Beacon Pines
Unikalna gra przygodowa z elementami metroidvanii, której akcja toczy się wewnątrz magicznej książki. W Beacon Pines podczas zabawy zdobywamy amulety pozwalające nam wypełniać puste miejsca w treści opowieści, a co za tym idzie – wpływać na wydarzenia i kształtować ich bieg.
producent: Hiding Spot wydawca: Surprise Attack Games / Fellow Traveller Strona oficjalna
Beacon Pines jest oryginalną grą przygodową, wzbogaconą o elementy zaczerpnięte z gatunku metroidvania (aczkolwiek zaimplementowane w dość niekonwencjonalny sposób). Produkcja została opracowana przez niezależne amerykańskie studio Hiding Spot, a jej powstanie było możliwe między innymi dzięki udanej kampanii crowdfundingowej w serwisie Kickstarter.
Fabuła
Beacon Pines zabiera nas w podróż do tytułowego górskiego miasteczka, które zamieszkują antropomorficzne zwierzęta. Ich spokojne życie zaczęło mocno się komplikować po zamknięciu starej fabryki nawozów. Jakby tego było mało, w mieście zaczęły dziać się dziwne rzeczy. O ile trzęsienia ziemi nie są może niczym szczególnym, o tyle już tajemnicze zaginięcia, potwory czyhające w cieniach oraz kałuże świecące w ciemnościach mogą budzić niepokój. Strach mieszkańców potęguje pojawienie się w okolicy tajemniczych osób ubranych w kombinezony.
Głównym bohaterem gry jest Luka, którego dzieciństwo powoli dobiega końca. Podczas swoich ostatnich wakacji z prawdziwego zdarzenia protagonista nie tylko nawiązuje nowe znajomości i pielęgnuje relacje z dotychczasowymi przyjaciółmi, lecz również stara się rozwikłać sekrety miasteczka. Luce we wszystkim pomaga Rolo, który wyciąga go z tarapatów równie często, co sam go w nie wpędza, a także koleżanka imieniem Beck, której rodzina przeniosła się do Beacon Pines z wielkiego miasta.
Mechanika
W Beacon Pines rozgrywka toczy się wewnątrz magicznej książki, a w trakcie zabawy wcielamy się zarówno w jej głównego bohatera – Lukę – jak i w jej czytelnika. Przygoda wiedzie nas przez różnorodne zakamarki Beacon Pines. Obserwując akcję z lotu ptaka, eksplorujemy lokacje, prowadzimy rozmowy z napotkanymi postaciami, rozwiązujemy zagadki i wykonujemy zadania, a także zdobywamy różnorodne przedmioty.
Wśród tych ostatnich prym wiodą tak zwane amulety słów, które służą nam do wypełniania pustych przestrzeni w treści książki. W ten sposób decydujemy o tym, co Luka powie konkretnej postaci, jaka w danym momencie będzie pogoda w miasteczku czy choćby o tym, kogo (lub co) protagonista napotka na swojej drodze. Amulety pozwalają nam również wpływać na przeszłość; cofając się do konkretnych wydarzeń i zmieniając ich przebieg, determinujemy przyszłość, a co za tym idzie – samodzielnie kształtujemy bieg historii opowiedzianej w grze. Podobnie jak w metroidvaniach, backtracking nierzadko jest konieczny, by popchnąć opowieść do przodu.
W przerwach od wątku głównego możemy oddać się różnorodnym misjom i aktywnościom pobocznym, na czele z łowieniem ryb czy gotowaniem.
Kwestie techniczne
Beacon Pines posiada barwną, ręcznie rysowaną grafikę, za którą stoi Ilse Harting. Zabawa toczy się przy akompaniamencie soundtracku, pod którym podpisał się Matt Meyer, a historia jest opowiadana przez narratora.
Ostatnia modyfikacja 2 października 2023
Tryb gry: single player
Ocena użytkowników: 3,9 / 10 na podstawie 4 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe Beacon Pines: 12+
Beacon Pines Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Dual Core 1.8 GHz
- 2 GB RAM
- karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460 lub lepsza
- 500 MB HDD
- Windows 7
- Zalecane:
- Dual Core 2.0 GHz
- 4 GB RAM
- karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660 lub lepsza
- 500 MB HDD
- Windows 10