Ant Nation
Strategia czasu rzeczywistego, w której wcielamy się w chłopca prowadzącego do boju armię mrówek. W roli władcy mrowiska musimy odeprzeć atak kosmicznych najeźdźców. Twórcy oddali do dyspozycji gracza tylko dwie jednostki i kilka opcji modyfikowania ich właściwości.
Przygotowany przez Konami tytuł opiera się w założeniach o strategię czasu rzeczywistego, jednocześnie jednak dodając mnóstwo niespotykanych wcześniej rozwiązań.
Gracz przejmuje rolę chłopca obdarzonego nadnaturalną zdolnością kontrolowania mrówek. Szalony profesor wybrał właśnie naszego herosa do poprowadzenia ziemskich owadów w walce z kosmicznymi najeźdźcami. Tym samym autorzy umożliwili odbiorcom przejęcie roli władcy mrowiska, który kontroluje jego funkcjonowanie.
Liczba jednostek w Ant Nation została ograniczona do dwóch typów, mrówek żołnierzy i ich kolegów robotników. Stosunkowo prosty system zależności dwóch gatunków owadów został jednak pogłębiony o możliwości ich rozwoju. Gracz ma możliwość uodparniania swoich podopiecznych na działanie ognia, wody, trucizn i innych szkodliwych elementów otoczenia poprzez odpowiednie tortury. Celem osoby bawiącej się przy konsoli jest więc takie przypalanie, topienie, podtruwanie jednostek by te przeżyły katusze i jednocześnie uodporniły się na określony typ bólu.
Producenci przygotowali sto zadań w ramach kampanii przeciwko kosmicznemu najeźdźcy. System walki został też odrobinę rozbudowany, aby działania defensywne i ofensywne różniły się między sobą, a o zwycięstwie nie zawsze decydowała przewaga liczebna.
Ant Nation nie stanowi pokazu mocy konsoli. Barwy są oszczędne, a obiekty dość proste. Twórcy starali się tak przedstawić akcję, by gracz łatwo mógł lawirować między różnymi opcjami. Stąd też przez większość czasu na ekranie obserwujemy głównie mapę i poruszające się po niej kropki symbolizujące oddziały mrówek.
Ostatnia modyfikacja 20 kwietnia 2009
Tryb gry: single player
Klasyfikacja PEGI Ant Nation