Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPCXONEPS4
Okładka Ambrov X (PS4)
OkładkaAmbrov X (PS4)

Ambrov X

Utrzymane w realiach science fiction RPG akcji, będące debiutancką produkcją niezależnego studia Loreful.

RPG | TPP | science fiction | crowdfunding | indie | RPG akcji | singleplayer

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Ambrov X Premiera

data nieogłoszona

PC PS4 XONE

Ambrov X reprezentuje gatunek gier cRPG akcji i został osadzony w realiach science fiction. Za jego powstanie odpowiada niezależne studio Loreful, założone w 2012 roku. Jest to debiutancki projekt tego dewelopera.

Fabułę produkcji osadzono w uniwersum Sime Gen, wykreowanym w powieściach autorstwa amerykańskiej pisarki Jacqueline Lichtenberg. Stworzony przez nią świat ukazuje odległą przyszłość, w której ludzkość uległa podziałowi na dwa odmienne gatunki – Sime i Gen. Pozostają one w umiarkowanie przyjaznych stosunkach, jako że Genowie uzależnili się od energii życiowej wydzielanej przez Sime’ów i są w stanie posunąć się do wszystkiego, by ją pozyskać – bez względu na to, że odebranie energii oznacza śmierć dla stawiającego opór Sime’a (co innego, jeśli życiodajna siła zostaje przekazana dobrowolnie). Mimo to, przywódcy obu ludów dążą do wzajemnego porozumienia i starają się utrzymać kruchy pokój.

Gra rozpoczyna się na pokładzie statku Unity One, wysłanego z tajnym zadaniem poznania losów Jumper 10 – poprzedniej jednostki skierowanej w ten sam obszar, która wróciła na Ziemię wioząc zaledwie jednego żywego członka załogi. Wyprawa szybko owocuje odkryciem stacji kosmicznej należącej do obcej rasy, skrywającej tajemnice mogące zagrozić bezpieczeństwu całej galaktyki.

W grze nie brakuje trudnych do podjęcia decyzji i rozwidlających się ścieżek fabularnych. Twórcy są szczególnie dumni z modelu prowadzenia dialogów, nazwanego „systemem paradygmatu” (ang. Paradigm System). Podczas rozmowy każda kwestia wypowiadana przez bohatera opiera się na jednym z czterech głównych paradygmatów: siły militarnej, nauki, filozofii lub dyplomacji. Deweloper chciał w ten sposób uniknąć prostego podziału na dobro, zło i neutralność przy podejmowaniu przez gracza decyzji o swoich poczynaniach.

Tworząc postać, wybieramy trzy zasadnicze elementy: rasę, płeć i klasę. Możemy grać zarówno jako Sime, jak i Gen, reprezentując jedną z czterech „profesji”: mnicha, agenta, stróża lub „obdarzonego” (ang. Endowed – jest to rodzaj klasy dysponującej „magicznymi” zdolnościami). Rzecz jasna, zaimplementowany został również rozbudowany system rozwoju, oferujący mnóstwo umiejętności rozdzielonych między osiem zróżnicowanych dyscyplin. Co więcej, istotny element rozgrywki stanowi towarzysz głównej postaci – należący do przeciwnej rasy (w zależności od tego, którą my wybraliśmy), lecz nierozerwalnie związany z bohaterem. Relacje obojga są wyraziste i bogate (udostępniona została nawet opcja wdania się w romans), ponadto wywierają one silny wpływ na fabułę.

Produkcja oferuje zręcznościowy system walki, wymagający od gracza zarówno sprawności w wyprowadzaniu i unikaniu ataków, jak i taktycznego dobierania i łączenia umiejętności w zależności od sytuacji. W stosunkowo oryginalny sposób rozwiązano kwestię ekwipunku. W grze nie wprowadzono ograniczeń uniemożliwiających używanie określonych przedmiotów przez przedstawicieli wybranych klas – każdy element wyposażenia jest stosowany inaczej, w zależności od tego, kto się nim posługuje (np. miecz w rękach „obdarzonego” zaczyna płonąć po użyciu umiejętności ognistej eksplozji). Znalazło się też miejsce dla szerokiego zakresu opcji modyfikowania rynsztunku. Tytuł ma coś do zaoferowania również dla wielbicieli eksploracji. Co prawda świat gry nie otrzymał całkowicie otwartej struktury, lecz nie brakuje w nim pobocznych lokacji do zwiedzenia, obfitujących w nagrody dla wytrwałych poszukiwaczy.

Ambrov X jest napędzane przez silnik Unity, generujący trójwymiarową oprawę graficzną. Nie prezentuje ona może najwyższego poziomu, lecz w pewnym stopniu wybija się na tle innych produkcji niezależnych, oferując stosunkowo wysoki poziom szczegółów i efekty, takie jak dynamiczne cieniowanie. Z racji nastawienia na fabułę, omawiany tytuł nie oferuje żadnej formy rozgrywki wieloosobowej.

Ostatnia modyfikacja 12 września 2013

Tryb gry: single player  

Wymagania wiekowe Ambrov X: Odpowiednia dla każdego wieku.

PC
XONE
PS4