Battle Ages
Strategia czasu rzeczywistego dystrybuowana w modelu free-to-play. Produkcja, będąca dziełem zespołu DR Studios, pozwala graczom na przeprowadzenie cywilizacji przez kolejne etapy rozwoju: od epoki kamienia przez starożytność, średniowiecze i renesans, aż po końcówkę XIX wieku.
producent: DR Studios wydawca: 505 Games Strona oficjalna
Battle Ages to prosta strategia czasu rzeczywistego, w której prowadzimy swą cywilizację przez kolejne epoki rozwoju – od paleolitu do końca XIX wieku. Gra ukazała się na platformie PS4, XONE itd. w typowym modelu free-to-play, a za jej powstanie odpowiada ekipa DR Studios, znana wcześniej głównie za sprawą różnej maści „tycoonów” (tworzonych pod dawną nazwą Deep Red Studios). Opisywany tytuł jest rozwinięciem i jednocześnie kontynuacją bliźniaczej, choć osadzonej wyłącznie w realiach II wojny światowej produkcji Battle Islands z 2013 roku.
Mechanika
Mechanika rozgrywki w Battle Ages łączy elementy klasycznych, pecetowych strategii RTS oraz współczesnych produkcji mobilnych pokroju Clash of Clans. Przystępując do zabawy, stajemy na czele niewielkiego plemienia w epoce kamienia łupanego, a naszym zadaniem jest rozwijanie osady poprzez wznoszenie i ulepszanie kolejnych budynków gospodarczych oraz militarnych, prowadzenie badań nad nowymi technologiami i szkolenie armii. Wraz z postępami uzyskujemy możliwość rozbudowy bazy głównej, a w konsekwencji przeskoczenia do kolejnego etapu rozwoju. Gra oferuje podróż przez sześć głównych epok historycznych, począwszy od paleolitu, poprzez starożytność, średniowiecze i renesans, aż po epokę przemysłową. Każda z nich daje dostęp do zupełnie nowych budynków, jednostek oraz technologii.
W odróżnieniu od klasycznych strategii RTS, w Battle Ages (podobnie jak w jej poprzedniczce) dość mocno uproszczono warstwę militarną. Mimo że zwycięstwa w kolejnych bitwach stanowią tu jeden z kluczowych elementów postępu w grze, podczas walki nie mamy bezpośredniej kontroli nad armią, a wynik starcia zależy przede wszystkim od liczebności armii oraz rodzaju wykorzystanych jednostek. Dodatkowo cała rozgrywka podporządkowana jest typowym ograniczeniom modelu free-to-play, czyli limitom czasu potrzebnego do budowy lub ulepszenia danej struktury. Na początkowym etapie gry trwa on do kilkudziesięciu sekund, jednak później może wydłużyć się do kilku godzin, a nawet dni. Czas ten możemy oczywiście skrócić, korzystając z waluty premium, nabywanej za realną gotówkę w systemie mikrotransakcji.
Tryby gry
Podobnie jak Clash of Clans, Battle Ages pozwala na płynne przechodzenie z trybu single do multiplayer. Podczas zabawy możemy więc zajmować się realizacją kolejnych zadań fabularnych lub w dowolnym momencie przełączyć się na tryb PvP i zaatakować losowo wybranego przeciwnika. Obie metody działania stanowią główne źródło pozyskiwania waluty, niezbędnej do rozwoju naszej cywilizacji.
Kwestie techniczne
Pod względem oprawy, wydana na platformie PS4, XONE itd. gra Battle Ages zrealizowana została w podobnym stylu jak jej poprzedniczka z 2013 roku, a główną różnicę stanowią mniejsze i bardziej szczegółowe budynki. Całość działa w rozdzielczości 1080p oraz 60 klatkach na sekundę, jednak z racji typowo mobilnego rodowodu, produkcja DR Studios prezentuje się nieco lepiej na mniejszych ekranach urządzeń przenośnych.
Ostatnia modyfikacja 18 maja 2016
Battle Ages Wymagania sprzętowe
Apple iOS
- Dodatkowe informacje:
- Wymagane połączenie z Internetem.
Android
- Dodatkowe informacje:
- Wymagane połączenie z Internetem.