Chaos;Child
Chaos;Child to przygodowa gra sci-fi należąca do podgatunku visual novel. Gracze śledzą losy licealisty, pracującego dla szkolnej gazety nad sprawą tajemniczych śmierci, potencjalnie związanych z równie zagadkową sprawą, która wstrząsnęła Tokio kilka lat wcześniej.
producent: Nitroplus wydawca: 5pb. Strona oficjalna
Chaos;Child to gra przygodowa należąca do podgatunku visual novel. Za produkcję tytułu odpowiada japońska firma 5pb. oraz studio Nitroplus. Obaj deweloperzy są dobrze znani fanom visual novel oraz popkultury Kraju Kwitnącej Wiśni, a zwłaszcza tej jej części, która związana jest ze środowiskiem tzw. otaku (obsesyjnych fanów mangi, anime, militariów czy filmów science fiction). Producenci w swoim dorobku mają wiele tytułów konsolowych, z których tylko drobny procent trafił do zachodnich graczy. Chaos;Child jest czwartą odsłoną odsłoną serii przygodówek sci-fi, której charakterystycznym znakiem rozpoznawczym jest średnik w tytule. Wszystkie gry z cyklu są ze sobą luźno powiązane i rozgrywają się we współczesnej Japonii. Ich fabuła porusza wątki związane z postępem technologicznym i eksperymentami naukowymi, wykorzystuje także pomysły zaczerpnięte z miejskich legend oraz teorii spiskowych. Chaos;Child nawiązuje bezpośrednio do wydarzeń przedstawionych w Chaos;Head, a więc pierwszej części cyklu z 2008 roku.
Fabuła
Akcja Chaos;Child przedstawia przygody członków szkolnego klubu dziennikarskiego tokijskiej akademii Hekihou. Głównym bohaterem historii jest należący do niego licealista Miyashiro Takuru. Chłopak rozpoczyna śledztwo, badając przypadki dwóch tajemniczych śmierci. Pierwsza z nich miała miejsce 7 września 2015 roku. Wówczas to w niewyjaśnionych okolicznościach popularny growy streamer zmarł nagle podczas programu na żywo. Dwa tygodnie później w praktycznie identyczny sposób zginął również uliczny muzyk. Znajomy Takuru zwraca uwagę, że wypadki te przypominają głośne morderstwa z 2009 roku, które wstrząsnęły całym miastem. Bohater powoli zaczynać więc łączyć sprawę sprzed kilku lat z badanymi przypadkami. Starając się przekonać do swojej teorii koleżanki z klubu, wpada na wskazówki, które mogą go doprowadzić do potencjalnej kolejnej ofiary.
Mechanika
Chaos;Child jest typowym japońskim visual novel. Oznacza to, że przez większą część gry czytamy i wysłuchujemy dialogów postaci, mając niewielki wpływ na przebieg fabuły. W najważniejszych momentach podejmujemy jednak decyzje skutkujące osiągnięciem jednego z sześciu zakończeń historii.
Kwestie techniczne
Projekty postaci przygotował Mutsumi Sasaki, który odpowiadał również za wygląd bohaterów w Chaos;Head. Muzykę w grze skomponował Takeshi Abo, pracujący nad ścieżkami dźwiękowymi dla Steins;Gate, Steins;Gate 0, Robotics;Notes oraz Chaos;Head.
Ostatnia modyfikacja 21 lipca 2015
Tryb gry: single player
Klasyfikacja PEGI Chaos;Child
Chaos;Child Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core i5
- 4 GB RAM
- karta grafiki 1 GB Intel HD lub lepsza
- 17 GB HDD
- Windows 7/8.1/10 64-bit