiany wyglądu lokacji, w tym chociażby w stylu szkolnego zeszytu, szkicu czy negatywu. Autorem ścieżki muzycznej do gry jest Reina Lemour.
Ostatnia modyfikacja 20 sierpnia 2013
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe Chester: Odpowiednia dla każdego wieku.