Castlevania Requiem: Symphony of the Night & Rondo of Blood PS4
Zestaw dwóch klasycznych odsłon serii Castlevania, zawierający kultowe Symphony of the Night oraz Rondo of Blood. W pakiecie znalazły się oryginalne wersje obu produkcji, aczkolwiek z kilkoma dodatkowymi opcjami.
Castlevania Requiem: Symphony of the Night & Rondo of Blood Premiera PS4
26października2018
PSN
26października2018
producent: Konami wydawca: Konami Strona oficjalna
Angielskie napisy
Gry podobne do Castlevania Requiem: Symphony of the Night & Rondo of Blood
Hollow Knight
Dead Cells
Death's Gambit
Castlevania Requiem: Symphony of The Night And Rondo of Blood to zbiorcze wydanie dwóch kultowych odsłon serii Castlevania – Castlevania: Rondo of Blood z 1994 roku oraz jej bezpośredniej kontynuacji Castlevania: Symphony of the Night. Zestaw został wydany przez firmę Konami na wyłączność dla konsoli PlayStation 4.
Fabuła
Historia gier wchodzących w skład Castlevania Requiem skupia się na klanie Belmontów, której członkowie prowadzą odwieczną walkę z Drakulą. W Rondo of Blood wcielamy się w Richtera Belmonta i wyruszamy na ratunek jego ukochanej, uprowadzonej do zamku wampira. W Symphony of the Night pierwsze skrzypce gra Alucard, syn Drakuli będący dhampirem (pół-człowiekiem, pół-wampirem), który udaje się do posiadłości ojca w związku z tajemniczymi wydarzeniami.
Mechanika
Rozgrywka w obu tytułach wchodzących w skład Castlevania Requiem pozostała niezmieniona. Gracze otrzymują dwie klasyczne metroidvanie, w których przemierzamy kolejne lokacje i walczymy z wrogami, w tym z potężnymi bossami. W trakcie zabawy uzyskujemy dostęp do kolejnych zdolności, nie tylko pomocnych w walce, lecz także dających dostęp do nowych lokacji.
Symphony of the Night dodaje do powyższego schematu elementy RPG. Za każdego pokonanego wroga bohater otrzymuje punkty doświadczenia, a po zdobyciu określonej ich liczby awansuje na kolejne poziomy, co zwiększa jego statystyki: siłę ataku, obronę, szczęście oraz inteligencję. Ta ostatnia odpowiada za zdolności magiczne, aktywowane za pomocą określonych kombinacji przycisków.
Istotną różnicą pomiędzy obiema grami są ich główni bohaterowie, korzystający z odmiennych stylów walki. Richter dzierży łańcuch zwany Zabójcą Wampirów oraz korzysta z sześciu broni pobocznych, takich jak woda święcona czy topór. Alucard również ma dostęp do tych ostatnich, ale poza tym potrafi zmieniać się m.in. w mgłę lub nietoperza oraz korzystać z pomocy chowańców. Co więcej, w Symphony of the Night można znaleźć dodatkowe uzbrojenie (miecze, tarcze, noże, bicze itd.) i inne przydatne przedmioty o rozmaitych właściwościach. To pozwala graczom na radzenie sobie z wyzwaniami na różne sposoby.
Kwestie techniczne
Gry uwzględnione w Castlevania Requiem są oryginalnymi wersjami z lat 90. XX wieku, emulowanymi na systemie PlayStation 4. W efekcie oba tytuły korzystają z identycznej dwuwymiarowej oprawy wizualnej (z okazjonalnymi obiektami 3D w Symphony of the Night), co w pierwotnych wydaniach. Niemniej twórcy zaimplementowali skalowanie obrazu do rozdzielczości 4K, jak również dodatkowe opcje renderowania oraz wyższej jakości tła. Niezmieniona pozostała klimatyczna muzyka, łącząca gotycki rock, metal, techno i muzykę klasyczną w jedną całość.
W przypadku Symphony of the Night Konami dodało wsparcie funkcji kontrolera Dual Shock 4: głośnika, systemu wibracji oraz gałki analogowej.
Ostatnia modyfikacja 1 października 2018
Tryb gry: single player
Klasyfikacja PEGI Castlevania Requiem: Symphony of the Night & Rondo of Blood