BURN PC
Burn to polska gra należąca do gatunku First Person Shooter, oferująca przede wszystkim przemyślany i rozbudowany tryb gry sieciowej.
BURN Premiera PC
30marca2007
pudełko PL
12listopada2008
producent: Destan Entertainment wydawca: Fulqrum Games / 1C Entertainment wydawca PL: IQ Publishing Strona oficjalna
Polskie napisyAngielskie napisy i dialogi
Burn to polska gra należąca do gatunku First Person Shooter, oferująca przede wszystkim przemyślany i rozbudowany tryb gry sieciowej. Jako że projekt nie oferuje klasycznego, dedykowanego singla i „niezsieciowani” otrzymują jedynie możliwość demolowania botów, program momentalnie przywołuje na myśl legendarnego Quake III: Arena. Polscy programiści z grupy Destan Entertainment wyznają więc zasadę, iż to żadna hańba uczyć się od najlepszych i korzystać ze sprawdzonych rozwiązań świetnych poprzedników.
Podobieństw do Q3A nie brakuje. Burn także jest bardzo efektowną i dynamiczną strzelaniną, wymagającą od graczy wyśmienitego refleksu i doskonałej zręczności, i to nie tylko w przypadku rywalizacji z innymi w sieci. Boty zostały bowiem wyekwipowane w zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji. Autorzy wiele uwagi poświęcili na przygotowanie wyważonych i ciekawych aren – nic dziwnego, wszakże konkurencja poprzeczkę zawiesza bardzo wysoko. Gra jest oczywiście strzelaniną, więc nie mogło zabraknąć różnego rodzaju narzędzi służących do wzajemnego anihilowania się na odległość. Projektanci nie poszli jednak na łatwiznę i pod tym względem postawili raczej na oryginalność, aniżeli na odtwórczość. Rozwałce towarzyszy oczywiście szybka i dynamiczna muzyka, która ma za zadanie dodatkowo potęgować wrażenia płynące z rozgrywki. Co ważne, jeśli niektóre utwory nie przypadną nam do gustu, program pozwala na łatwe i szybkie dostosowanie tła muzycznego do naszych potrzeb.
Warstwę merytoryczną gry obrazuje autorski Destan Engine 2.0, wspierający rozbudowane opcje sieciowe i nowoczesne technologie obróbki grafiki komputerowej. Oprócz standardowej obsługi Pixel i Vertex Shaderów w wersji 2.0, silnik wykorzystuje aktywne, dynamiczne oświetlenie i tzw. miękkie cienie, stworzone w oparciu o PRT lighting. Niezwykle interesującymi modułami napędu graficznego są nowatorskie algorytmy wycinania trójkątów (poligonów), które umożliwiają twórcom tworzenie olbrzymich map. Na tym polu wykazać się mogą również sami użytkownicy, dzięki rozbudowanemu zestawowymi zintegrowanych z grą narzędzi do tworzenia własnych aren – wśród nich znajdziemy m.in. aplikacje do eksportowania obiektów 3D oraz do ich optymalizacji. Silnym punktem gry jest także silnik odpowiadający za fizykę rozgrywki, pozwalający na wierną symulację świata (m.in. brył sztywnych, pojazdów, wody czy materiałów ulegających rozpadowi). Wreszcie, gra oferuje wygodny interfejs dla programistów, mocno upraszając procedurę pisania dodatków, modów czy rozszerzeń – jest to bardzo istotne, gdyż w przypadku gier sieciowych często decyduje to o popularności (lub nie) danego tytułu (wszakże ile osób grało w zwykłego Half-Life po sieci?). W tym zakresie twórcy korzystali ze wcześniejszych doświadczeń przy pisaniu pierwszej wersji silnika – Destan 3D Engine 1.0, wykorzystanego w mało znanych grach Taxi Hawk i River Boat.
Ostatnia modyfikacja 21 listopada 2014
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna
Nośnik: 1 CD
Ocena użytkowników: 5,1 / 10 na podstawie 108 głosów czytelników.
BURN cena w dniu premiery: 29,90 PLN
Klasyfikacja PEGI BURN