Battlecruiser 3000AD PC
Zaawansowany symulator kosmiczny, którego produkcja trwała ponad 10 lat. W grze przejmujemy kontrolę nad krążownikiem galaktycznego sojuszu powołanego, by zakończyć wielką międzyplanetarną wojnę.
Battlecruiser 3000AD Premiera PC
30września1996
pudełko PL
15kwietnia1998
producent: BC3000AD wydawca: Take-Two Interactive wydawca PL: Wydawnictwo Lupus Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Battlecruiser 3000AD to zaawansowany symulator kosmiczny, którego koncepcja zrodziła się jeszcze we wczesnych latach 80-tych w głowie jego twórcy – Dereka Smarta. Po ponad 10 latach tworzenia i nieustannego ulepszania swojego pomysłu udało mu się stworzyć jeden z najbardziej rozbudowanych i szczegółowych space-simulatorów w historii.
Akcja gry toczy się wiele dekad po tym, jak ludzkość wynalazła zaawansowaną technologię budowy statków kosmicznych i dzięki niej odkryła nowe światy oraz inteligentne formy życia. Mimo to podróże międzygwiezdne są wciąż niedostępne dla przeciętnych ludzi, a zarezerwowane jedynie dla wojska i prowadzących badania naukowców. W roku 2041 wybuchła wielka, intergalaktyczna wojna z udziałem Ziemi. Trzy lata później powołano specjalny galaktyczny sojusz GALCOM, którego zadaniem było zaprowadzenie porządku w kosmosie. Do sojuszu nie przyłączyła się jednak rasa Gammulan i to właśnie przeciwko niej przyjdzie nam walczyć w Battlecruiser 3000AD.
W grze dowodzimy krążownikiem GALCOMu, na pokładzie którego znajdują się myśliwce przechwytujące, wahadłowce oraz pojazdy ATV. Nasz statek ma bogaty arsenał rakiet różnego zastosowania, wyposażono go również w 3 automatyczne wieżyczki oraz broń główną, umieszczoną na jego osi. Godny podkreślenia jest fakt, że cała załoga naszego statku „żyje” - obecność oficerów wpływa na jego sprawniejsze funkcjonowanie, piloci myśliwców zapewniają ochronę przed mniejszymi statkami wroga, inżynierowie systemów naprawiają statek, zaś inżynierowie lotu przygotowują myśliwce, wahadłowce i ATV. Lekarze zajmują się rannymi, a marines mogą dokonywać abordażu wrogich statków, jednocześnie chroniąc nas przed próbami przejęcia naszej machiny przez przeciwnika.
Osią gry jest moduł ACM (Adanced Campaign Mode), w którym bierzemy udział w szeregu misji o wzrastającym stopniu trudności. W miarę postępów w grze otrzymujemy punkty doświadczenia, a wyniki misji mają wpływ na dalszy przebieg kampanii. Prócz tego gra oferuje tryb Free Flight, podczas którego możemy swobodnie eksplorować galaktykę, bez zagrożenia ze strony przeciwnika, a także tryb Xtreme Carnage Combat Simulator – skupiający się na epickich potyczkach z wrogimi cywilizacjami.
Dla potrzeb Battlecruisera stworzono ogromny, nowy świat, złożony z 25 systemów gwiezdnych oraz 200 planet i księżyców. W grze możemy spotkać przedstawicieli 13 różnych cywilizacji, które toczą ze sobą wojny, tworzą sojusze itp. Produkcja powstawała długie lata, będąc cały czas rozwijaną i wzbogacaną o najnowsze dostępne na rynku technologie. Na skutek nieporozumień pomiędzy wydawcą i autorami, pierwsza wydana wersja gry była wersją nieukończoną i niegrywalną. W wyniku długiej batalii o prawa wydawnicze, w 1999 roku firma Interplay wznowiła ją pod szyldem Battlecruiser 3000AD v.2.0.
Ostatnia modyfikacja 24 października 2013
Tryb gry: single player
Nośnik: 1 CD
Battlecruiser 3000AD cena w dniu premiery: 4,30 PLN
Wymagania wiekowe Battlecruiser 3000AD: 12+
Battlecruiser 3000AD Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Zalecane:
- Pentium 133 MHz
- 16 MB RAM
- DOS